تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

انتقاد فرزندان آیت‌الله طالقانی از سانسور سیگار کشیدن پدرشان/پدر و مادرم برای هم سیگار روشن می‌کردند

طاهره طالقانی می‌گوید: افراد را یکجانبه نباید دید همانطور که هستند باید به جامعه معرفی کرد چون مقدس نیستند بالاخره فراز و نشیب‌هایی در رفتارهای آنها وجود داشته است، اگر مردم می‌خواهند از شخصیت ها الگو بگیرند خودشان می‌دانند که باید مثبت ها را مورد توجه قرار دهند.
رویداد۲۴-طاهره طالقانی می‌گوید: افراد را یکجانبه نباید دید همانطور که هستند باید به جامعه معرفی کرد چون مقدس نیستند بالاخره فراز و نشیب‌هایی در رفتارهای آنها وجود داشته است، اگر مردم می‌خواهند از شخصیت ها الگو بگیرند خودشان می‌دانند که باید مثبت ها را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین فرزندان آیت الله طالقانی در گفتگویی که سال گذشته با خبرآنلاین داشتند، درباره توصیف شخصیت پدرشان تاکید داشتند همه ابعاد رفتاری او باید بیان شود. آنها منتقد سانسور و توصیفات گزینشی بودند. 

در ادامه بخش کوتاهی از این گفتگو را بخوانید؛

خبرآنلاین: اینکه روزنامه شرق سیگار آیت الله طالقانی را سانسور کرد، نظر شما چه بود؟

مهدی طالقانی: من اعتراض کردم، نامه نوشتم و گفتم حالا پس فردا عمامه را سانسور کنید. روزنامه شرق بهانه آورد که ممکن بود ما مشکل مطبوعاتی پیدا کنیم حال آنکه این عکس را نشریه نسیم آزادی روی جلد کار کرده بود حالا شرق می خواهد چاپ کند به مشکل می خورد.

طاهره طالقانی:من معتقدم نباید سانسور می کردند یا عکس را عوض می کردند. یادم است اوایل انقلاب پدر یک بازدیدی از زندان اوین داشت شب پدر خانه بود، داشتیم اخبار ساعت 8 و نیم را نگاه می کردیم و تلویزیون گزارشی از همین بازدید پدر را داشت پخش می کرد، مشخص بود که پدر حین بازدید دارد سیگار می کشد. همانجا آقا گفت «یکی به من نگفت که دارند فیلم برداری می کنند که من سیگار نکشم». اوج محبت پدر و مادرم به همدیگر این بود که برای هم سیگار روشن می کردند.(خنده) وقتی روزنامه شرق از من درباره سانسور سیگار در عکس آقا پرسید گفتم «نباید این کار را انجام می دادید یا اگر فکر می کردید عکس خوبی نیست، عکس را عوض می کردید.» من گفتم «افراد را یکجانبه نباید دید همانطور که هستند باید به جامعه معرفی کرد چون مقدس نیستند اینها همیشه مثبت و عالی بودند بالاخره فراز و نشیب هایی در رفتارهای آنها وجود داشته است، اگر مردم می خواهند از شخصیت ها الگو بگیرند خودشان می دانند که باید مثبت ها را مورد توجه قرار دهند».

مهدی طالقانی: متأسفانه ما در بت سازی استاد هستیم.


نظرات شما
پیشخوان