تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

مصباحی مقدم:محاکمه سران فتنه باعث بلبشو می شود/رضاخاتمی: پس حصر باید پایان یابد و قضیه تمام شود

روزنامه اعتماد،مناظره حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم و محمدرضا خاتمی در دانشگاه تربیت مدرس را منتشر کرده است.
رویداد۲۴-روزنامه اعتماد،مناظره حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم و محمدرضا خاتمی در دانشگاه تربیت مدرس را منتشر کرده است.

در بخشی از این مناظره به انتخابات 88 پرداخته شده است.
محمدرضا خاتمی می گوید:مي‌گوييد اصلاح‌طلبان خود را اصلاح كنند. اتفاقا ما از تجربيات گذشته درس گرفته‌ايم و بارها خود را اصلاح كرده‌ايم و نتيجه آن را شما در انتخابات ٩٢ مي‌بينيد.
وي با بيان اينكه هر اصلاح‌طلبي كه مي‌شناسم خفا و علن‌اش يكي است، گفت: هيچ كس صادق‌تر از رييس دولت اصلاحات حرف نزده كه گفته همه در سال ٨٨ اشتباه كرده‌ايم. او ادامه داد: لابد از اتفاقات كهريزك و كشته شدن سهراب اعرابي و ندا آقا‌سلطان ما بايد عذرخواهي كنيم..مسائل سال ٨٨ را نمي‌توان با با تبليغات در صداوسيما حل كرد. فرضا ما دو حرف جدا مي‌زنيم، خب اين نشانه اختلاف است و بايد با گفت‌وگو آن را حل كرد.
مصباحي‌مقدم در پاسخ به خاتمي گفت: آقاي خاتمي شما به حاكميت قانون اشاره مي‌كنيد اما دوستان شما در سال ٨٨ در مقابل قانون سر فرود نياوردند. برداشت من اين است كه فتنه ٨٨ حاصل جر زدن‌هاي عده‌اي در مقابل قانون بوده است. آيا كشته‌ها و اتفاقات كهريزك با ظلمي كه به نظام اسلامي شد، قابل مقايسه است؟
خاتمي با بيان اينكه شرايط جامعه ما به گونه‌اي است كه امكان ورود دقيق به مساله ٨٨ نيست، گفت: ما مي‌گوييم اگر حكمي لازم است، بدهيد و اگر مجازاتي لازم است، انجام شود اما بالاخره يك جايي اين مساله بايد خاتمه پيدا كند. خاتمي هيچ‌وقت ديگر كانديداي هيچ انتخاباتي نخواهد شد. بلكه حرف او فقط و فقط به دليل دلسوزي است.
مصباحي‌مقدم در پاسخ گفت: ما مي‌گوييم بايد به اشتباه‌شان اعتراف كنند. مبناي مساله اين است. اگر اصرار شود و محاكمه صورت گيرد و محصورين مجازات شوند، دوباره در جامعه بلبشويي به راه خواهد افتاد كه به نفع ما نيست. همين‌طور رسانه‌هاي دنيا مي‌گويند كه حكومت كانديداي رياست‌جمهوري‌اش را مجازات كرده و اين براي حكومت ما زشت است.
خاتمي با بيان اينكه با شناختي كه از محصوران دارم مي‌دانم كه از هر مجازاتي كه صادر شود، باكي ندارند، گفت: خوب است كه اين مساله يك جايي پايان يابد. اگر مجازات به صلاح نيست، مي‌تواند رفع حصر صورت گيرد.

نظرات شما
پیشخوان