تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

در نشست فراکسیون امید با روحانی چه گذشت؟

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای این فراکسیون در راستای تصمیم روز یکشنبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حمایت خواهد کرد.
رویداد۲۴-سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای این فراکسیون در راستای تصمیم روز یکشنبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حمایت خواهد کرد.

بهرام پارسایی  با اشاره به نشست صبح امروز (دوشنبه) اعضای مجمع عمومی فراکسیون امید با رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه فراکسیون امید در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان سه نماینده دارد قطعا در تصمیمات سیاسی و انتخاباتی با این شورا همسو و همراه خواهد بود و بر همین اساس در این جلسه اعلام شد که در راستای تصمیم شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، فراکسیون امید نیز از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت می کند.

وی افزود: در نشست حدود ۱۰۰ نفر از اعضای مجمع عمومی فراکسیون امید با رئیس جمهور که تقریبا دو ساعت به طول انجامید ابتدا دکتر عارف کلیاتی را مطرح کرد و موضع رسمی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده را اعلام کرد و بعد از آن بنده به عنوان سخنگوی فراکسیون گزارشی از عملکرد و انتظارات فراکسیون را ارائه کردم و سپس ۱۲ نفر از اعضای فراکسیون نیز در مورد مسائل ملی، استانی، اقتصادی، سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی مباحثی را بیان کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در این نشست نقش رئیس جمهور در توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و عنوان شد که در همین راستا انتظار می رود رئیس جمهور از اعمال اقدامات غیر قانونی مثل ممنوع التصویری آقای خاتمی جلوگیری کند و گزارش اقدامات خود را در این رابطه ارائه دهد.

پارسایی یادآور شد: همچنین نمایندگان از یک سری خدمات دولت قدردانی کردند و گفتند که فراکسیون در راستای منافع ملی نسبت به حمایت از دولت اقدام کرده که این تعامل باید دو طرفه باشد و تقویت شود. همچنین گفته شد که فراکسیون امید به وعده های خود به مردم پایبند است و فراموش نمی کند که بزرگان اصلاح طلب از نمایندگان لیست امید حمایت کرده اند. دیدار اخیر نمایندگان فراکسیون امید با آقای خاتمی هم همین را نشان می دهد که آنها بزرگان اصلاحات را فقط به عنوان نردبان ترقی نمی خواهند و به نقش آنها در توسعه کشور باور دارند و براساس همین اعتقاد و در راستای همدلی با آقای خاتمی دیدار کردند.

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به مطالبه اعضای این فراکسیون در مورد چینش دولت آینده، همچنین تاکید کرد: برخی نمایندگان اهل تسنن نیز در اظهارات خود خواستار این شدند که نگاه متفاوتی به قومیت ها و مذاهب دیگر وجود نداشته باشد و صرفا نگاه ملی به آنها شود و براساس شایستگی های مورد ارزیابی قرار بگیرند. نمایندگان خانم نیز در اظهاراتشان خواستند در چینش مدیریتی از بانوان توانمند و شایسته و جوانان استفاده شود. همچنین انتقادی از سوی یکی از نمایندگان در خصوص وضعیت تشکل های دانشجویی و سخت گیری نسبت به آن‌ها در اعطای مجوز صورت گرفت.

پارسایی در پایان گفت: آقای روحانی هم در این دیدار گزارشی از پیش برد اقتصاد مقاومتی به نمایندگان ارائه کردند و گفتند که در این دولت وضعیت آزادی بیان و مطبوعات و چاپ و نشر کتاب از سطح بهتری برخوردار است که البته مجلس هم در این موضوع موثر بوده است. آقای روحانی همچنین از شورای عالی اصلاح طلبان تشکر و اذعان کرد که دولت در دوره گذشته با حمایت اصلاح طلبان موفق شده و انتظار است که در این دوره این حمایت بویژه از سوی مجلس که رویکرد همسوتری با دولت دارد تداوم یابد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان