تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
محمود صادقی:

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات در قالب شورای‌عالی سیاست‌گذاری عمل می‌کند/نام‌های مشابه با شورای هماهنگی هیچ ارتباطی با این شورا ندارند

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: نام‌های مشابه با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ ارتباطی با این شورا ندارند و هرگونه فعالیت انتخاباتی به نام اصلاح‌طلبان خارج از قالب و چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مورد تأیید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست.
رویداد۲۴-رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: نام‌های مشابه با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ ارتباطی با این شورا ندارند و هرگونه فعالیت انتخاباتی به نام اصلاح‌طلبان خارج از قالب و چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مورد تأیید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست.

محمود صادقی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تشکیل شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از سال ۱۳۷۸ یعنی دوران اصلاحات و برای ایجاد هماهنگی میان احزاب اصلاح‌طلب ایجاد شد که تا پیش از سال ۹۳، ۱۸ حزب و تشکل عضو آن بودند و در سال ۹۳ سه تشکل و حزب دیگر به آن اضافه شدند.

او ادامه داد: از زمان تاسیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تا به امروز این شورا فعالیت‌های مستمری داشته و دارد و هر سه ماه یک بار نیز ریاست آن تغییر می‌کند که هم‌اینک ریاست آن برعهده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها است که من دبیرکلی آن را برعهده دارم.

شورای عالی سیاست‌گذاری موجب هم‌افزایی احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب می‌شود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی این شورا اظهار داشت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادوار مختلف نسبت به مقوله انتخابات فعال بوده و اقدامات خود را در قالب کمیته‌ انتخابات پیگیری می‌کرد اما در سال‌های گذشته و پیرو رایزنی‌های صورت گرفته، شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات تشکیل شد و قرار شد شورای هماهنگی در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری فعالیت کنند که بدنه اصلی آن را احزاب اصلاح‌طلب به همراه شخصیت‌های ملی حقیقی اصلاح‌طلب تشکیل می‌دهند.

صادقی با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذاری در انتخابات مجلس تجربه خوبی از خود به جا گذاشت، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا قرار شد اصلاح‌طلبان با بازخوانی تجارب قبلی خود در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری در انتخابات سال ۹۶ فعالیت کنند. این موضوع در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم مطرح شد. دیدگاه‌های مختلفی در این رابطه مطرح بود اما در نهایت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اکثریت آرا تصمیم گرفت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در قالب شورای عالی سیاست گذاری عمل کند زیرا این مسئله، موجب هم‌افزایی ظرفیت‌های احزاب اصلاح طلب و اشخاص ملی می‌شود.

شورای عالی سیاست‌گذاری با محوریت سیدمحمد خاتمی عمل می‌کند

او یادآور شد: در ابتدا چند حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با این دغدغه که فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری ممکن است موجب تضعیف جایگاه احزاب شود، در جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری شرکت نمی‌کردند که تدریجا این دوستان نیز به استثنای دو حزب، یعنی حزب مردم‌سالاری و مجمع نیروهای خط امام، به جمع شورای عالی سیاست‌گذاری پیوستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری با محوریت سیدمحمد خاتمی عمل می‌کند، ابراز داشت: شورای عالی سیاست‌گذاری حول این شخصیت عالی بنا دارد و تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد و این مساله نه‌تنها به تضعیف اصلاح‌طلبان منجر نمی‌شود بلکه موجب افزایش توانمندی و هم‌افزایی اصلاح‌طلبان هم خواهد شد.

نام‌های مشابه با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ ارتباطی با این شورا ندارند

صادقی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری درچارچوب اساسنامه و آیین‌نامه خود، طی چندماه گذشته شوراهای استانی اصلاح‌طلبان را تشکیل داده است، عنوان کرد: شوراهای استانی نیز متشکل از شعب استانی احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شخصیت‌های استانی است که عمدتا عهده‌دار هماهنگی انتخابات شوراها در سطح کشور خواهند بود.

او ادامه داد: با این سازماندهی قرار شد فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه در تهران و چه در سایر استان‌ها در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان باشد و نام‌های مشابه با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ ارتباطی با این شورا ندارند و هرگونه فعالیت انتخاباتی به نام اصلاح‌طلبان خارج از قالب و چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مورد تأیید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست.

رهامی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری است

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که چه رایزنی‌هایی برای پیوستن احزاب مخالف شورای عالی سیاست‌گذاری به این شورا و رفع اختلافات صورت گرفته است، بیان کرد: رایزنی‌های متعددی با افراد و احزاب مختلف صورت گرفته و تنها دو تشکل عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یعنی مجمع نیروهای خط امام و حزب مردمسالاری به شورای عالی اصلاح طلبان نپیوسته‌اند و این انتظار وجود دارد که آن دوستان هم در جلسات شورای عالی شرکت کنند.

صادقی درخصوص فعالیت‌های حجت‌الاسلام محسن رهامی هم گفت: در شورای عالی سیاست‌گذاری رای‌گیری شد و از ایشان دعوت شده در قالب شخصیت حقیقی در این شورا حضور پیدا کرده و هم اینک ایشان عضو شورای عالی سیاست گذاری محسوب می‌شوند.

او افزود: بر اساس دموکراسی اشخاص در انجام فعالیت‌های سیاسی آزاد هستند اما آنکه بخواهند در قالب نام‌های مشابه با جبهه‌ها و گروه‌ها فعالیت کنند که موجب تشدد آرا یا سردرگمی و ایجاد شائبه شود باید جلوگیری شده و ما معتقد هستیم اینگونه اقدامات به انسجام اصلاح‌طلبان آسیب می‌رساند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان