تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
یدالله طاهرنژاد، فعال سیاسی اصلاح‎طلب در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

«نامزد پوششی» مواضع «روحانی» را تقویت می‎کند

یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب تاکید کرد: حضور نامزدی دیگر تحت عنوان نامزد پوششی در کنار حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری منجر به تقویت مواضع او و دولتش خواهد شد.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح‎طلب تاکید کرد: حضور نامزدی دیگر تحت عنوان نامزد پوششی در کنار حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری منجر به تقویت مواضع او و دولتش خواهد شد.

شنیده‎ها حاکی از این است که بخشی از اصلاح‎طلبان تا این بخش از کار انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به ورود نامزد پوششی در کنار حسن روحانی معتقد شده‎اند و دلیل آن هم این است زمانی که اصولگرایان با چند نامزد وارد عرصه رقابتی می‎شوند گرچه در نهایت با موفقیتی هم روبرو نخواهند شد، اما هر یک از کاندیداهای رقیب زمانی برای دفاع از خود خواهند داشت که این مسئله به تنهایی از فرصت حسن روحانی می‎کاهد. 

بنابراین در صورت قرار گرفتن نامزدی در کنار حسن روحانی از طیف اصلاح‎طلبی هم به رئیس‎جمهور برای دفاع از عملکرد خود کمک خواهد شد و هم گفتمان اصلاح طلبی تبین و تبلیغ خواهد شد.

اما در همین خصوص بخشی از اصلاح‎طلبان مخالف هستند و بر این امر اصرار می‎ورزند که نباید کاندیدا دیگری تحت هر نامی در کنار حسن روحانی قرار گیرد و او باید به عنوان تنها کاندیدا اصلاح‎طلبان و اعتدال‎گرایان برای انتخابات ریاست‎جمهوری سال آینده معرفی شود. 

یداالله طاهر نژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در این رابطه گفت: بخش عمده‎ای از دوستان ما در جبهه اصلاحات معتقد هستند که این یک ضرورت است زیرا می‎توانند با استفاده از تریبون انتخابات ریاست جمهوری برای دفاع از مواضع اصلاح‎طلبی و عملکرد دولت بهره برده شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بخشی دیگری هم در طیف اصلاح‎طلبی هستند که معتقدند قرار گرفتن یک کاندیدا در کنار روحانی ضرورت ندارد که در نهایت این موضوع با شخص رئیس‎جمهور در میان گذاشته شد و قرار است او دراین رابطه اعلام نظر کند و امید می‎رود که هفته آینده تصمیم در این باره نهایی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب نظر شخصی خود در این خصوص را چنین بیان کرد: به نظر می‎رسد که حضور نامزد دیگری در کنار روحانی دارای ضرورت باشد زیرا در تبلیغات انتخاباتی، تعیین مواضع دولت و دفاع از عملکرد او می‎تواند بسیار مفید واقع شود. نامزدی که در کنار روحانی قرار می‎گیرد با او به رقابت بر نمی‎خیزد و تا آخرین مرحله رای‎گیری پیش نخواهد رفت، وی در دقایق آخر از رقابت کناره‎گیری می‎کند و آرا او به  سبد رای روحانی می‎ریزد.

طاهرنژاد در ادامه تاکید کرد: اعتقادی به اینکه برخی از دوستان مطرح می‎کنند که این کار به تضعیف جایگاه روحانی منجر خواهد شد و ممکن است که ایجاد مشکل کند، ندارم زیرا این بحث‎ها مسیرهای پیچیده و درعین حال حساب شده‎ای دارد و همانطور که توضیح داده شد حضور نامزد پوششی در کنار حسن روحانی در دوران تبلیغات ریاست‎جمهوری ممکن است حتی منجر به تقویت مواضع دولت شود.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در ادامه اظهار داشت: در کنار حسن رحانی برای انتخابات ریاست‎جمهوری آینده باید بیش از یک نامزد قرار گیرد تا بتواند علاوه بر دفاع از مواضع دولت و اصلاح‎طلبان از نتیجه انتخابات 92 و 94 هم به حمایت بپردازد.    

وی درباره طرح اصولگرایان در همین خصوص یادآور شد: تجربه اصولگریان نشان داده که قادر به اجرا این کار نخواهند بود زیرا مشخص کردند به برنامه‎ریزی‎هایشان پایبند نخواهند بود و به همین دلیل برای انتخابات مجلس حذف شدند و در ریاست‎جمهوری چهار سال گذشته هم موفقیتی به دست نیاوردند. در این دوره هم موضع‎گیری‎ها نشان می‎دهد که هنوز به وحدت نرسیند و اختلاف بین آنها زیاد است حتی گروهی از اصولگرایان به کاندیداتوری حسن روحانی معتقد هستند، بنابراین همانطور که اشاره شد بعید می‎دانم اصولگرایان به اجماعی که مدنظرشان است، دست یابند. 
برچسب ها: اصلاح طلب
نظرات شما
پیشخوان