تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ویژه نامه نوروزی

سال تدبیر، سال تقدیر

مطابق سال گذشته رویداد۲۴ در ایام نوروز طی پرونده‌ای به بررسی حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در سالی که گذشت و پیش‌بینی‌ها در خصوص سال آینده پرداخته و با توجه به انتخابات پیش رو تمرکز بیشتری بر انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری داشته است.
رویداد۲۴- مطابق سال گذشته رویداد۲۴ در ایام نوروز طی پرونده‌ای به بررسی حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در سالی که گذشت و پیش‌بینی‌ها در خصوص سال آینده پرداخته و با توجه به انتخابات پیش رو تمرکز بیشتری بر انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

به همین منظور نیز با چهره‌های آشنا در حوزه‌های  سیاسی و اجتماعی گفت‌وگوهایی انجام شده که به تناوب در ایام نوروز منتشر خواهد شد. ازجمله این چهره‌ها می‌توان به معصومه ابتکار، شهیندخت ملاوردی، کاظم پالیزدار، عبدالله رمضان زاده، محسن مهرعلیزاده، سید حسین هاشمی،  صادق زیباکلام،  محمدجواد حق‌شناس، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، حسن بیادی، ابوالفضل رضوی، سید حسین هاشمی، احمد حکیمی پور، محمدامین قانعی‎راد، محمد علی وکیلی، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، غلامرضا انصاری، سیدحسین موسویان، قاسم محبعلی، علی خرم، سید داوود آقایی، اسدالله اطهری و الهه کولایی اشاره کرد.

سال تدبیر، سال تقدیر

غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد
به عقیده یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران با مدیریت قالیباف تهران به یک شهر سوخته تبدیل شده است؛ شهری که زنده بود هویت داشت و از نظر فرهنگی برای خودش شاخص داشت. اما در حال حاضر شاخص های فرهنگی، اجتماعی، زیست‎محیطی و انسانی تهران از بین رفته است.


سال تدبیر، سال تقدیر

محسن مهر علیزاده در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حمایت از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را تصمیم قطعی اصلاح‌طلبان می‌داند و معتقد است که اصلاح‌طلبان به این دلیل از روحانی حمایت می‌کنند که او به بخش عمده‌ای از وعده‌های خود عمل کرده است.


سال تدبیر، سال تقدیر

عبدالله رمضان‎زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد:
سخنگوی دولت سید محمد خاتمی، معتقد است که بهترین گزینه در شرایط فعلی برای حل‌وفصل مسائلی که در کشور وجود دارد روحانی است.


سال تدبیر، سال تقدیر

معصومه ابتكار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
معصومه ابتكار مي‎گويد: «یک عده خرده می‎گیرند که ابتکار در حیطه محیط‎زیست کار سیاسی می‎کند که این دروغ محض و تهمت است، من مواضع سیاسی خودم رادارم و نگاهم در مسائل سیاسی و اجتماعی اصلاح‎طلبانه است و معتقدم بخشی از این نگاه، نگرش زیست‎محیطی و نگرش جامعی است که ما باید نسبت به عالم طبیعت و عملکردمان در مقابل طبیعت داشته باشیم این‌ها قابل‌تفکیک از هم نیست ولی یقیناً عملکرد من در این حیطه عملکردی کاربردی و اجرایی بوده است.»



سال تدبیر، سال تقدیر
اعضای فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با رویداد۲۴:
عضو فراکسیون زنان گفت: تمام تلاش و انرژیمان را گذاشتیم که واژه «عدالت جنسیتی» را در ماده116 برنامه ششم توسعه حفظ کنیم تا زنان برای ارتقاء وضعیت شغلیشان و استیفای حقوقشان بتوانند با رویکرد عدالت جنسیتی تلاش کنند.


سال تدبیر، سال تقدیر
صادق زیباکلام در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشريح كرد
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه گفت: «اگر رئیسی در برابر روحانی قرار بگيرد، شکست سنگینی را متحمل می‌شود یقیناً ایشان بیشتر از جلیلی رأی نمی‌آورد، بنابراین اگر بعدها به انتخابات مجلس خبرگان یا سال‌های خیلی دور برای جایگاه رهبری ورود پیدا كند این شکست یک نقطه سیاهی برای او به‌حساب می‌آيد.»


سال تدبیر، سال تقدیر
سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح كرد:
استاندار تهران با گلايه از مديريت شهر تهران تأکید می‌کند: «امروز ساخت‌وسازهای تهران شرایطی را ایجاد کرده که شهر در وضعیت کاملاً آسیب‌پذیری به سر می‌برد.» به گفته او «هارمونی تهران در این چند دهه از بین رفته و شهر مستعد بحران است.»


سال تدبیر، سال تقدیر
اطهری، كارشناس مسائل تركيه در گفت‌وگو با رویداد۲۴ روابط تهران-آنكارا در سال گذشته و آينده را ارزيابي و پيش‎بيني كرد
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل ترکیه در خصوص افرايش تنش‌های میان تهران و آنکارا در سال گذشته گفت: ایران هرچقدر قدرت خود را افزایش دهد و موازنه‌های جدید ژئوپلیتیک ایجاد کند و برگه‌های خود را افزایش دهد، بهتر می‌تواند ترکیه را وادار کند که در سطح خود صحبت و رفتار کند.


سال تدبیر، سال تقدیر
محمدعلی وكيلي، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
عضو فراكسيون اميد معتقد است كه اصلاح‌طلبان بايد به سمت از بين بردن گفتمان اصلاح‌طلب هراسي حركت كنند. گفتماني كه عقيده او تلاش دارد اصلاح‌طلبان را به حاشيه براند.

سال تدبیر، سال تقدیر
علی خرم، در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
نماينده پيشين ايران در مقر اروپايي سازمان ملل متحد معتقد است در حال حاضر وضعیت کشور ما به صورتی است که باید دوران رکود و سختی گذشته را پشت سر بگذاریم و با جهان در تعامل باشیم تا بتوانیم حتی یک تومان خود را صرفه‌جویی کنیم تا بجای اینکه سرمایه‌های کشور صرف جنگ شود، صرف صلح و توسعه شود.



سال تدبیر، سال تقدیر
مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشريح كرد
معاون رئیس‌جمهور در امور خانواده وزنان تاكيد كرد: «وقتی ما از توانمندسازی و استقلال مالی زنان حرف می‎زنیم به این معنا نیست که هدفمان این است که زن را از خانه بکشیم بیرون و خانواده را با فروپاشی مواجه کنیم.»


سال تدبیر، سال تقدیر
قانعی‎راد، رئیس انجمن جامعه شناسی ایران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشريح كرد
رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران ورود سیاست‌مداران غیرحرفه‌ای همچون ورزشكاران و هنرمندان به عرصه سياست را مشکل‌آفرین و حتي خطرناك می‌داند.

سال تدبیر، سال تقدیر
الهه کولایی، استاد علوم سیاسی دانشگاه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
الهه کولایی معتقد است:«این تصور که ایران می‌تواند یک متحد استراتژیک‌ برای روسیه باشد و مورد حمایت آن قرار بگیرد، با واقعیت سازگاری ندارد.»


سال تدبیر، سال تقدیر
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
شورای شهر، پارلمان شهری به‌حساب می‌آید که آینده یک شهر در دست نمایندگان آن قرار دارد، اما این روزها در شهر تهران که به‌اندازه یک کشور وسعت و جمعیت دارد شاهد اتفاقاتی بودیم که بیش از هر مسئله دیگر نشان داد اعضا آن باید قبل از ستاره و معروف بودن، کارآمد باشند و تخصص مدیریت شهری بدانند و مهم‌تر از آن در برابر پیشنهاد‌ات وسوسه‌انگیز سست نشوند.


سال تدبیر، سال تقدیر
گفت‎وگوی نوروزی رویداد۲۴ با هنرمندان؛
الهه حصاری با همان یلدای سریال هشت‌ونیم دقیقه فعالیت‌ هنری خودرا از سینما آغاز کرده است، او در سال‌های فعالیت موفق به کسب جایزه‌ی اوراسیا برای بازی در فیلم نگران نباش سارا شده است؛ منتقدین و هنرمندان این بازیگر جوان را، یکی از آینده‌دارترین هنرمندان سینمای ایران می‌دانند.

سال تدبیر، سال تقدیر
حسن بیادی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
حسن بیادی گفت: متاسفانه از اول انقلاب بعضى افراد از همين باندهاى تشنه قدرت و ثروت هرجا كه كم مى‎آورند حربه‎شان استفاده از حريم خصوصى امام (ره) و آقا و سوء استفاده از حریم رهبری بوده و خواهد بود.


سال تدبیر، سال تقدیر
سیدحسین موسویان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشريح كرد:
سيد حسين موسويان، پژوهشگر دانشگاه پرينستون در گفت‌وگو با رویداد۲۴ به تشريح آينده مناسبات ايران و آمريكا در سال ۱۳۹۶ پرداخت و بر اين نكته تاكيد كرد كه «ایران از استمرار تماس مستقیم با آمریکا ضرر نخواهد کرد، بلکه قدرت تأثیرگذاری خود را افزایش خواهد داد و قطع ارتباط مستقیم با آمریکا میدان را برای دشمنان قسم خورده ایران، خالی خواهد گذاشت.»


سال تدبیر، سال تقدیر
احمد حکیمی پور، در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
 حكيمي پور معتقد است كه در اين دوره «شورا در نظارت کمتر از حد انتظار ظاهرشد» به گفته او «برخی دوستان شورا را تا حد شورای شهرداری پایین آورده‎اند».




سال تدبیر، سال تقدیر
محمدرضا میر تاج‎الدینی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
محمد رضا ميرتاج الديني با تاكيد بر اينكه اطلاع و ارتباطی با برنامه‌های احمدی‌نژاد ندارد مي‎گويد» ایشان در دوره‌های قبل هم با جمع نیروهای اصولگرا نبود و به‌صورت انفرادی عمل می‌کرد. احمدی‌نژاد روحیه حرکت جمعی ندارد فلذا اکثر اعضای دولت نهم و دهم از ایشان فاصله گرفته‌اند.


سال تدبیر، سال تقدیر
قاسم محب‌علی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت‎خارجه در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشريح كرد:
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت‎خارجه معتقد است دوران اوباما یک دوران استثنایی و یک فرصت ویژه برای ایران بود که بتواند مناسبات تنش‌آمیز و مخاصمه‌آمیز چند دهه‌ای خود با آمریکا را پشت سر بگذارد. اگر دولت روحانی مناسبات با آمریکا در حوزه منطقه و دوجانبه را همان‌طور که در نشست‌های هسته‌ای مدیریت کرده بود، به یک چارچوبی می رساند، حال دولت ترامپ نمی‌توانست از آن جنبه به ما فشار بیاورد، همان‌طور که در مسئله برجام احتیاط می‌کند و خیلی در برخورد با آن دستش باز نیست.



سال تدبیر، سال تقدیر
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رياست جمهوری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح كرد
امروز کسانی که در زمان ریاست‎جمهوری‎شان توییتر را فیلتر کردند، آمدند از اوباما تقلید کردند و حتی پیام انگلیسی روی توییتر خود گذاشتند چطور آن زمان توییتر بد بود الآن خوب شده است؟ چون کاربردش را حالا دیدند. پس ما باید بیاییم فرهنگ کاربرد را ترویج دهیم به‌جای اینکه با یک مسئله مبارزه کنیم.



سال تدبیر، سال تقدیر
36 تن از فعالان عرصه هنر در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح كردند؛
36 تن از هنرمندان ایران زمین در پیام‌هایی کوشیده‌اند تا آرزوهای خودرا به صورت بسیار مختصر برای سال جدید زندگی هم‌وطنانشان بیان کنند.


سال تدبیر، سال تقدیر
سید داوود آقایی، کارشناس روابط بين‎الملل در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

کارشناس مسائل روابط بين الملل و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است آمریکا با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور، در موارد مختلف ایران را در تنگنا و فشار قرار خواهد داد ولی در مورد سوریه، حداقل تا پیشبرد مراحلی که مبتنی بر تضعیف نیروهای تکفیری و به‌ویژه داعش است، خیلی وارد مقابله با ایران نخواهد شد.




سال تدبیر، سال تقدیر
۲۴ تن از نمایندگان مجلس دهم به رویداد۲۴ پاسخ دادند

۲۴ تن از نمایندگان مجلس دهم در مورد عملکرد دولت تدبیر و امید در طی نزدیک به چهار سال گذشته و تاثیر این عملکرد بر ریزش و یا رویش آرای حسن روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ به گفت‎‎وگو نشستند.


سال تدبیر، سال تقدیر
گزارش رویداد۲۴ از غم بزرگ سال 95

فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی، اندوه بزرگی برای انقلاب و نظام اسلامی بود و موجب نگرانی بسیاری از دلسوزان و دوستداران انقلاب شد و سال 1395 را همانند سال1368، به عنوان سالی تلخ در حافظه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط کرد.


سال تدبیر، سال تقدیر

پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‎وگوی اختصاصی با رویداد۲۴ مطرح کرد

پالیزدار گفت: مفسدان اقتصادی یک سپر انسانی بین خودشان و حاکمیت ایجاد می‌کنند و برای پیش برد اهدافشان پشت آن سپر انسانی قرار می‌گیرند که دولت را تحت‌فشار قرار دهند تا تاوان اشتباه آن‌ها را بپردازد.



سال تدبیر، سال تقدیر

گزارشی از یک سال فعالیت خودروساز بزرگ کشور؛

سال 95 برای گروه صنعتی ایران خودرو، سال خوب و موفقی بوده است. سال خوب و موفق از آن سبب که برنامه‌های مدیریتی و توسعه‌ای آن مجال تحقق یافت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
0
اقای روحانی انقدر سر سپرده استکبار هستی و انقدر به اربابانت خدمت کردی و اینقدر به ملت ایران خیانت نمودی که جائی برای دفاع از خودت نداری ، وای بحالت که در تاریخ ایران نام روحانی = با ننگ و خیانت برده خواهد شد
برجام بزرگترین خدمت جنابعالی به امریکا و اسراییل و بزرگترین خیانت به ملت ایرانم است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان