تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶

امیر قلعه‌نویی: پایان فصل به حساب بازیکنانی که در کار تراکتور گذاشتند، می‌رسم

سرمربی تراکتورسازی گفت: تا امروز نه من با تیم دیگری غیر از تراکتورسازی مذاکره‌ای داشته‌ام و نه تیمی با من صحبت کرده است.
رویداد۲۴-امیر قلعه‌نویی، در خصوص دیدار این هفته تیمش برابر پدیده خراسان گفت: «پیش از آنکه در خصوص تیم خوب پدیده صحبت کنم لازم است اشاره‌ای به دیدار قبلی‌مان برابر صبای‌قم داشته باشم. ما در آن بازی با وجود آنکه از دپارتمان داوری خواسته بودیم در دیدارهای ما آقای اکبریان سوت نزند اما آنها بار دیگر این داور را برای ما انتخاب کردند.»

وی ادامه داد: «همه دیدند که در کارشناسی‌های داوری که صورت گرفت از دقیقه 10 به بعد سوت‌های غلط داور باعث شد تا جریان بازی به سود حریف شود و ما نتوانیم آن نمایشی که دوست داریم را ارائه دهیم. من به‌هیچ عنوان رفتار و حرکات جاسم کرار را تایید نمی‌کنم اما وقتی خطای روی بازیکنی را نمی‌گیرند یا اگر گرفته می‌شود بازیکن حریف با آن جریمه‌ای که باید روبه‌رو نشود، به طور طبیعی آن بازیکنی که رویش خطا شده از جریان بازی خارج می‌شود.»

سرمربی تیم تراکتورسازی ادامه داد: «تعجب من از آقای کامرانی‌فر است که از عملکرد داورش دفاع می‌کند آن هم در حالی که بسیاری از کارشناس‌ها به این موضوع اشاره دارند که داور دیدار صبای قم و تراکتورسازی اشتباهات تاثیرگذاری به ضرر تیم ما داشته است. به اعتقاد من اگر تیم داوری دچار اشتباهات فاحش نمی‌شد، تراکتورسازی در قم بازنده نمی شد.»

او افزود: «بازی با صبا برای ما تمام شده و این هفته باید بازی بسیار سختی را در مشهد مقابل تیم پدیده انجام دهیم. این تیم در بهترین شرایط و روزهای خود قرار دارد و در پنج بازی قبلی 15 امتیاز گرفته است. این بردهای متوالی بار روانی بازیکنان این تیم را بالا برده و به طور حتم آنها تلاش خواهند کرد تا برابر ما نمایش قابل توجهی داشته باشند و برنده شوند. ما هم برای آنکه نشان دهیم شکست هفته پیش نباید رقم می‌خورده تلاش می‌کنیم تا با بستن راه‌های نفوذ بازیکنان پدیده و استفاده از نقاط ضعف این تیم، برنده از زمین خارج شویم.»

قلعه‌نویی درباره اینکه چه عواملی باعث شد تراکتورسازی نتواند در کورس قهرمانی باقی بماند و این موضوع باعث شد عده‌ای هوادار حرف‌های نادرستی بزنند، تصریح کرد: «بحث هوادارنما مقوله‌ای است که من اصلا در موردش حرفی نمی‌زنم چون تکلیف این افراد مشخص است. من حتی به کارشناسی‌های بیهوده‌ای که درباره تیم ما می‌شود هم توجهی نمی‌کنم چون انتقاد باید بر پایه منطق و اساس باشد.»

او خاطرنشان کرد: «بهتر است شرایط تیم ما را در نیم‌فصل مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا متوجه شویم چرا تیم تراکتورسازی نتوانست، همپای تیم پرسپولیس در کورس قهرمانی باقی بماند. ما در نیم‌فصل دو برنامه را ترسیم کردیم تا بر اساس آن گام برداریم. برنامه اول با سروش رفیعی و دوم بدون این بازیکن. برای تقویت بیشتر خط هافبک احمد نوراللهی و امید عالیشاه را به‌عنوان بازیکن سرباز جذب کردیم و هاشم بیک‌زاده را هم به خط دفاعی اضافه کردیم. هر چند هاشم قابلیت بازی در چند پست را دارد.»

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: «در خط حمله با توجه به مصدومیت‌های کم و بیش ادینیو نیاز دیدیم تا بازیکن طراز اولی را به خط حمله اضافه کنیم چون مهدی شریفی هم در آمادگی موردنظرمان به واسطه مصدومیت قبلی‌اش وجود نداشت. برای همین سجاد شهباززاده را مدنظر داشتیم که این بازیکن قرارداد داخلی‌اش را هم با ما امضا کرد. برای جانشینی سروش رفیعی هم که جدا شده و به پرسپولیس رفت دنبال یک هافبک بازیساز بودیم. در چنین شرایطی ما آماده دیدار با پرسپولیس بودیم که اعلام شد پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی تراکتورسازی بسته شده و به یکباره ما از جذب چند بازیکن تاثیرگذاری که در نیم‌فصل دوم می‌توانستند به ما کمک شایانی کنند محروم شدیم.»

وی اظهار کرد: «روی صحبت من با کسانی است که فوتبال را به خوبی درک می‌کنند. وقتی تیمی به یکباره چندین مهره اثربخش خود را از دست می دهد، چگونه می‌تواند قابلیت‌های خود را در کورس قهرمانی حفظ کند. بهتر است نگاهی به نتایج پرسپولیس در غیاب کامیابی‌نیا که تنها یک بازیکن این تیم است، داشته باشیم تا در قضاوت عملکرد تراکتورسازی بتوانیم منصفانه حرف بزنیم. ضمن اینکه ما به فینال جام حذفی هم رسیدیم و این مهم را با شکست قهرمان دو دوره اخیر رقم زدیم.»

قلعه‌نویی اظهار داشت: «در این مدت بازیکنان خوب دیگرمان هم مصدوم بودند. ادینیو این فصل در خدمت تیم آن‌طور که باید و شاید نبود. محمد ایران‌پوریان در نیم‌فصل دوم با درد زانو بازی کرد. خالد شفیعی هم در خیلی بازی ها با درد بازی کرد. محمدرضا اخباری هم در همه بازی‌ها آمادگی لازم را نداشت. ضمن اینکه دوران خدمت او تمام شده اما با جان و دل برای تراکتورسازی بازی کرده است.»

وی تاکید کرد: «البته بوده‌اند بازیکنانی که آن طور که باید و شاید در خدمت تیم نبوده‌اند و تلاش کردند تا در این هفته‌های آخر با رفتار خود به تیم ضربه بزنند. فعلا با آنها کاری ندارم، ولی در انتهای فصل به حساب و کتاب آنها رسیدگی لازم خواهد شد.»

قلعه‌نویی درباره بخشش جاسم کرار و بازگشت او به تمرینات تراکتورسازی درحالی که او اعلام کرده بود دیگر در تراکتورسازی تمرین نخواهد کرد، عنوان کرد: «بسیاری نقل‌قول‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که گوینده آن نقل‌قول زننده آن مطلب نبوده و به شکل دیگری مطرح شده است. کرار بازیکنی است که هدفش فوتبال بازی کردن است اما تحمل خیلی برخوردها را ندارد و گاها حرفی هم می‌زند. او بلافاصله متوجه اشتباه خود و در تمرینات از کلیه اعضای تیم عذرخواهی کرد تا در خدمت تیم باشد.»

او ادامه داد: «خوشبختانه در دو روز گذشته هواداران فهیم تراکتورسازی با بررسی وضعیت تیم در نیم‌فصل دوم تشخیص دادند که تیم شهرشان با وجود مشکلاتی که داشته نتایج بدی نگرفته و به شدت در تمرینات ما را تشویق کردند و حمایت خود را نشان دادند. ما قدردان این هواداران هستیم و در چهار بازی باقیمانده لیگ و فینال جام حذفی تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد را ارائه دهیم. به‌طور حتم من با تجربه‌ای که در سال‌های مربیگری‌ام داشتم فراز و نشیب‌های لیگ را می‌دیدم و برای همین هم چندین بازیکن خوب را در نیم‌فصل آوردیم ولی محرومیت ناخواسته‌ای که به وجود آمد باعث شد مهره های تاثیرگذاری را از دست بدهیم.»

سرمربی تراکتورسازی در خصوص بیانیه آجورلو درباره رفتار نامناسب با هواداران تراکتورسازی در دیدار با صبای‌قم گفت: «من داخل زمین بودم و متوجه این اتفاقات نشدم. حرف‌های من براساس شنیده‌هاست و امکان دارد که همه آنچه رخ داده نباشد.»

وی در مورد انتقاداتی که به او در خصوص عدم جوانگرایی و بالا بودن معدل سنی تیمش می‌شود، بیان کرد: «من در تمام دوران مربیگری‌ام در هر تیمی که بودم به جوان‌ها بها دادم و آنها را به تمرینات تیم بزرگسالان اضافه کردم. سردار آزمون در سپاهان، کمال کامیابی‌نیا و احمد امیرکامدار در مس کرمان، علیرضا نقی‌زاده ستاره امروز گسترش در دوره اول حضورم در تراکتورسازی و بازیکنان دیگری که خودشان بهتر از همه می‌دانند که در زمان من به آنها فرصت داده شد تا در فوتبال به حق‌شان برسند. ولی باید این مسئله را در نظر داشت که میدان دادن به بازیکن جوان براساس شایستگی آن شخص و نیاز تیم است. به طور حتم جوانی که لیاقتش بالا باشد در طول فصل بیشتر از هم سن و سالان خود بازی می کند و چه بسا که تبدیل به مهره‌ای ثابت شود.»

قلعه‌نویی در مورد اینکه بحث تمدید قراردادش با تراکتورسازی در انتهای فصل رقم می‌خورد یا نه، بیان داشت: «تبریز شهر اولین‌هاست و مردم آذربایجان لیاقت بهترین‌ها را دارند. به‌طور حتم در پایان فصل خیلی بهتر می‌توان در مورد آینده و اتفاقات فصل بعد صحبت کرد. تا اینجا نه من با تیم دیگری غیر از تراکتورسازی مذاکره‌ای داشته‌ام و نه تیمی با من صحبت کرده است. همه اتفاقات در انتهای فصل مشخص خواهد شد.»
منبع: آنا
نظرات شما
پیشخوان