تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

علی پروین: دو هفته دیگر جشن قهرمانی می‌گیریم

علی پروین می‌گوید پرسپولیس دو هفته دیگر قهرمان لیگ برتر می‌شود.
رویداد۲۴- علی پروین می‌گوید پرسپولیس دو هفته دیگر قهرمان لیگ برتر می‌شود.

علی پروین از آن چهره‌های فوتبالی است كه همیشه حرف‌هایش خواندن دارد. گرچه او سال‌هاست كه مثل قبل در فوتبال فعالیت ندارد و بیشتر از بیرون نظاره گر اتفاقات فوتبالی است، اما همچنان تمام اتفاقات فوتبال به خصوص باشگاه پرسپولیس را دنبال می‌كند. پروین زمانی منتقد مربیان خارجی بود اما سال‌هاست كه می‌گوید به حرف همیشگی‌اش بیشتر اعتقاد پیدا كرده و از مربیان خارجی خوبی كه به فوتبال ایران می‌آیند، حمایت می‌كند. او حالا یكی از حامیان كارلوس كی‌روش و برانكو ایوانكوویچ است و در مصاحبه‌های مختلف از آن‌ها حمایت كرده است. گفت‌وگوی نوروزی خبرآنلاین با علی پروین را می‌خوانید.

*معمولا همه در لحظه تحویل سال نو دعا می‌كنند. شما چه دعایی در موقع سال تحویل می‌كنید؟

من همیشه دعا می‌كنم كه اعضای خانواده‌ام و مردم ایران سلامت باشند. بهترین هدیه خدا به آدم همین سلامتی است. امیدوارم سال 96 هم برای مردم پر از سلامتی و اتفاقات خوب باشد. خدا به مردم بركت بدهد تا بتوانند راحت تر زندگی كنند.

*دعای ورزشی نمی‌كنید؟

امسال كه دعا كردم پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان شود و در آسیا هم به موفقیت برسد. امسال پرسپولیس تیم خوبی دارد و حقش است كه در لیگ قهرمان شود. اصلا هم اتفاق عجیبی نیست كه قهرمان شود. الان كه 10 امتیاز از تیم دوم بیشتر دارد و این تیم در آسیا هم می تواند موفق شود.

*اما پرسپولیس در بازی آخرش در لیگ قهرمانان آسیا خوب كار نكرد.

باخت هم برای فوتبال است. همین طوری كه تیم ها می برند، بالاخره باید یك روز هم ببازند. البته بهتر بود كه نبازد، اما حالا كه این اتفاق افتاده باید دعا كرد در بازی های بعدی اش خوب كار كند و نتیجه بگیرد. پرسپولیس كه در آسیا بالا برود، میلیون ها ایرانی شاد می شوند. باشگاه های ایرانی معمولا در لیگ قهرمانان نتیجه نمی گیرند. امیدوارم پرسپولیس امسال این ناكامی ها را پایان بدهد و قهرمان شود.

*واقعا پرسپولیس می تواند قهرمان شود؟

مگر پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا چه كم دارد؟ الان كه بازیكنان خوبی دارد. كلی ملی پوش دارد و مربی اش هم مربی خوبی است.

*شما معمولا منتقد مربیان خارجی بودید. اما حالا از برانكو دفاع می كنید.

من همیشه منتقد مربی خارجی نبودم. قبلا هم حرفم این بود كه ما باید مربی خارجی درجه یك بیاوریم. خب مربی معمولی كه خودمان داریم. باید مربی خارجی بیاوریم كه از مربیان خودمان بهتر باشد. اگر قرار باشد مربی خارجی در سطح مربیان خودمان باشد به چه درد می خورد؟ باید مربی خارجی خوب بیاوریم كه فوتبالمان از وجود این مربیان استفاده كند.

*الان فوتبال ما از وجود برانكو استفاده می كند؟

من كه می گویم ما داریم از وجود برانكو استفاده می كنیم. نگاه كنید پرسپولیس در لیگ چطوری بازی می كند و چقدر خوب امتیاز گرفته. این نشان می دهد پرسپولیس یك مربی خارجی خوب دارد. من هم هیچ وقت منتقد مربی خارجی خوب نبوده ام.

*برای خودتان چه آرزویی در سال 96 دارید؟

همین سلامتی كافی است. من آرزوی خاصی ندارم جز سلامتی، آن هم برای همه. واقعا مریضی خیلی بد است.

*در سال 95 اتفاقی افتاد كه از آن ناراحت شوید؟

اتفاق كه افتاد. ولی یكی از بدترین هایش فوت مهرداد اولادی بود. مهرداد بازیكن خودم بود. دلم برایش كباب شد. خدا به خانواده اش صبر بدهد.

*شما عیدها عیدی می‌دهید؟

وقتی بچه و نوه داری باید عیدی بدهی. من هم مثل همه عیدی می دهم.

*خودتان هم كه بچه بودید عیدی می‌گرفتید؟

بله. من عاشق عیدی گرفتن بودم. الان هم عاشق عیدی دادن هستم. بچه كه بودم، عیدی می گرفتم و سریع عیدی هایم را خرج می كردم.

*معمولا در عید چه كار می كنید؟

من همیشه عیدها می روم شمال. تمام طول عید را در شمال هستم.

*بحث پرسپولیس ناتمام ماند. فكر می كنید این فصل پرسپولیس چند هفته زودتر قهرمان می شود؟

با این روندی كه تیم در پیش گرفته باید چند هفته زودتر قهرمان شود. فكر كنم دو تا بازی دیگر هم انجام شود پرسپولیس قهرمان می شود. الان هفته بیست و چهارم هستیم كه تیم 10 امتیاز بیشتر دارد. دو تا بازی دیگر هم ببریم قهرمان می شویم. البته تیم های دیگر هم ممكن است خوب نتیجه بگیرند. ولی به نظر من دو هفته دیگر قهرمانی به پرسپولیس می رسد.

*قهرمانی زودهنگام آن حس و هیجان قهرمانی در هفته آخر را ندارد.

قهرمانی زودهنگام برای مربیان یك چیز دیگر است. مربی می تواند یك نفس راحت بكشد. اما هیجانی كه قهرمانی در هفته آخر دارد یك چیز دیگر است. همین هیجانی كه شاید هواداران آن را دوست داشته باشند، چند سال مربی تیم را پیر می كند. وقتی كار به هفته آخر می كشد مربی خیلی استرس دارد. شكر خدا امسال پرسپولیس قبل از هفته آخر قهرمان می شود.

*این طوری كه شما حرف می زنید آدم فكر می كند پرسپولیس قهرمان شده.

من بیرون تیم هستم كه این طوری حرف می زنم. اگر داخل تیم بودم كه این حرف ها را نمی زدم. ایشالا كه بچه ها مغرور نمی شوند و بقیه بازی ها را هم می برند.

*ظاهرا برانكو خیلی هم دیسیپلین دارد و هنوز دلش با رامین رضاییان صاف نشده.

رضاییان بازیكن خوبی است. امیدوارم خراب نشود. او می تواند سال ها در تیم ملی و پرسپولیس باشد و خوب كار كند.

*تیم ملی به جام جهانی می‌رود؟

صعود به جام جهانی مثل قهرمانی پرسپولیس در یك قدمی ماست.

نظرات شما
پیشخوان