تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶

کویت: قدرت‌های بزرگ به تعهدات هسته‌ای خود عمل نمی‌کنند

دولت کویت ضمن انتقاد از رویکرد نامناسب کشورهای دارای سلاح و زرادخانه هسته ای به دلیل عدم همکاری و عمل نکردن به تعهداتشان بار دیگر خواستار فراهم شدن شرایط لازم برای عاری ساختن جهان از سلاح هسته ای شد.
رویداد۲۴- دولت کویت ضمن انتقاد از رویکرد نامناسب کشورهای دارای سلاح و زرادخانه هسته ای به دلیل عدم همکاری و عمل نکردن به تعهداتشان بار دیگر خواستار فراهم شدن شرایط لازم برای عاری ساختن جهان از سلاح هسته ای شد.

به گزارش نشریه الرای، 'منصور العتیبی' نماینده کویت در سازمان ملل متحد طی سخنانی در اجلاس مذاکره سند حقوقی ممنوعیت سلاح های هسته ای گفت: کویت از کشورهای دارای سلاح هسته ای می خواهد تا تلاش ها برای کاهش زرادخانه سلاح هسته ای شان را آغاز نمایند و به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.
وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی کم کاری کشورهای دارای سلاح هسته ای و عدم مسئولیت پذیری آنها در این زمینه می باشد.
این مقام کویتی همچنین ضمن اعلام حمایت کشورش از فعالیت های هسته ای صلح آمیز که زیرنظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود، گفت: توسعه برنامه هسته ای باید یه شکل مسئولانه باشد و معیارهای امنیت و سلامت کامل جهت حفظ ایمنی رعایت شود.

العتیبی گفت: درحالی که اکثر کشورهای جهان به دنبال ایجاد جهانی عاری از سلاح هسته ای هستند، قدرت های دارای سلاح هسته ای عنوان می کنند که از این سلاح ها برای حفظ امنیت و دفع خطر استفاده می نمایند، درصورتی که به کارگیری این نوع سلاح ها در دنیای امروزی جای بحث دارد.

شایان ذکر است با آغاز اولین دور از مذاکرات سازمان ملل متحد در نیویورک برای دستیابی به ابزاری الزام آور جهت ممنوعیت سلاح های هسته ای، واشنگتن این نشست را به بهانه غیرواقع گرایانه بودن آن تحریم کرد.

آمریکا در دوران «باراک اوباما» در سال 2009 اعلام کرد که تلاش می کند نقش سلاح های هسته ای را کاهش داده و در نهایت به نابودی آنها کمک کند. اما دولت وی قویا متحدانش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به دادن رای مخالف به مذاکرات اخیر سازمان ملل متحد تشویق و چنین استدلال کرد که چنین ممنوعیتی جلوی همکاری ها برای واکنش به تهدیدهای هسته ای از سوی کشورهای دشمن را خواهد گرفت.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان