تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴ خبر داد:

پاکسازی پرونده‎های تخلفات در شهرداری تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره رابطه بین کاندیداتوری محمد باقر قالیباف برای ریاست جمهوری آینده و تلاش شهرداری جهت پس گرفتن امضاها تحقیق و تفحص تاکید کرد: این نکته که شاید به دلیل قرار گرفتن درآستانه انتخابات ریاست جمهوری چنین تلاش‎هایی صورت می‎گیرد، بیراه نیست زیرا در کمال تعجب دیده می‎شود از طرقی اقدامات متعددی برای پاک‎سازی پرونده های مختلف شهرداری صورت می گیرد.
رویداد۲۴نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره رابطه بین کاندیداتوری محمد باقر قالیباف برای ریاست جمهوری آینده و تلاش شهرداری جهت پس گرفتن امضاها تحقیق و تفحص تاکید کرد: این نکته که شاید به دلیل قرار گرفتن درآستانه انتخابات ریاست جمهوری چنین تلاش‎هایی صورت می‎گیرد، بیراه نیست زیرا در کمال تعجب دیده می‎شود از طرقی اقدامات متعددی برای  پاک‎سازی پرونده های مختلف شهرداری صورت می گیرد.

پس از اطلاع‎رسانی درباره املاک نجومی انتظار می‎رفت که شورای شهر به این مسئله رسیدگی کند، اما در کمال تعجب اعضای شورای شهر در جلسه مربوط به این موضوع نتیجه گرفتند که در این زمینه تخلفی صورت نگرفته است، البته این بحث در مجلس شورای اسلامی هم به میان کشیده شد که با روند بسیار کندی همراه بود.

تخلفات شهرداری تهران به پرونده املاک نجومی محدود نشد و مدتی پس از رسانه‎ای شدن آن و این اعلام نظر اعضای شورای شهر خبر دو موضوع استخدام‎های نجومی در مترو و قراردادهای نجومی تابلوهای تبلیغاتی هم انتشار یافت که در نتیجه آن نمایندگان مجلس در درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مصمم‎تر شدند و اعلام کردند که در روز یکشنبه در صحن علنی آن را به رای خواهند گذاشت که چنین نشد.

از آنجا که بررسی در رابطه با شهرداری به کمیسیون عمران مربوط می‎شود،این کمیسیون با توسل به روشی غیرمتعارف در حاشیه صحن علنی اقدام به رای‎گیری در این‎باره کرد و در نهایت مطرح شد که چون طرح مورد نظر کلی است، بنابراین با آن مخالفت شد.

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ از تحت فشار قرار گرفتن نمایندگان برای پس گرفتن امضاهای خود پای طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران سخن به میان آورد و گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری انجام شده است و طبق آئین نامه کمیسیون عمران چند جلسه استماع برگزار کرد، اما رای‎گیری در شرایطی اتفاق افتاد که بدون اطلاع قبلی دستور جلسه تغییر یافت و  قالیباف، شهردار تهران که به کمیسیون دعوت شده بود در جلسه حاضر نشد.

وی در این رابطه با محل برگزاری جلسه مورد اشاره گفت: جلسه استماع در محل کمیسیون عمران برگزار نشد ودر حاشیه صحن علنی اعضای آن جلسه‎ای برگزاری کردند و رای به وارد نبودن انجام تحقیق وتفحص دادند که این شیوه تصمیم و رای‎گیری یک کمیسیون تخصصی کاملا غیر متعارف است.

این نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در این باره یادآور شد: از روز چهارشنبه هفته گذشته از مجموعه عوامل شهرداری تماس‎های متعددی با متقاضیان طرح تحقیق و تفحص گرفته شد تا با القا این موضوع که تحقیق و تفحص فوق در صحن علنی رای نخواهد آورد آنان را  تحت تاثیر قرار دهند و به نوعی مانع اجرای این تصمیم شوند.

رحیمی در خصوص تصمیم نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص در این خصوص اضافه کرد: متقاضیان تلاش خود را انجام می‎دهند که مطالبات افکار عمومی را بدون پاسخ باقی نگذارند و تکلیف املاک واگذاری شده، تغییر کاربریها و قراردادهای مشارکتی را مشخص سازند، علاو بر این  مسائلی هست که باید به صورت موردی از سوی شهردار پاسخ داده شود.

وی با ابراز امیدواری در این رابطه که فرصتی برای پاسخگویی برای این سوالات به وجود آید، مطرح کرد: نمایندگان در هر شرایطی  به وظایف خود عمل خواهند کرد و این هم یکی از کارهایی است که باید محقق شود، بنابراین باید روشنگری اتفاق افتد که ابهامات به وجود آمده برطرف شود.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره رابطه بین کاندیداتوری قالیباف برای ریاست جمهوری آینده و تلاش شهرداری جهت پس گرفتن امضاها توضیح داد: این نکته که شاید به دلیل قرار گرفتن درآستانه انتخابات ریاست جمهوری چنین تلاش‎هایی صورت می‎گیرد، بی‎راه نیست زیرا در کمال تعجب دیده می‎شود از طرقی اقدامات متعددی برای پاک‎سازی پرونده‎های مختلف شهرداری صورت می‎گیرد. 

رحیمی درباره بحث خرید رای مجلس از سوی شهرداری گفت: بحث خرید رای مطرح نیست، موضوع این است که آنان سعی دارند تا این کار را بیهوده نشان دهند و شرایط غیر واقعی را به تصویر کشند.

به گفته وی تنها نمایندگان تهران خواستار تحقیق و تفحص نیستند و این امر مطالبه برخی از نمایندگان دیگر شهرها هم است.

برچسب ها: رویداد24 ، رحیمی ، قالیباف ، مجلس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان