تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

اردوغان از سازمان های بین المللی خواست هلند را تحریم کنند

همزمان با مناقشه دیپلماتیک بین ترکیه و هلند ، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه از سازمان های بین المللی خواست هلند را تحریم کنند.
رویداد۲۴-همزمان با مناقشه دیپلماتیک بین ترکیه و هلند ، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه از سازمان های بین المللی خواست هلند را تحریم کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از صفحه خبرگزاری رویترز در توئیتر ، رجب طیب اردوغان با بیان اینکه هلند مانند یک کشور موزی عمل می کند ، از کشورهای اروپایی به خاطر خودداری از نکوهش این رفتار هلند با وزیران ترکیه ای انتقاد کرد.

او همچنین در ادامه موضع گیری های خود علیه هلند گفت: مردم ترکیه با رأی مثبت خود به همه پرسی پاسخ هلند را خواهند داد. یکی از پیامدهای همه پرسی این خواهد بود که جوانان ترکیه جایگاه خود را در پارلمان به دست آورند.

وی گفت: اقدام هلند در جلوگیری از ورود وزیر امور زنان و مسائل اجتماعی ترکیه بر خلاف موازین و قوانین بین المللی است. مردم ترکیه به اقدام زشت آنها پاسخ خواهند گفت. هلند پیش از آنکه درصدد دادن درس دمکراسی به دیگران باشد، نخست باید دمکراسی را یاد بگیرد. ما نمی توانیم این اقدام زشت هلند را بپذیریم. پلیس هلند به اتباع ترکیه و خبرنگاران حمله کرده است. کنسولگری ترکیه در هلند بخشی از خاک آن به شمار می رود. هلند باید تاوان این اقدام نسنجیده و زشت خود را بدهد.

اردوغان گفت: هلند باید به علت این اقدام زشت خود و حمله با سگان پلیس به معترضان، بازخواست شود و تاوان بدهد.


منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان