تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
مژده لواسانی در گفت‌وگو با رویداد24:

نتایج آرای مردم دلگرمم می کند/ماهی قرمز شبیه‌ترین جزء سفره هفت‌سین به من است

مژده لواسانی ازجمله مجریان جوانی است که فعالیت‌های رسانه‌ای خود‌را در سه سالگی و با برنامه‌ی «سلام کوچولو» آغاز نموده است. اوپس از آن، با برنامه های «بچه های انقلاب» و «بوی گلِ آفتاب» همکاری اش را با رادیوسراسری ادامه داد و در سنین کودکی‌و‌نوجوانی تجربه‌ی بازیگری در سریال های «پلاک 14» (به کارگردانی مهران مدیری) و «خبرنگار» (به کارگردانی محمدحسن زاده) را به‌دست آورد؛ او درحالی یکی از جوان‌ترین مجریان کشور به‌شمار می‌رود که یکی از باسابقه‌ترین مجریان رادیو و تلویزیون است.
رویداد۲۴- مژده لواسانی ازجمله مجریان جوانی است که فعالیت‌های رسانه‌ای خود‌را در سه سالگی و با برنامه‌ی «سلام کوچولو» آغاز نموده است. اوپس از آن، با برنامه های «بچه های انقلاب» و «بوی گلِ آفتاب» همکاری اش را با رادیوسراسری ادامه داد و در سنین کودکی‌و‌نوجوانی تجربه‌ی بازیگری در سریال های «پلاک 14» (به کارگردانی مهران مدیری) و «خبرنگار» (به کارگردانی محمدحسن زاده) را به‌دست آورد؛ او درحالی یکی از جوان‌ترین مجریان کشور به‌شمار می‌رود که یکی از باسابقه‌ترین مجریان رادیو و تلویزیون است.

فرارسیدن عیدباستانی نوروز و کاندیدای بهترین مجری زن صدا و سیما، فرصتی را فراهم آورد تا با این مجری، سردبیر، نویسنده، کارگردان و گوینده به گفت‌وگو بنشینیم و اتفاقات مهم سالش را مورد پرسش و پاسخ قرار دهیم؛ در ادامه متن کامل گفت‌وگوی رویداد۲۴ با این هنرمند را می‌خوانید:

-سال 1395 را چگونه توصیف می کنید؟ چه تجربیاتی بدست آوردید؟
این سال به لحاظ عمومی سال بسیار تلخی بود، زیرا اتفاقات دل‌خراشی برای مردم رخ داد که طبیعتا بسیار مارا اندوه‌گین کرد و برای همه‌ی ما خاطرات تلخی را به‌جای گذاشت، حادثه قطار، حادثه پلاسکو و مسائلی از این دست که بسیار دردناک و غم‌ناک بود.

اما به لحاظ شخصی؛ برای فضای حرفه‌ای کارم، بحمدالله سال خوبی بود چراکه برنامه‌ی روبه‌راه را از فرودین ماه1395، مراسم اربعین در کربلا، ویژه‌ برنامه‌ای برای شب یلدا و... را برای تلویزیون اجرا کردم و در پایان نیز کاندیدای بهترین مجری زن شدم.

-فکرمی‌کنم کاندید شدن بهترین مجری زن، اتفاق خوبی برای پایان سال بود؛ نظرتان در این مورد چیست و ‌ از نگاه شما این‌گونه برنامه‌ها چه تاثیری در روند اجراها دارد؟ می‌توان گفت باعث پیشرفت خواهد شد؟
بله، بسیار اتفاق خوبی بود؛ فکرمی‌کنم این‌که هیات داوران از بین مجری‌های زن تلویزیون، مرا برای کاندید شدن انتخاب کنند و در معرض رای مردم قرار دهند، درواقع نوعی دل‌گرمی است. این اتفاق پایان خوش و دل‌چسبی را در پایان سال برایم رقم زد.

بدون شک این مسابقه در مرحله‌ی اول انگیزه و امید مجریان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا آن‌ها انرژی بیشتری را برای فعالیت‌های جدید خود بگذارند چراکه می‌داند اگرکه موفق باشد مردم اورا می‌بینند و این موفقیت در پایان سال دیده خواهد شد؛ علاوه بر این، مسئولیت شخصی من‌راهم بسیار سنگین‌تر و بیشتر خواهد کرد.

-فکرمی‌کنید برنده‌ی این جایزه خواهید بود؟
این به لطف مردم باز می‌گردد؛ همانطور که پیش‌از این نیز گفته‌ام، همین‌که من به انتخاب هیات داوران در کنار پیشکسوتان این حوزه قرار گرفته‌‌ام بسیار خوش‌حال کننده است.

تاکنون نیز نتایج آرا نوید روزهای خوبی‌را می‌دهد.

-درصفحه‌ی شخصی‌تان به یک نکته‌ی بسیار جالب برخوردم، در پستی مصاحبه‌ای را پخش کردید مبنی بر توضیحات شما درباره‌ی این‌که آیا دوست دارید بازیگر شوید یا خیر؛ جدا از جواب‌ آن سوال، فکرمی‌کنم بارها و بارها به این سوال پاسخ داده اید اما مجددا از سوی خبرنگاران و مردم مطرح می‌شود؛ علت را چه می‌دانید؟
حرفه‌ی اجرا مرزهای مشترکی با بازیگری دارد و در همسایگی این هنر قرار دارد؛ باتوجه به تجربه‌ای که در گذشته داشته‌ایم و بسیاری از مجری‌ها بازیگر شده‌اند و بسیاری از بازیگران مجری شده‌اند، ممکن است این مسئله را اندکی برای مخاطبان عادی ساخته باشد و انتظار داشته باشند تا مجری‌ها بازیگر شوند و از این خانه به خانه کوچ کنند.

من در دوران کودکی‌ونوجوانی نیز بازیگری را تجربه کرده‌ام  و پس از آن وارد دنیای اجرا شدم، به همین دلیل با فضای بازیگری بیگانه نیستم و فکرمی‌کنم مردم نیز همین فکر را می‌کنند.

-برنامه ی روبه راه که سال۱۳۹۵ پخش شد و زنان را محور قرار داده بود را شما اجرا کردید، همچنین در طول سال نیز نسبت به موفقیت های بانوان واکنش های مثبتی نشان می دادید؛ می‌توان گفت به حوزه ی بانوان توجه بسیار ویژه‌ای دارید؟
بله، این توجه بسیار زیاد است، البته برنامه‌ی روبه‌راه در زمان پخش ماه مبارک رمضان فضایی زنانه داشت و درکلیت خود توجه ویژه‌ای به زنان داشت؛ این نگاه ویژه باعث شده است تا درهرجایی که می‌توانم بازتاب موفقیت‌ها و بیان دغدغه‌های زنان جامعه را داشته باشم.

-گفته بودید در سال جدید اولین کتاب خودرا منتشر خواهید کرد؛ از این کتاب بگویید و آیا می خواهید نوشتن را پس از این کتاب نیز ادامه دهید؟
اساسا کار بنده نوشتن است و این کتاب اولین گردآوری شعرها و نوشته‌های کوتاه من می‌باشد که نشر نیستان آن‌را منتشر خواهد کرد و امیدوارم تا این کتاب برای نمایشگاه کتاب سال1396 آماده شود.

-تلخ‌ترین و شیرین‌ترین اتفاق سال گذشته‌تان چه‌بود؟
تلخ‌ترین اتفاق سال95 را عمومی می‌دانم و فکرمی‌کنم باید با مردم همراه بود، همه‌ی آن‌چه که مردم را ناراحت کرد برای من نیز تلخ بوده و مهمترینش نیز حادثه‌ی دلخراش پلاسکو بود.

اما شیرین‌ترین اتفاق سال را به لحاظ کاری می‌توانم تجربه‌ی دوباره‌ی اجرای برنامه‌ی اربعین در کربلا عنوان کنم.

-شاید سوال جدیدی باشد، اما فکرمی‌کنید شبیه به کدام یک از اجزای سفره‌ی هفت سین هستید و چرا؟
همانند ماهی قرمز سفره‌ی هفت سین که در تنگی بدون آب قرار دارد، و من قطعا بدون نگاه و توجه مردم حکم همین ماهی بدون آب را دارم؛ به جرات می‌توانم بگویم آبی که در این تنگ جاری است حقیقتا محبت و نگاه مردم عزیز است.

-برای سال جدید چه اهدافی دارید؟
به لحاظ حرفه‌ای باید کارم را دنبال کنم تا ببینیم در آینده چه برنامه‌هایی را می‌توانیم داشته باشیم؛ اما برنامه ریزی که برای سال آینده دارم این است که فضای اجرا را به سمت تخصصی تر شدن ببرم و آن را تجربه کنم.

-آرزوی شما برای مردم...
آرامش، آرامش، آرامش؛ امیدوارم سالی باشد که در پایانش بگوییم سالی آرام را پشت سر گذاشته‌ایم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
عالی
نظرات شما
پیشخوان