تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

واکتش ظریف به فروش سلاحهای روسی به عربستان و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس

اخیرا مسکو بر اقدام به فروش تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته به کشورهای شورای همکاری به خصوص عربستان افزوده است. بر اساس آخرین آمار، ایران در میان کشورهای منطقه کمترین میزان خرید تجهیزات و تسلیحات را دارد.
رویداد۲۴-اعتماد نوشت:اخیرا مسکو بر اقدام به فروش تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته به کشورهای شورای همکاری به خصوص عربستان افزوده است. بر اساس آخرین آمار، ایران در میان کشورهای منطقه کمترین میزان خرید تجهیزات و تسلیحات را دارد.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني بر اينكه آيا با توجه به بحران‌هاي سرريز شده و اينكه عقلانيت در بسياري از بازيگران منطقه‌اي پيرامون ايران وجود ندارد ما نبايد نگران اين عدم توازن تسليحاتي ميان ايران و كشورهاي همسايه باشيم، گفت: توان دفاعي ما بيشتر يك توان بومي است. ما براي تامين نيازهاي دفاعي كمتر به خارج از كشور وابسته هستيم و بيشتر روي توان تسليحات و تجهيزات دفاعي خود تمركز مي‌كنيم و در كنار آن به قدرت بازدارندگي ناشي از مقاومت مردم و فرهنگ ايثار و شهادت اين مردم وابسته هستيم. در ٨ سال جنگ تحميلي اين مردم با وجود تمام حمايت‌هايي كه از سوي همه دولت‌هاي جهان از صدام و ارتش متجاوز صدام شد ايستادگي كردند و تمام اميال و آرزوهاي وي را به ناكامي كشاندند.

برچسب ها: ظریف ، روسیه ، عربستان ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان