تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

دومین پرنده فرانسوی وارد آسمان تهران شد

دومین ایرباس پسابرجامی دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
رویداد۲۴-دومین ایرباس پسابرجامی دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،هواپیمای ایرباس 200-330 به رجیستری EP-IJA امروز از فرودگاه تولوز فرانسه، به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران حرکت کرده و لحظاتی پیش به زمین نشست.

اولین هواپیمای ایرباس خریداری شده در دی ماه امسال وارد تهران شد و قرار بود شرکت ایرباس 2 فروند هواپیمای دیگر را تا پایان امسال به ایران ایر تحویل دهند.

براساس این گزارش، در مجموع شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما و با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما قرارداد امضا کرده است.

قرار بود شرکت ای.تی.آر (ATR) نیز سه فروند هواپیما تا پایان سال تحویل هما دهد، اما فرهاد پرورش، مدیرعامل هما به تازگی اعلام کرده است که دلیل طولانی شدن روند انتقال پول و کارهای اداری، ورود این نوع هواپیما به سال آینده موکول می شود.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دی ماه امسال در مراسم ورود اولین فروند هواپیمای ایرباس اعلام کرده بود: این فرود نماد آغاز یک دوران جدید در صنعت هوایی ایران و بازگشت ما به صحنه رقابت بین‌المللی و بازپس‌گیری سهم خود از بازار جهانی است.

وی در عین حال خبر داده بود: امسال دو فروند ایرباس ۳۳۰ و در سال ۹۶ تعداد ۹ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ به ناوگان افزوده می‌شود. 


نظرات شما
پیشخوان