تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶

بیانیه موگرینی درباره آغاز مذاکرات ژنو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز گفتگوها بین گروه‌های سوری در ژنو را گام اساسی در مسیر یافتن راه حل سیاسی برای درگیری‌های این کشور دانست.
رویداد۲۴-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز گفتگوها بین گروه‌های سوری در ژنو را گام اساسی در مسیر یافتن راه حل سیاسی برای درگیری‌های این کشور دانست.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای در خصوص مذاکرات سوریه در ژنو صادر کرد.

در بیانیه موگرینی آمده است: آغاز گفتگوها بین گروه‌های سوری در ژنو یک گام اساسی در مسیر یافتن راه حل سیاسی برای درگیری‌های سوریه است.

موگرینی افزود: این درگیری‌ها وارد هفتمین سال خود شده است که به نوبه خود بیانگر این است که راه حل پایدار نظامی برای بحران وجود ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه اظهار داشت: توافق آتش‌بس که در آستانه امضاء شد، باید به طور کامل اجرا شود، حامیان آن باید اطمینان حاصل کنند که آتش‌بس از طریق ساز و کارهای سه جانبه نظارتی رعایت می‌شود. همه گروه‌ها و عوامل باید از غیرنظامیان محافظت کنند و اجازه دسترسی‌های کامل را به کسانی که در همه مناطق نیازمند هستند، بدهند.

موگرینی افزود: اتحادیه اروپا همچنان متعهد است که از تلاش‌های استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در دور جدید مذاکرات سوریه در ژنو برای تسهیل گفتگو بین گروه‌ها حمایت کند.

وی گفت: هدف کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» که پنجم آوریل به میزبانی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می شود، اطمینان یافتن از این است که بودجه کافی برای تامین نیازهای انسانی منطقه اختصاص می یابد و حمایت ها از کشورهای همسایه که بار سنگین این جنگ را تحمل می کنند، صورت می‌گیرد.

پنجمین دور مذاکرات حل بحران سوریه در حالی آغاز از روز گذشته آغاز شده است که محافل دیپلماتیک می‌گویند موضوع حملات تروریستی اخیر در دمشق، خود را بر آغاز این دور از مذاکرات، تحمیل می‌کند.

این در حالی است که برخی از محافل دیپلماتیک در ژنو گفتند که امکان تحقق هرگونه نتیجه ولو در کمترین حد، صفر است.

چهارمین دور مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه سوم مارس گذشته (13 اسفند) به پایان رسید.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان