تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
غلامرضا ظریفیان در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

احمدی‎نژاد با نامه نگاری‎هایش به دنبال چیست؟

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها تاکید کرد: احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود هر چند وقت یک بار مایل بود تا به لحاظ داخلی و گاهی خارجی بحثی را به میان کشد تا به موضوعی قابل طرح تبدیل شود و این از ویژگی های منحصر به فرد او است که با طرح مسئله ای در صدد موج سازی بود و در دوران ریاست جمهوری اش تقریبا این شیوه عادی و متعارف برای مردم شده بود.
رویداد۲۴- عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها  تاکید کرد: احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود هر چند وقت یک بار مایل بود تا به لحاظ داخلی و گاهی خارجی بحثی را به میان کشد تا به موضوعی قابل طرح تبدیل شود و این از ویژگی‎های منحصر به فرد او است که با طرح مسئله‎ای درصدد موج‎سازی بود و در دوران ریاست جمهوری‎اش تقریبا این شیوه عادی و متعارف برای مردم شده بود.

در تمامی دنیا روسای جمهوری پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود می‎توانند نسبت به اتفاقات بین‎المللی واکنش نشان دهند. محمود احمدی‎نژاد هم احتمالا به همین دلیل در دو روز گذشته نامه‎ای به دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور آمریکا نوشت.

احمدی‎نژاد که در نامه خود تاکید کرده بود که این یک کار سیاسی نیست، شاید به همین دلیل بود که در پایان برای دوران ریاست جمهوری ترامپ که کشورمان را تهدید کرده و قانونی را به امضا درآورده که در صورت تائید نهایی ایرانیان برای ورود به آمریکا منع می‎شوند، آرزوی موفقیت کرده است.

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره نگارش نامه احمدی‎نژاد به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: واقعیت این است، اگر بخواهیم یک نگاه منصفانه به مسئله داشته باشیم در همه جای دنیا هر فردی که در موقعیت ریاست جمهوری قرار می‎گیرد بعد از اتمام این دوران به دلیل جایگاهی که داشته، در بعضی مواقع این اجازه را دارد تا در هنگامه‎های مختلف بروز و ظهور بین‎المللی داشته باشد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در ادامه افزود: البته این افراد کسانی هستند که به لحاظ شخصیت و موقعیت جهانی اقبال ویژه‎ای به آنها در دوران ریاست‎شان شده است. به عبارتی دیگر جامعه جهانی آنها را به عنوان یک انسان متفکر، طرفدار صلح یا کسی که نقش مهمی درزمان مسئولیت اش داشته، می شناسد. به طور مثال در ایران در همین رابطه می‎توانیم از آقای خاتمی نام ببریم که موفقیت جهانی داشته و بحثی (گفت‎وگوی تمدن‎ها) را به سازمان ملل ارائه کرده که همین امر برای او سرمایه ای خاص محسوب می‎شود. شرایط آقای اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) هم به همین شکل است.

وی تصریح کرد: نکته دوم در این رابطه بحث تاثیرگذاری است در واقع احمدی‎نژاد باید بداند که نوع کنش و اندیشه آن در زمانی که در ریاست جمهوری مسئولیت اداره کشور را بر عهده داشته چه میزان از تاثیرگذاری مثبت در جهان پیرامون برخوردار بوده است. 

ظریفیان در همین رابطه تاکید کرد: احمدی‎نژاد در دوران ریاست جمهوری خود هر چند وقت یک بار مایل بود تا به لحاظ داخلی و گاهی خارجی بحثی را به میان کشد تا به موضوعی قابل طرح تبدیل شود و این از ویژگی‎های منحصر به فرد او است که با طرح مسئله‎ای درصدد موج‎سازی بود و در دوران ریاست جمهوری‎اش تقریبا این شیوه عادی و متعارف برای مردم شده بود.  

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها یادآور شد: مردم ایران می‎دانستند که احمدی‎نژاد اینگونه رفتار یا گفتار می‎کند. البته شاید از دیدگاه برخی که شغل‎شان ارزیابی شخصیت است، او در یک گونه خاص تیپ قرار می‎گیرد که به لحاظ شخصیتی مایل است که هر از گاهی مسئله‎ای را مطرح کند خارج از اینکه تا چه اندازه به موفقیت می‎رسد و حتی تا چه میزان بر شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور تاثیر می‎گذارد. احمدی‎نژاد بر این تصور است که موج یا جریان‎ساز باشد، اما اقدامات او کنش و واکنش بر می‎انگیخت و کشور را در این رابطه دچار مشکلاتی کرد.

وی در این‎باره که احمدی‎نژاد در حالی این نامه را می‎نویسد که دولت او دارای پرونده‎های تخلف است، اضافه کرد: تخلفات حقوقی و قضایی است و در موقعیتی نیستم که ببینم تا چه اندازه منجر به صدور حکم برای ایشان می‎شود ولی حداقل به عنوان کسی که بررسی‎هایی دارد معتقدم احمدی‎نژاد اگر منصفانه مورد نقد جدی جامعه ایران از جناح‎های مختلف قرار می‎گرفت، دوره او به یک عبرت خوبی برای بسیاری از دولتمردان جامعه است.

ظریفیان تصریح کرد: در دوره احمدی‎نژاد ما با بحران‎های زیادی روبرو شدیم و منابع ما توان حل آنها را نداشت. نتیجه آن شد که فاصله طبقاتی بیشتر و رشد اقتصادی کاهش یافت و در عرصه بین‎المللی تصویر نامعقولی از جمهوری اسلامی با رفتار ظالمانه ای نظام بین‎الملل همراه شد که فرصتی را برای  نوعی اجماع جهانی بر علیه کشورمان به وجود آورد و در نهایت به قطعنامه‎های انجامید که فضاحتی به بار آورد که در دوره جنگ تحمیلی هم شاهد نبودیم.  

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‎ها در ادامه اظهار داشت: در صورت به وجود آمدن مرزبندی دقیق توسط کسانی که دل به ارتقا کشور و انقلاب دارند این دوره می‎توانست دوره‎ای باشد برای اینکه دولتمردان ما آن را مبنایی قرار دهند که خیلی از کارها را به شکل دیگری صورت گیرد. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان