تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
اینفوگرافی فارن پالسی:

موشک‌های کره‌شمالی قابلیت دسترسی به سواحل آمریکا را دارند؟

کره شمالی روز دوشنبه چهار موشک خود را در دریای نزدیک به ژاپن آزمایش کرد تا بار دیگر تنش‌های منطقه‌ای را دامن بزند و واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به چنین بحران‌های را بیازماید.
رویداد۲۴- کره شمالی روز دوشنبه چهار موشک خود را در دریای نزدیک به ژاپن آزمایش کرد تا بار دیگر تنش‌های منطقه‌ای را دامن بزند و واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به چنین بحران‌های را بیازماید.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از فارن پالسی، ژاپن، کره جنوبی و چین همگی این پرتاب را محکوم کردند. باوجودآنکه فرمانده استراتژیک آمریکا به فارن پالسی گفت که این موشک‌ها تهدیدی برای آمریکای شمالی محسوب نمی‌شوند، آزمایش‌های بعدی می‌توانند تهدید جدی باشند. 

پیگیری لجوجانه کره شمالی در دستیابی به بمب به همراه برنامه هسته‌ای این کشور، سیاست‌مداران آمریکایی را نگران کرده است.

جفری لوئیس، کارشناس کنترل تسلیحات روز پنج‌شنبه طی مقاله‌ای برای فارن پالسی هشدار داد: «کره شمالی درحال‌توسعه یک دکترین تهاجمی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای در ابعاد گسترده در مراحل اولیه یک درگیری است.»

کارشناسان در مرکز مطالعات منع گسترش سلاح برای طرح تهدید هسته‌ای اینفوگرافی را آماده کرده‌اند که نشان می‌دهد این تهدید تا چه اندازه بزرگ است. 

در اینجا مهمات جنگی که کره شمالی در دست توسعه دارد و برد آن‌ها در دسترسی به آمریکا و متحدانش در ژاپن و کره جنوبی آورده شده است.

موشک‌های کره‌شمالی قابلیت دسترسی به سواحل آمریکا را دارند؟

دست‌کم دو نوع موشک کره شمالی درحال‌توسعه هستند، موسودان و کی ان-14 دارای برد لازم برای دسترسی به خاک ایالات‌متحده هستند. کره شمالی دست‌کم شش سکوی پرتاب برای این موشک‌ها دارد اما هنوز آن‌ها را آزمایش نکرده است.

این موشک‌ها روز دوشنبه پرتاب شدند و تا ارتفاع 160 مایل بالا رفتند و تا 600 مایل یا یک هزار کیلومتر پیش رفتند که نشان می‌دهد از نوع موشک‌های کوچک‌تر بودند. آن‌ها در حدود 300 مایلی سواحل ژاپن رفته و در دریا فرود آمدند.

یک روز پس‌ازاین پرتاب، آمریکا عناصر سامانه ضدموشکی تاد (یک سامانه موشکی ضد بالستیک که کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند) را برای مقابله با این تهدید به کره جنوبی ارسال کرد. این اقدام با واکنش تند پکن روبرو شد که مدعی است سامانه تاد می‌تواند بازدارندگی هسته‌ای خود چین را تضعیف کند.

نظرات شما
پیشخوان