تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
در پاسخ به اظهارات روز گذشته ترامپ؛

وزیر دفاع آلمان: هیچ بدهی به ناتو نداریم

وزیر دفاع آلمان سخنان ترامپ در زمینه بدهی کشورش به ناتو در زمینه هزینه‌ های دفاعی را رد کرد.
رویداد۲۴-  وزیر دفاع آلمان امروز ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه کشورش «مبالغ هنگفتی» را به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همچنین آمریکا برای هزینه های دفاعی خود بدهکار است را رد کرد.

«اورزلا فون در لاین» (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع آلمان با انتشار بیانیه‌ ای در این باره اعلام کرد: هیچ بدهی به ناتو وجود ندارد.

در بیانیه منتشره از سوی وزیر دفاع آلمان آمده است: هزینه‌ های دفاعی به مأموریت‌ های حفاظت از صلح سازمان ملل، مأموریت‌ های اروپایی و نیز مقابله با تروریسم داعش سپرده می شوند.

لاز بخ ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز در توئیتی نوشته بود: ناتو و آمریکا باید پول بیشتری بابت دفاع قدرتمندانه و پرهزینه شان از آلمان، دریافت کنند.

ترامپ در توئیت قبلی خود نیز نوشته بود: علیرغم اخبار جعلی که شنیده اید، من دیدار فوق العاده ای با صدر اعظم آلمان داشتم. با این وجود، این کشور [به ما] مدیون است.

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفته بود: قراردادهای تجاری آمریکا با آلمان به ضرر صنایع آمریکایی است و واشنگتن به دنبال اصلاح این قراردادها است.

وی بر حمایت واشنگتن از ناتو تاکید و به مرکل یادآور شده بود که همه کشورها باید سهم منصفانه خود از بودجه ناتو را بپردازند
منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان