تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶

گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران

نائب رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا به شائبه‌ها در خصوص گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای شورای شهر پاسخ داد.
رویداد۲۴- نائب رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا به شائبه‌ها در خصوص گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای شورای شهر پاسخ داد.

محمد سالاری ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران ضمن اعلام رسمی کاندیداتوری خود برای انتخابات شورای شهر پنجم با بیان اینکه یکی از آفت‌های شورا سیاسی کردن این نهاد اجتماعی است، گفت: به اندازه کافی در سطح کشور، کلوپ‌های سیاسی برای فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی وجود دارد و شورای شهر نباید به محلی برای فعالیت‌های سیاسی بدل شود.

وی با بیان اینکه اولین بار نهاد شوراها در دوره اصلاحات ایجاد شد، گفت: هدف از ایجاد شوراها برون‌سپاری وظایف و فعالیت‌ها به مردم بوده است. تحقق مردم‌سالاری دینی یکی از آرمان‌های نظام اسلامی بوده است و قطعا باید تمام جریانات سیاسی در مجموعه نهاد شورا از سیاسی‌کاری پرهیز کنند و جریان اصلاحات نیز به این مهم بیش از پیش اعتقاد دارد.

نائب رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای فعلی شهر تهران و عضو شوراهای مرکزی حزب همبستگی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای کاندیدای خود در شورای شهر شاخص‌های متعددی در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: در فاز اول کاندیداهایی مورد توجه قرار می‌گیرند که دارای حسن شهرت، پاکدستی و عملکردی مبتنی بر اعتماد عمومی باشند و در مرحله بعدی رویکرد اصلاح طلبان انتخاب فردی است که تحصیلات و تجربیات مرتبط داشته باشد و باید بگویم رویکرد اصلی شورای عالی اصلاح طلبان کشور، استفاده از همه ظرفیتهای اصلاح طلبی است که این افراد صرفا براساس خرد جمعی و ارزیابی شاخص‌ها انتخاب می‌شوند.

وی ضمن دفاع از اعضای فعلی اصلاح‌طلب شورای شهر گفت: اصلاح‌طلبان در تصمیم‌گیری منسجم بودند اما آنچه که مورد گلایه ما است، عدم همراهی برخی از اعضای اصولگرا بود و نتوانستیم در موارد حساس از جمله طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در پی موضوع واگذاری املاک و بررسی کاهش اختیارات شهردار موثر واقع شویم. متاسفانه زمانی که می‌خواهیم در راستای احقاق حقوق مردم شهر طرحی ارائه کنیم؛ از سوی جریان مقابل محکوم به سیاسی‌کاری و تلاش برای زمین‌گیر کردن شهرداری می‌شویم.

سالاری در خصوص برنامه اصلاح‌طلبان برای جذب چند چهره شاخص جریان اصولگرایی برای قرار گرفتن در لیستشان گفت: ما برنامه‌ای برای جذب افراد نداریم، هر چند که گفتمان اصلاحات به دلیل پویایی همواره مورد استقبال اصولگراها بوده است؛ به گونه‌ای که ما در مجلس مطهری را داریم که رویکردهایش منطبق با رویکرد اصلاح‌طلبی است و در شورای شهر نیز تعدادی مانند این فرد داشته‌ایم اما اینگونه نیست که اصلاح طلبان برنامه‌ای برای جذب داشته باشند البته همواره از ورود چهره ها استقبال می‌کنیم.

وی همچنین در مورد شائبه‌هایی درباره معرفی شهردار پیشنهادی اصلاح‌طلبان به همراه لیست کاندیداهای خود در شورای پنجم اظهار کرد: در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان جلسات متعددی برگزار شد و در همه جلسات شرکت کردم و صحبتی در خصوص گزینه‌هایی که اعلام کرده‌اید، نشده است، هر چند که افرادی همچون کرباسچی، بی طرف، مهرعلیزاده، حاجی، مرعشی و ... همگی توانایی و پتانسیل شهرداری را دارند اما اصلاح‌طلبان برنامه‌ای ندارند که همزمان با ارائه لیست کاندیدای خود برای شورای پنجم، نام شهردار پیشنهادی خود را نیز اعلام کنند. ان شاءالله بعد از آنکه لیست اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم رای آورد، خود اعضا با بررسی شاخص‌ها و ملاک‌هایی، شهردار بعدی تهران را انتخاب می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان