تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶

مهرعلیزاده:همه باید تابع تصمیم جمعی شورای عالی باشیم

محسن مهرعلیزاده در نشست خبری خود پس از نام‌نویسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به بیان توضیحاتی درباره رزومه و فعالیت‌های خود پرداخت و گفت: در چهار سال نخست دولت خاتمی استاندار خراسان بودم و در دولت دوم خاتمی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی بودم که از سال ۸۴ به این‌سو طبیعتاً به فعالیت‌های خود در بنیاد شهید بازگشتم.
 رویداد۲۴-محسن مهرعلیزاده در نشست خبری خود پس از نام‌نویسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به بیان توضیحاتی درباره رزومه و فعالیت‌های خود پرداخت و گفت: در چهار سال نخست دولت خاتمی استاندار خراسان بودم و در دولت دوم خاتمی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی بودم که از سال ۸۴ به این‌سو طبیعتاً به فعالیت‌های خود در بنیاد شهید بازگشتم.

او گفت: امیدوارم در این دوره شورا افرادی انتخاب شوند که خودشان را ناظر شهرداری تهران بدانند.

مهرعلیزاده با بیان این‌که مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری امری بسیار مهم است، گفت: در عرصه مدیریت شهری باید جوانان و زنان حضور پررنگ‌تری داشته باشند. درحالی که برخی فکر می‌کنند باز کردن راه برای جوانان و زنان لطف به این گروه‌های اجتماعی است، واقعیت این است که این مساله وظیفه ما است.

او گفت: زنان و جوانان در طول ۱۵ سال گذشته در مدیریت شهری و ۱۲ سال گذشته در مدیریت دولتی حق جوانان و زنان ضایع شده است تا بتوانیم چرخه معیوب در مدیریت شهری را نه با گفتاردرمانی، بلکه با نگاهی تخصصی مرتفع کنیم.

مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی درباره احتمال کناره‌گیری خود و دیگر بزرگان به نفع جوانان و زنان در لیست اصلاح‌طلبان گفت: تاکیدم بر این اهمیت حضور جوانان و زنان به همین معنا بود که به جایی برسیم که در کنار حضور بزرگان، جوانان و زنان نیز در لیست و در عرصه مدیریت شهری فعال باشند.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال معرفی‌اش به عنوان گزینه شهرداری تهران گفت: آن‌چه در شرایط فعلی حائز اهمیت است، این است که اجازه دهید اول مساله شورا را پیش ببریم و به شورایی شریف، کاردان و مجرب برسیم.

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات یادآور شد: در سال ۹۲ برنامه‌ای برای شهرداری تهران تهیه کرده بودیم که این برنامه در حال حاضر به روزرسانی شده و آماده است اما در حال حاضر اولویت ما شورای شهر است و باید اجازه دهیم که فعلاً بر این مساله تمرکز کنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره نحوه تهیه لیست و چالش‌های پیش روی اصلاح‌طلبان در این راستا، گفت: شاخص‌های بسیار دقیقی توسط شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تهیه شده و بعد از اینکه تایید صلاحیت‌ها انجام شد، این شاخص‌ها با ویژگی‌‌های نامزدها تطیبق داده می‌شود تا در نهایت بتوانیم به لیست نهایی برسیم.

مهرعلیزاده همچنین به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره شباهت‌های انتخابات مجلس دهم و شورای پنجم یادآور شد: فضای انتخاباتی با انتخابات مجلس دهم تا حدودی متفاوت است اما به نظر می‌رسد مشی‌ای که از سال ۹۲ شروع شد، در سال ۹۴ ادامه یافت، در سال ۹۶ نیز همان مشی ادامه می‌یابد که از این نظر قطعاً شباهت‌های فراوانی میان انتخابات سال ۹۶ و ۹۴ وجود دارد.

او یادآور شد: آنچه که مشخص است این است که شاخص‌هایی تهیه شده، بر اساس شاخص‌ها عمل خواهیم کرد که حتماً به لیستی واحد برسیم. حتماً باید به خرد جمعی احترام بگذاریم و همه باید تابع تصمیم جمعی شورای عالی باشیم.

مهرعلیزاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان اعتدال و حزب اعتدال و توسعه، اعلام کرد: آن‌چه که تاکنون پیش آمده این است که حزب اعتدال و توسعه همراه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و نمی‌توان نام این مساله را ائتلاف گذاشت. بلکه همراهی جریان‌های سیاسی است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان