تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
لاریجانی:

آقایانی که در انتخابات رای نیاورده اند نگویند کارنامه مجلس سیاه است/ جوسازی صورت گرفته درباره حقوق مدیران مغلطه ای با انگیزه دیگر بود

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع افزایش حقوق مدیران و آنچه جوسازی ناجوانمردانه علیه مجلس توصیف می‌کرد، گفت: حالا ما به حساب این قضیه خواهیم رسید!
رویداد۲۴-رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع افزایش حقوق مدیران و آنچه جوسازی ناجوانمردانه علیه مجلس توصیف می‌کرد، گفت: حالا ما به حساب این قضیه خواهیم رسید!

علی لاریجانی در میانه جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، با متوقف کردن مذاکرات بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور و با اشاره به اصلاح ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه علنی هفته گذشته اظهار داشت: پس از این اصلاح، یک موج خلاف واقع توسط عده ای که مقاصدشان معلوم نیست چه چیزی بوده، در کشور ایجاد شد و ریشه آن هم معلوم است که چه چیزی بوده است؛ مجلس مطلب روشنی را تصویب کرد و برای اینکه حقوق های نجومی رخ ندهد یک سقف برای حقوق ها گذاشت.

وی ادامه داد: ما در آن مصوبه گفتیم که مقامات و مدیران کشور، «بیشتر از دو برابر حداکثر حقوق» نمی‌توانند دریافت کنند که می شود حدود ۱۰ میلیون تومان؛ چون در این کشور، رقم های ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان دریافت می شود ما دیدیم که یک عده فقط حرف می زنند، بنابراین مجلس پیشقدم شد تا جلوی این مسئله را بگیرد.

رئیس مجلس اظهار داشت: بعداً برای اینکه این مسئله معضلی برای کشور پیش نیاورد اضافه کردیم که اگر روسای قوا و وزرا یا معاونان رئیس جمهور موارد استثنایی را مشاهده کردند که کارشناسان در مشاغل تخصصی و واحدهای عملیاتی در مناطق مرزی و محروم فعالیت می کنند، اینها بتوانند ۶۰ درصد اضافه‌تر از سقف مقرر دریافت کنند که رقم آن حدود ۲۰ میلیون تومان می شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه این افزایش صورت گرفته برای مقامات و مدیران نبوده خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفته بود و آقای حاجی بابایی هم که پیگیر این ماجرا بود در شورای نگهبان به ایشان گفتند که اگر مشاغل مدیریتی را اضافه کنید مسئله حل می شود؛ مقصود این نبود که مقامات این افزایش حقوق را داشته باشند، این جوسازی صورت گرفته علیه مجلس ناجوانمردانه بود و بگذریم که حالا باید یک زمانی درباره اینها بحث بشود که چرا افرادی که می گویند ما خیلی طرفدار حکومت و ولایت فقیه هستیم با الفاظ زشت نسبت به قوه مقننه صحبت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: عبارت «مشاغل مدیریتی» در مصوبه مجلس ممکن است این ابهام را به وجود بیاورد که این افزایش حقوق شامل مقامات بالای کشور نیز می شود و این را بهانه کنند تا در آن سقف ده میلیون تومان هم رخنه کنند؛ الان که تازه این مصوبه به شورای نگهبان رفته، ما باید راهی پیدا کنیم که اگر شورای نگهبان ایرادی گرفت، مصوبه به مجمع برود.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما باید بر مصوبه قبلی خود بایستیم؛ چرا ما باید هزینه این مسئله را بدهیم؟ ما برای تامین نظر شورای نگهبان که به آقای حاجی‌بابایی گفته بودند اقدام کردیم، اما فحشش را جرأت ندارند به آنها بگویند، به مجلس می‌گویند! حالا ما به حساب این قضیه خواهیم رسید!

لاریجانی با بیان اینکه این مصوبه در کشور مسئله ایجاد کرده است، گفت: بنابراین پیشنهاد من این است که این عبارت را حذف و بر مصوبه قبلی خود اصرار کنیم. ما از لحاظ قانونی این حق را داریم که آن را اصلاح کنیم و بر مصوبه قبلی خود اصرار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دلیل قشقرقی که در کشور ایجاد کردند، بر نظر قبلی خود اصرار می کنیم تا به مجمع برود و در آنجا تصمیم‌گیری شود و این جفا به مجلس بود که این طور حرف های سخیف گفته شد.

وی ادامه داد: مجلس از لحاظ قانونی باید نظرات شورای نگهبان را لحاظ کند و وقتی هم که لحاظ کردیم، تغییر مهمی پیش نیامد. فردا عده ای نگویند که مجلس، نظر خود را عوض کرد. نظر ما همان چیزی است که از اول گفتیم و امروز هم تصویب کردیم.

لاریجانی تصریح کرد: عده ای نیایند بگویند در مجلس کارنامه سیاه به جا ماند. اگر شما رأی نیاوردید مجلس سیاه شده است؟

در نهایت، با موافقت نمایندگان مصوبه هفته گذشته مجلس اصلاح و عبارت «مشاغل مدیریتی» از موضوع افزایش حقوق مازاد بر سقف مقرر، حذف شد؛ همچنین میزان افزایش مازاد بر سقف نیز از ۶۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافت.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان