تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مقتدی صدر: حشد الشعبی باید منحل شود

مقتدی صدر در سخنانی که جمعه ۲۴ مارس در میدان التحریر بغداد ایراد کرد، از دولت عراق خواست که گروه شبه‌نظامی حشد الشعبی را منحل کند.
 رویداد۲۴-مقتدی صدر در سخنانی که جمعه ۲۴ مارس در میدان التحریر بغداد ایراد کرد، از دولت عراق خواست که گروه شبه‌نظامی حشد الشعبی را منحل کند.

 صدر در فرازی از سخنانش گفت: «به رسمیت شناختن حشد الشعبی به معنای این است که در آینده، عراق تحت حاکمیت شبه‌نظامیان درآید.»

این روحانی مشهور گفت تاکنون بارها تهدید به قتل شده و از پیروانش خواست که اگر او به قتل رسید به اعتراضات مسالمت‌آمیزشان ادامه دهند. او گفت هرگز از قوای اشغالگر یا شبه‌نظامیان دفاع نمی‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سیدجواداحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
سید.قربان.جدت.این.نگو.برادر.کشی.میشود.اصلاح.کنند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
سیدمقتدی با ایجاد قدرت جدید چهارم شیعه نگران است، قبلا سه قدرت شیعه عراق الدعوه صدر حکیم بودند واینک حشدالشعبی هم شده. علاوه بر این بسیج حشدالشعبی دربرگیرنده گروههای مخالف صدر است مانند هصایب اهل الحق و حرکت النجبا و غیره که نوعی تقابل با سیدصدر رو ایجاد کرده است چون در سیاست عراق چه جایگاهی خواهند داشت؟ زمانی دولت مرکزی شیعه نوری مالکی به جیش المهدی صدر شرط گذاشت که فعالیت نظامی نکن تا وارد سیاست بشوی، آیا همه اینکارها برای تضعیف و حذف صدر است؟ چرا؟ سیدمقتدی بسیار شیعه اصیل مجاهد توانمند محبوب ولایت فقیهی مستقل درستکار و رهبر واقعی عراق نه فقط شیعه است. حفظه الله
نظرات شما
پیشخوان