تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

بالاخره کی‌روش با همه آشتی کرد!

کارلوس کی‌روش بالاخره روی خوشش را به باشگاه‌ها و البته فدراسیون فوتبال کشورمان نشان داد. این سرمربی پرتغالی که یکی، دوماه پرالتهاب را در رأس تیم ملی ایران سپری کرده بود بعد از مدت‌ها غیبت در ورزشگاه آزادی پیدا شد و بازی تیم‌های استقلال و لوکوموتیو تاشکند را از نزدیک دید.
رویداد۲۴-کارلوس کی‌روش بالاخره روی خوشش را به باشگاه‌ها و البته فدراسیون فوتبال کشورمان نشان داد. این سرمربی پرتغالی که یکی، دوماه پرالتهاب را در رأس تیم ملی ایران سپری کرده بود بعد از مدت‌ها غیبت در ورزشگاه آزادی پیدا شد و بازی تیم‌های استقلال و لوکوموتیو تاشکند را از نزدیک دید.
 
به گزارش شرق، اهمیت این موضوع این بود که بعد از بگومگوهای پیش‌آمده کی‌روش نه خودش آمده و نه هیچ‌کدام از دستیارانش را برای تماشای بازی‌های لیگ ایران به ورزشگاه نفرستاده بود.  عصبانیت کی‌روش بعد از صحبت‌های برانکو، سرمربی پرسپولیس، به وجود آمد که از برنامه‌های تیم ملی انتقاد کرده بود. این مرد پرتغالی تصمیم گرفت بعد از صحبت‌های برانکو ملی‌پوشان پرسپولیس را به تهران برگرداند و از آن عجیب‌تر اینکه قید دستیاران ایرانی‌اش را هم بزند.
 
کارلوس که اعتقاد داشت در ماجرای درگیری پیش‌آمده فدراسیون فوتبال آن‌طور که بایدوشاید از او حمایت نکرده، اجازه داد طرح استعفایش از تیم ملی به گوش برسد و حتی به صورت رسمی اعلام کرد «تلفن همراهش برای شنیدن پیشنهاد از بقیه تیم‌های ملی کشورهای مختلف و البته باشگاه‌های دیگری در سراسر دنیا زنگ خورده است».
 
لجبازی کی‌روش با فدراسیون فوتبال زمانی بیشتر شد که او دوباره موضوع محقق‌نشدن وعده‌هایش را پیش کشید و در گفت‌وگو با رسانه‌های پرتغالی خواستار این شده بود که «فدراسیون فوتبال ایران باید تکلیف وعده‌هایی که به او داده شده را مشخص کند». اما در ایران فدراسیون تاج سعی کرد با سیاست سکوت، اختلافات پیش‌آمده را حل‌وفصل کند و درنهایت هم به نظر می‌رسد همه‌چیز همان شد که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، انتظارش را داشت: اینکه کی‌روش از تیم ملی جدا نمی‌شود و بازیکنان مغضوبش را دوباره به تیم ملی دعوت می‌کند.
 
حالا چندهفته‌ای بعد از اینکه کی‌روش بیانیه‌ای ننوشت و البته برانکو هم از تیم ملی و کادرفنی‌اش تمجید کرد، به نظر می‌رسد کی‌روش هم آرام شده و خودش به‌شخصه بازی نمایندگان ایران در لیگ‌ قهرمانان آسیا را از نزدیک دنبال می‌کند. حضور در ورزشگاه آزادی و دیدن پیروزی استقلال در سومین بازی‌اش در مرحله گروهی لیگ‌ قهرمانان آسیا هم دقیقا به‌همین‌دلیل بود.

روی خوش کی‌روش به پرسپولیسی‌ها
در اتفاقات پیش‌آمده سهم استقلالی‌ها کمتر بود؛ درواقع دوستی علیرضا منصوریان با کارلوس کی‌روش که حاصل همکاری چند سال پیش این دو نفر است کمتر استقلال را با تیم ملی به زاویه کشانده؛ هرچند تعداد ملی‌پوشان کمتر این تیم نسبت به پرسپولیس هم می‌تواند مزید بر علت باشد. هر چقدر که استقلال از تنش‌های تیم ملی فاصله گرفته پرسپولیسی‌ها در دل این تنش بوده‌اند! پیش از شروع نیم‌فصل دوم بود که کی‌روش هفت بازیکن از پرسپولیس را با خودش به اردوی دوبی برد و بعد هم برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، به صورت رسمی در رسانه‌ها از برنامه‌های کی‌روش انتقاد کرد.
 
از آن به بعد کی‌روش در چند مقطع مختلف اعلام کرد دیگر بازیکنان پرسولیس را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. البته دو هفته پیش بود که رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که از وزیر ورزش درخواست حل‌وفصل‌شدن دعوای کی روش-برانکو را گرفته بود، اعلام کرد بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی دعوت می‌شوند ولی این موضوع تا همین شب گذشته هم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.
 
اما شب گذشته اما اتفاق ویژه‌ای برای سرخ‌های تهران رقم خورد؛ آنها که در قطر به مصاف الریان رفته بودند تا در لیگ‌ قهرمانان آسیا بازی کنند یک میهمان ویژه هم در ورزشگاه داشتند: کارلوس کی روش! حضور کی‌روش در قطر برای تماشای بازی تیم پرسپولیس و زیرنظرگرفتن بازیکنان این باشگاه نوید این را می‌دهد که کی‌روش لجبازی را کنار گذاشته و قرار است اگر کسی از پرسپولیس در برنامه‌هایش جا داشته باشد او را به تیم ملی دعوت کند. در کنار این موضوع باید به مصاحبه برانکو در قطر هم اشاره کرد که گفته بود: «در ایران هیچ مشکلی بین مربیان ایرانی و خارجی وجود ندارد».
 
هم‌زمان با حضور کی‌روش در قطر برای تماشای بازی پرسپولیس، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، هم از فرصت استفاده کرد و در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال به این موضوع اشاره کرد که کی‌روش همه بازی‌ها و بازیکنان را مدنظر دارد: «سرمربی تیم ملی با توجه به شرایط مطلوب تیم ملی تمام بازی‌های لیگ و لیگ‌ قهرمانان آسیا را تا آخرین روز زیر نظر داشته و فهرست خود را برهمین‌اساس اعلام خواهد کرد».
نظرات شما
پیشخوان