تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
معاون روحانی:

منابع کمک کننده به کاندیداها مشخص شود /باید قانونا جلوی ورود پول کثیف گرفته شود

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: شفافیت منابع انتخاباتی نامزدها و احزاب ضروری است، اگر مجلس لایحه دولت را تصویب کند، از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری می‌شود.
رویداد۲۴-معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: شفافیت منابع انتخاباتی نامزدها و احزاب ضروری است، اگر مجلس لایحه دولت را تصویب کند، از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری می‌شود.

مجید انصاری در گفتگو با خبرآنلاین درباره لزوم شفافیت هزینه های جبهه های انتخاباتی و تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: این امری ضروری است که منابع و هزینه های انتخاباتی کاندیداها و احزاب شفاف باشد. بر این اساسا دولت لایحه ای را به مجلس داد اما هنوز تصویب نشده است.

وی با اشاره به جنبه های مثبت لایحه شفافیت مالی هزینه های نامزدهای انتخابات و تحرکات سیاسی احزاب ادامه داد: این نکات مثبت را دارد تا خدای نکرده سوءاستفاده ای از اموال عمومی و بیت المال نشود، ثانیا اگر افرادی از اموال شخصی خودشان یا احزاب و گروه هایی با حمایت اعضا هزینه های می کنند بی جهت در معرض تخریب قرار نگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی وجود دارد که با تصویب این لایحه، پول های کثیف و منابع مالی باندهای قدرت و ثروت -که وزیر کشور درباره آن هشدار دارد- وارد پروسه انتخابات نشود؟ اظهار کرد: اگر آن لایحه به تصویب مجلس برسد در آنجا قانون به گونه ای است که امکانی برای ورود پول کثیف به امر انتخابات نخواهد بود چون تأکید شده منبع کمک کننده به نامزدها مشخص شود بنابراین آن قانون اگر تصویب شود از این امر جلوگیری خواهد شد.

انصاری در پاسخ به این سوال که چرا با وجودی که لایحه شفافیت هزینه کردهای مالی در امر انتخابات به مجلس نهم تقدیم شد، تاکنون مورد رسیدگی و تصویب قرار نگرفته است؟ یادآور شد: به هر حال دولت لایحه را به مجلس داده و باید مورد رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

نظرات شما
پیشخوان