تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

ترامپ: تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کردم

رئیس‌‌جمهوری آمریکا، بامداد امروز در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، حمله به مقابر و اماکن متعلق به یهودیان را محکوم و بر ائتلاف جدایی‌ناپذیر آمریکا با اسرائیل، تأکید کرد.
رویداد۲۴-رئیس‌‌جمهوری آمریکا، بامداد امروز در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، حمله به مقابر و اماکن متعلق به یهودیان را محکوم و بر ائتلاف جدایی‌ناپذیر آمریکا با اسرائیل، تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بامداد امروز- چهارشنبه- در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک اعضای مجلس نمایندگان و سنا که بیش از یک ساعت طول کشید، گفت: «غرور و افتخار ملی تازه‌ای سراسر کشور را فرا گرفته است. خوشبینی مضاعف تازه ای، رویاهایی که تاکنون غیرممکن تصور می‌شدند را دوباره در دسترس ما قرار داده است.»

ترامپ تصریح کرد، طبق برنامه او برای اجرای طرح مقابله با مهاجران غیرقانونی باعث صرفه‌جویی میلیارد‌ها دلار خواهد شد.

وی بر ضرورت ساخت دیوار در مرزهای جنوبی تأکید کرد و افزود: «ما می‌بایست بار دیگر حاکمیت قانون را در مرزها برقرار کنیم.»

البته ترامپ در آغاز سخنرانی خود به تخریب‌های اخیر در قبرستان‌های یهودیان و تیراندازی به دو هندی در میکده‌ای در ایالت «کانزاس» پرداخت و گفت: « شاید ما درخصوص سیاست‌ها جاری با یکدیگر اختلاف داشته باشیم، اما کشور ما در محکوم کردن نفرت و شرارت در همه اشکال زشت،‌ یکپارچه است.»

یک سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه تیراندازی به دو هندی در یک میکده در شهر «اولات» در ایالت کانزاس را محکوم کرد و گفت، به نظر می‌رسد این اقدام انگیزه‌ای زاییده نفرت نژادی است.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود بر تعهد آمریکا در قبال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) تاکید کرد، ولی گفت اعضای این پیمان می@بایست سهم خود را در این زمینه بپردازند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «ما انتظار داریم شرکای ما در ناتو، خاورمیانه یا در اقیانوس آرام نقش معنی داری به لحاظ راهبردی و نظامی ایفا کنند و همچنین سهم عادلانه خود را از هزینه‌ها بپردازند.»

دونالد ترامپ اضافه کرد: «وظیفه من این نیست که جهان را نمایندگی کنم. وظیفه من این است که ایالات متحده امریکا را نمایندگی کنم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا به اقدامات انجام شده در زمان حضورش در کاخ سفید اشاره کرد و گفت: «من همچنین تحریم‌های تازه‌ای را علیه نهادهایی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را حمایت می‌کردند، اعمال کردم و بار دیگر بر اتحاد ناگسستنی خود با اسرائیل تاکید کردم.»

وی گفت: «همانطور که وعده دادم با هدایت من، وزارت دفاع طرحی برای نابودی و از بین بردن گروه داعش توسعه خواهد داد.»

دونالد ترامپ در بخش دیگری با اشاره به راهکارها برای مقابله با تروریسم، گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که کشور ما به یک پناهگاه امن برای افراط‌گرایان تبدیل شود.»

وی تاکید کرد که به زودی دولت اقداماتی برای جلوگیری از ورود چنین افرادی به آمریکا را اجرایی خواهند کرد.
منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان