تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
در دیدار وزیر اقتصاد فرانسه؛

ظریف: فرانسه را به عنوان یک شریک مهم اقتصادی و سیاسی تلقی می کنیم

میشل سپن وزیر اقتصاد فرانسه صبح امروز در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کرد.
رویداد۲۴-میشل سپن وزیر اقتصاد فرانسه صبح امروز در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کرد.
در این دیدار، ظریف به سفر سال گذشته رییس جمهوری ایران به فرانسه و همچنین سفر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و همزمان برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط با فرانسه است.
وی برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور را اقدامی قابل توجه در گسترش روابط دو کشور دانست و افزود: اراده مشترک و سیاسی به منظور افزایش روابط همه جانبه دو کشور وجود دارد.
ظریف خاطر نشان کرد: ما فرانسه را به عنوان یک شریک مهم اقتصادی و سیاسی تلقی کرده و شما در این سفر با بازار ایران و نیروی انسانی آن بیشتر آشنا خواهید شد.
وی ادامه داد: اقداماتی هم برای سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید خودرو صورت گرفته که می تواند گسترش بیشتری یابد.

** فرانسه جزئی از توافق برجام بوده و تلاش های خود را برای موفقیت آن انجام داده است
میشل سپن وزیر اقتصاد فرانسه نیز در این دیدار اظهار داشت: فرانسه و ایران در زمینه روابط اقتصادی بسیار موفق عمل کرده اند. فرانسه جزئی از اتحادیه اروپا و توافق برجام بوده و تلاش های خود را برای موفقیت آن انجام داده است.
وی ادامه داد: مقامات سیاسی و شرکت های فرانسوی خواستار استفاده از فرصت ها و ظرفیت های موجود میان دو کشور هستند.
وی افزود: بسیاری از پروژه های اقتصادی بین دو کشور همچون صنعت هواپیمایی و خودرو سازی اجرایی شده و برگزاری کمیسیون مشترک نیز نشان داد که توافق های بین دو کشور به خوبی به پیش می روند.
وزیر اقتصاد فرانسه یادآور شد: تلاش ما این است که به همراه اتحادیه اروپا با ایران همکاری کنیم.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان