تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
به انتخاب حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا؛

لوییز اردریچ و مارگارت آتوود جایزه بردند

حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا با اعلام اسامی برندگان سال ۲۰۱۶ خود از لوییز اردریج به عنوان برنده بخش رمان خود نام برد.
رویداد۲۴- لوییز اردریچ برای رمانی با عنوان «رز» رمانی تاثیرگذار درباره یک تیراندازی اتفاقی وعواقب آن در زندگی دو خانواده آمریکایی به عنوان برنده بخش داستانی انتخاب شد و متیو دزموند با کتابی با عنوان «خلع ید کردن: فقر و منفعت در شهر آمریکایی» درباره مالکان و مستاجران در میلواکی به عنوان برنده بخش غیرداستانی انتخاب شد.

جایزه بخش شعر نیز به ایشیون هاچینسون برای «خانه ارباب‌ها و مردم عادی» رسید که مجموعه‌ای از چشم اندازهایی از خاطرات کودکی و زادگاه شاعر یعنی جاماییکا را روایت می‌کند.

جایزه بخش نقد نیز به کارول اندرسون برای «خشم سفید: حقیقت ناگفته تقسیم نژادی ما» رسید که درباره مقاومت سیستماتیک سفیدهای آمریکا در برابر آفریقایی-آمریکایی‌ها است.

جایزه بخش اتوبیوگرافی یا زندگینامه خودنوشت به هوپ جارن برای «دختر آزمایشگاهی» رسید که خاطرات زندگی‌اش به عنوان یک زیست شناس است. جایزه بخش بیوگرافی نیز به روت فرانکلین برای «شرلی جکسون: یک زندگی تقریبا تسخیر شده» اهدا شد که درباره نویسنده‌ای نوشته شده که خالق کتاب‌هایی چون «لاتاری» و «تسخیر خانه تپه‌ای» است و به عنوان یک زن، یک مادر و یک نویسنده در میانه قرن بیستم آمریکا شناخته شده است.  

جایزه جان لئونارد برای بهترین رمان اول نیز به یا گیاسی برای رمانی با عنوان «به خانه رفتن» رسید که درباره تجربه بردگی در آمریکاست. این نویسنده در غنا متولد و در آلابامای فقیر بزرگ شده است.

جایزه ایوان استنفورد برای یک عمر دستاورد ادبی نیز امسال به مارگارت آتوود اهدا شد. این نویسنده کانادایی که متولد ۱۹۳۹ در اوتاوا است به عنوان شاعر، رمان نویس، نویسنده داستان کوتاه، مقاله نویس و فعال محیط زیست شناخته می‌شود. وی ۱۶ رمان در کارنامه دارد، ۸ مجموعه داستان کوتاه و ۸ عنوان کتاب برای کودکان نوشته است. ۱۷ عنوان کتاب شعر و ۱۰ عنوان کتاب غیرداستانی دیگر آثار کارنامه پر وپیمان وی را تشکیل می‌دهند.  
منبع: مهر
برچسب ها: رویداد24 ، آمریکا ، داستان ، مالک
نظرات شما
پیشخوان