تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶

وقتی خیالمان برای صعود راحت‌تر از همیشه است؛ مرسی تیم‌ملی!

ایران در بهترین موقعیت برای صعود به جام جهانی قرار دارد.
رویداد۲۴-ایران در بهترین موقعیت برای صعود به جام جهانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران تا به حال 4 بار طعم صعود به جام جهانی را چشیده اما هیچگاه چنین صلابت و اقتداری را در دور مقدماتی رقابت های جام جهانی تجربه نکرده است.

ایران در سال های 1978 و 2014 به عنوان تیم اول از گروه خود راهی رقابت ها شد اما سابقه نداشته است که تیم ملی در آغاز دور برگشت بازی ها هیچ گلی از حریفان خود نخورده باشد و با تیم دوم گروهش اختلافی 4 امتیازی را ایجاد کرده باشد. موقعیت فعلی ایران در جدول بازی ها کاملا دست نیافتنی است و این چیزیست که ما طی سال های قبل تجربه نکرده بودیم.

سال 1998  ایران تمامی راه های ممکن را برای رسیدن به فرانسه امتحان کرد تا بالاخره به عنوان تیم سی و دوم مسافر جام جهانی شد. سال 2006  هم ایران در گروهی 4 تیمی توانست راهی جام جهانی شود که البته سختی و فشردگی گروه فعلی به هیچ عنوان قابل مقایسه با آن سال نیست.

خلاصه اینکه کشتی ایران در مسیر روسیه، بدون هیچگونه تکان اضافی و با آرامش کامل در حال حرکت است. ایران قدم به قدم و بدون استرس به جام جهانی نزدیک تر می شود تا شاید برای اولین بار بدون کوچک ترین دلهره و نگرانی ای فوتبال دوستان ایرانی بتوانند طعم شیرین حضور در فستیوال فوتبال جهان را تجربه کنند. نباید فراموش کرد که ایران الان با 14 امتیاز و بدون گل خورده در صدر جدول گروه قرار دارد و از 4 بازی آینده، 3 بازی را در استادیوم آزادی از حریفانش میزبانی خواهد کرد. شاید با اتکا به همین آمار و اطلاعات می توانیم در فاصله یک سال و سه ماه مانده به جام جهانی 2018 با صدای بلند فریاد بزنیم: سلام روسیه!

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان