تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ آغاز دور تازه فعالیت‎های تخریبی رییس دولت سابق را تشریح کرد

خلاف‎گویی‎های «احمدی‎نژاد» فرصتی برای «روحانی»

سخنگو حزب اعتماد ملی معتقد است: تخریب ها از سوی احمدی نژاد بر علیه حسن روحانی نتیجه عکس خواهد داد زیرا هر قدر احمدی نژاد وارد فضای خلاف گویی شود هر دو جناح سیاسی در کشور واکنش نشان می دهند، به عبارتی دیگر به هر اندازه احمدی نژاد بدگویی کند، دولت سود می برد.
رویداد۲۴سخنگو حزب اعتماد ملی معتقد است: تخریب‎های احمدی‎نژاد علیه حسن روحانی و دولت او اولا نتیجه عکس خواهد داشت و در ثانی فرصتی است برای دولت زیرا هر قدر احمدی‎نژاد وارد فضای خلاف‎گویی شود هر دو جناح سیاسی در کشور واکنش نشان می‎دهند، به عبارتی دیگر به هر اندازه که احمدی‎نژاد بدگویی کند، دولت سود می‎برد.

روز شنبه محمود احمدی‎نژاد، رئیس دولت سابق در بیانیه‎ای تشریحی به اتهامات مطرح شده درباره خالی بودن خزانه در پایان دولتش پاسخ داد. وی در این خصوص توضیح داد بود که  بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان در حساب‎های جاری خزانه و معادل همین مقدار در سایر حساب‎ها و حساب فروش شرکت‎ها وجود داشته است، اما احمدی‎نژاد به این بحث نپرداخته که این حساب‎ها به دلیل اعمال تحریم‎ها که نتیجه سیاست خارجی غلط او و دولت متبوعش بود، قابل برداشت نبود و باید به جای آنها کالا یا ارز کشورهایی دریافت می‎شد که در سطح بین‎المللی ارزش چندانی ندارد.

احمدی‎نژاد که از ورود به انتخابات تحت عنوان کاندیدای ریاست جمهور براساس توصیه مقام معظم رهبری اعلام انصراف کرده است و در بیانیه‎ای هم گفته که از هیچ کاندیدایی حمایت به عمل نخواهد آورد مشخص نیست به کدام دلیل درآستانه برگزاری انتخابات و پس از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی برای ریاست جمهوری به فکر حمایت از دولت خود افتاده و در آن تاکید می‎ورزد که  به مرور به دیگر ادعاها برعلیه خود  و دولتش پاسخ خواهد داد.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‏‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با ادعاهای اخیر احمدی‎نژاد درباره شرایط اقتصادی کشور در زمان تحویل دولت به حسن روحانی گفت: در این رابطه نمی‎توان به ادعا اکتفا کرد، البته  آقای احمدی‎نژاد حق دفاع از خود را دارد ولی باید این کار را براساس واقعیات انجام دهد.

وی افزود: در دولت احمدی‎نژاد متوسط  قیمت نفت 120 دلار در هر بشکه بود، این رقم فروش برای نفت طی 45 یا 50 سال گذشته بی‎سابقه به حساب می‎آید ولی به دلیل سیاست‎های غلط پولی و ارزی و تبدیل به ارز در کشور که نقدینگی و واردات بی‎رویه را افزایش داد،نهایتا سرمایه اندوخته اصلی کشورمان در نتیجه آن به هدر رفت.

این نماینده اسبق مجلس در این رابطه بیان کرد: احمدی‎نژاد در خصوص عملکرد خود در حوزه صندوق ارزی نباید فراموش کند که هیچ انضباط مالی بر آن حاکم نبود حتی هیات امنا آن در اوایل دولت او منحل شد، بنابراین قطعا اندوخته‎ای هم  نداشت. وقتی روحانی دولت را در دست گرفت حتی ارز کافی برای واردات موادغذایی اولیه و غلات در دست نبود و درداخل سیلوهای گندم وجود نداشت.

گرامی مقدم در ادامه یادآور شد: بنابراین در خصوص اینکه وضعیت ذخیره ارزی چگونه بود، اکتفا به این نکته کفایت می‎کند که سیاست‎های تهاجمی ایشان منجر به صدور شش قطعنامه علیه ایران شد که تنها یکی از آثار آن عدم وصول درآمد حاصل از نفت بود و بیش از 100 میلیارد دلار ما در کشورهایی نظیر چین بلوکه شده بود که این خود  نشان دهنده خالی بودن صندوق است ضمن آنکه در کنار این مسئله باید  حیف و میل‎ها را در نظر گرفت.

سخنگو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: مسائلی که طرح شد را کسی نمی‎تواند نادیده گیرد بنابراین ادعای او کاملا خلاف واقع است سیاست‎های غلط احمدی‎نژاد در دیپلماسی باعث تحریم‎های سنگینی شد تا جایی که ما نتوانستیم در ازای صادرات، ارز وارد کشور کنیم حتی تا چند ماه گذشته هم با اینکه برجام به نتیجه رسیده و قرار بود که ارز وارد کشور شود اما با مشکلات زیادی مواجه بودیم و هنوز هم هستیم، همین الان هند مدعی است که روپیه به ما  پرداخت می‎کند.

وی درباره دلیل این کار احمدی‎نژاد در آستانه انتخابات و پس از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی  توضیح داد: هرچه به انتخابات نزدیک می‎شویم جناح‎های مختلف درصدد رقابت برمی‎آیند، اما متاسفانه بداخلاقی‎های سیاسی و تخریب که از دوره احمدی‎نژاد شدت گرفت و پرچمدار آن به حساب می‎آید از اکنون خود را نشان داده است. احمدی‎نژاد و دوستان او بیشتر از آنکه به دنبال تبلیغ نامزد خود باشند در پی تخریب دولت روحانی هستند. در حالی که  همین وضعیت اقتصادی و کنترل تورم از دستاوردهای تیم آقای روحانی است که در نتیجه آن کشور به انضباط مالی رسید و قطار توسعه به ریل بازگردانده شد.

گرامی مقدم درپاسخ به این سوال که احمدی‎نژاد ضمن آنکه گفته بود وارد عرصه انتخابات نمی‎شود از هیچ کاندیدایی هم حمایت نخواهد کرد، آیا رفتارش خلاف این سخن خود نیست، گفت: احمدی‎نژاد اگر نتواند مستقیما به خاطر توصیه رهبری به صورت علنی به انتخابات ورود پیدا کند، اما به شکل های دیگر فضای انتخابات را دوقطبی خواهد کرد. 

سخنگو حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: دولت احمدی‎نژاد هر دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب را دچار خسران کرده و تا حدی که هیچ اصولگرایی مسئولیت دولت احمدی‎نژاد را بر عهده نمی‎گیرد و شرایط به گونه‎ای است که اصولگرایان حتی بقایی را هم تحمل نخواهند کرد، بنابراین با توجه به اینکه جریانات سیاسی در کشور به سطحی از اعتدال رسیده‎اند و حوزه تبلیغات خود را سازماندهی می‎کنند، گمان نمی‎کنم جایی برای ماندن آقای احمدی‎نژاد وجود داشته باشد.

وی در این‎باره که تمام کارهای احمدی‎نژاد به مانند اصولگرایان افول آرا حسن روحانی برای دور بعدی انتخابات نیست، اظهار داشت: جریان اصولگرایی ریشه‎دار است و فعالیت مدنی از حقوق آنان به حساب می‎آید ولی در بین خود برای تبلیغات علیه روحانی از حداکثر برخوردار نیستند و بخشی از اصولگرایان معتدل‎اند و معتقد به ریاست جمهوری حسن روحانی در دور دوم هستند.

گرامی مقدم درباره ملاقات قالیباف با احمدی نژاد نیز تصریح کرد: حتی در صورتی که  ملاقات فوق محقق شده باشد، نمی‎توان گفت که در نتیجه آن تیرگی رفتار بین اصولگراها و احمدی‎نژاد ترمیم می‎شود. گرچه شاید نسبت به عملکرد دولت نقدهایی داشته باشند که طبیعی است.

سخنگو حزب اعتماد ملی در ادامه یادآور شد: دولت روحانی می‎تواند از نقدها و تخریب‎ها بیشترین بهره را ببرد زیرا  فرصتی برای توضیحات پیش می‎آید. تخریب‎ها از سوی احمدی‎نژاد  علیه حسن روحانی هم اولا نتیجه عکس خواهد داشت و در ثانی برای دولت رحانی یک فرصت است زیرا هر قدر احمدی‎نژاد وارد فضای خلاف‎گویی شود از هر دو طیف سیاسی واکنش نشان داده می‎شود، به عبارتی دیگر به هر اندازه احمدی‎نژاد بدگویی کند، دولت سود می برد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مقدم
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
اقای اسماعیلی مقدم ننه کروبی چطوره هنوز هست یا نه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان