تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

کتاب‌های نوروزی کانون پرورش فکری کودکان

«نوروزها و بادبادک‌ها» اثر ثمین باغچه‌بان، کتاب «مادر مادر است» اثر ماندگار شانکار و «مادر» نوشته ی لیوباورونکوا بار دیگر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسید.
 رویداد۲۴- اثر خواندنی ثمین باغچه‌بان با تصویرگری‌های ماندگار نورالدین زرین‌کلک و ویرایش جدید منتشر شد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هر سال، نوروز با خود بادبادک می‌آورد و بادبادک‌ها رنگ و بو و شادی نوروز را با خود به هر جا می‌برند. بادبادک‌های گوناگون و رنگارنگ که در چشم‌ها می‌پرند و می‌رقصند، در چشم‌ها می‌خندند و دور می‌شوند. بادها که خواهران بادبادک‌ها هستند آن‌ها را همچون دختران شاه پریان بر دوش‌های خود می‌گذارند و بر فراز دشت‌ها و جنگل‌ها و دریاها می‌برند. گاه هم بادبادک‌ها ستاره می‌شوند و از ابر و نسیم هم بالاتر می‌روند و سال بعد در نوروزی دیگر مهمان دست و نگاه کودکان می‌شوند.
نقاشی‌های زیبای این کتاب نیز نوروز و بادبادک‌ها و شادی‌ها را جلوه دیگری بخشیده است.»

این اثر به ترسیم دنیای اطراف راوی و تغییرهای دنیای اطراف او به فرا رسیدن فصل بهار می‌پردازد. در این میان نویسنده و تصویرگر از عنصر خیال بهره برده‌اند تا اثری متفاوت را خلق کنند که در آن روابط انسانی و خیال و واقعیت در هم می آمیزند.

این اثر که برای نخستین بار در سال 1354 منتشر شده است هم اکنون به قیمت 3هزار و 300 تومان قابل خریداری از تمامی فروشگا‌ه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، اثر خواندنی ثمین باغچه‌بان با تصویرگری‌های ماندگار نورالدین زرین‌کلک و ویرایش جدید منتشر شد.

بر این اساس، در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هر سال، نوروز با خود بادبادک می‌آورد و بادبادک‌ها رنگ و بو و شادی نوروز را با خود به هر جا می‌برند. بادبادک‌های گوناگون و رنگارنگ که در چشم‌ها می‌پرند و می‌رقصند، در چشم‌ها می‌خندند و دور می‌شوند. بادها که خواهران بادبادک‌ها هستند آن‌ها را همچون دختران شاه پریان بر دوش‌های خود می‌گذارند و بر فراز دشت‌ها و جنگل‌ها و دریاها می‌برند. گاه هم بادبادک‌ها ستاره می‌شوند و از ابر و نسیم هم بالاتر می‌روند و سال بعد در نوروزی دیگر مهمان دست و نگاه کودکان می‌شوند. نقاشی‌های زیبای این کتاب نیز نوروز و بادبادک‌ها و شادی‌ها را جلوه دیگری بخشیده است.»

این اثر به ترسیم دنیای اطراف راوی و تغییرهای دنیای اطراف او به فرا رسیدن فصل بهار می‌پردازد. در این میان نویسنده و تصویرگر از عنصر خیال بهره برده‌اند تا اثری متفاوت را خلق کنند که در آن روابط انسانی و خیال و واقعیت در هم می آمیزند.

این اثر که برای نخستین بار در سال 1354 منتشر شده است هم اکنون به قیمت 3هزار و 300 تومان قابل خریداری از تمامی فروشگا‌ه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

«مادر مادر است» و «مادر» علاوه بر موضوع اصلی خود یعنی روابط بین مادر و فرزند، دریچه‌ای جدید از روابط انسانی و صلح را برای مخاطبان می‌گشاید. این دو اثر که پیش از این نیز به چاپ رسیده بودند با روایتی داستان گونه به مخاطبان خود شیوه‌های تعامل را نشان داده و تصویری متفاوت از مادرانگی و نیازها و آسیب‌هایش را نشان می‌دهند.

والنتین دختری روس است که به دلیل از دست دادن والدینش وارد خانه‌ی دیگری می‌شود. او حالا دو خواهر و یک برادر دارد و زنی سرپرست اوست که حس مادرانگی‌اش برای والنتین غیرقابل درک است. تنها کسی که والنتین در خانه به او اعتماد دارد مادر است، با همه این‌ها والنتین نمی‌تواند او را مادر خودش بداند.

در کتاب «مادر مادر است» نیز کودکان با کمک تصاویر می‌توانند با پسربچه‌ای به نام «راوی» همراه شوند. راوی که سنجاب کوچکی را از مادرش دور و در قفس نگه‌داری می‌کند شاهد تقلای سنجاب مادر است. او حالا باید دست به انتخابی سخت بزند.

این دو کتاب را که مفاهیمی روان‌شناختی و اجتماعی دارند فاطمه زهروی و بهروز غریب‌پور ترجمه کرده‌اند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: رویداد24 ، نوروز ، کتاب ، کودکان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان