تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ یک اعتراف دیر هنگام را مطرح کرد:

اصولگرایان فریب احمدی‌نژاد را خوردند/ چاره ای جز حمایت از او نداشتند

دبیر کل حزب اصولگرای سبز درباره موج به راه افتاده اعلام برائت‌ اصولگرایان از احمدی‌نژاد که روزی با حمایت آنها به ریاست دولت‌های نهم و دهم منصوب شد و اینکه چرا پیش از این با اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان هم صدا نشدند و نسبت به او اعلام خطر نکرده بودند گفت: واقعیت این است که اصولگرایان فریب احمدی‌نژاد را خوردند و چاره‌ای جز حمایت از او را نداشتند.
رویداد۲۴-دبیر کل حزب اصولگرای سبز درباره موج به راه افتاده اعلام برائت‌ اصولگرایان از احمدی‌نژاد که روزی با حمایت آنها به ریاست دولت‌های نهم و دهم منصوب شد و اینکه چرا پیش از این با اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان هم صدا نشدند و نسبت به او اعلام خطر نکرده بودند گفت: واقعیت این است که اصولگرایان فریب احمدی‌نژاد را خوردند و چاره‌ای جز حمایت از او را نداشتند.

ثبت نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت ماه برای طیف اصولگرای کشور را که زمانی او را حمایت می‌کردند تا ریاست پاستور را در دست بگیرد، به نظر بسیار غیرمنتظره می‌رسد، زیرا سخنانی را که باید در زمان دولت او به صورت علنی بر زبان می‌آوردند تا شاید حداقل بخشی از تخلفات دولت نهم در دولت دهم تکرار نشود، امروز و پس از ثبت‌نام او مورد تاکید قرار می‌دهند.

محمد رضا میر تاج‌الدینی که در روزهای نخستین دولت احمدی‌نژاد در مجلس به عنوان نماینده مردم تبریز فعالیت می‌کرد و خانه ملت را برای کسب مقام معاونت در ریاست‌جمهوری رها کرد و به پاستور رفت تا به امروز دو بار از محمود احمدی‌نژاد اعلام برائت کرده است. 

پس از او سخنان آیت الله یزدی درباره احمدی‌نژاد پس از ۶ سال در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد؛ سخنانی که به نقل از مقام معظم رهبری، مطرح شد مبنی بر اینکه «احمدی‌نژاد را ۳-۲سال است، تحمل می‌کنیم».  علاوه براین همین روزنامه متنی را که مهدی فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی درباره دیدگاه پدرش در مورد احمدی‌نژاد که در آن پیش بینی کرده احمدی‌نژاد در برابر مقام معظم رهبری می‌ایستد را به چاپ رساند.

این فارغ از اعلام برائت دوستانٰ نزدیکان و سایر اصولگرایانی از احمدی‌نژاد است که طی روزهای اخیر و پس از ثبت‌نام او در انتخابات ریاست‌جمهوری یک به یک منتشر می‌شود.

حال با توجه به این موارد این سوال پیش می‌آید، به کدام دلیل اصولگرایان با توجه به شناختی که از احمدی‌نژاد پیدا کرده بودند، اجازه مشکل‌آفرینی برای کشور توسط او را با سکوت خود دادند و این موارد را درزمان مناسب خود به اطلاع عموم نرساندند؟ بهتر بود این طیف سیاسی به جای اعلام برائت‌هایی که نتیجه ثبت نام احمدی‌نژاد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است در زمان خود موضعی درست و به موقع می‌گرفتند  تا شاید جلوی بخشی از زیان‌ها به کشور و مردم در نتیجه سوء مدیریت دولت او گرفته می‌شد. موضوعی در سال‌های حضور او و یارانش در قدرت اصلاح‌طلبان با بصریت کامل بارها نسبت به آن هشدار داده بودند.

حسین کنعانی‌مقدم، دبیر کل حزب اصولگرا سبز و از اعضای جبهه مردمی انقلاب موسوم به جمنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره دلایل اعلام برائت دوستانٰ یاران و حامیان اصولگرای سابق احمدی‌نژاد از او گفت: جنس افرادی که با توجه به عملکرد احمدی‌نژاد با او کار می‌کردند با یکدیگر متفاوت است. 

وی دراین‌ باره اضافه کرد: برخی از همکاران احمدی‌نژاد، کسانی بودند که بعد ازانتخاب مشایی به عنوان مسئول دفتررئیس جمهوری مخالفت کردند و وقتی دیدند نسبت به آن بی‌توجهی صورت می‌گیرد از او جدا شدند. بعضی هم تا آخر به عنوان وزیر یا سمت دیگری باقی ماندند و بر روی عملکرد او صحه  گذاشتند در حالیکه مخالف نوع تفکرش بودند. گروه سومی هم هستند که حلقه وصل احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند و هنوز هم در کنار او باقی مانده‌اند.  

کنعانی‌مقدم در ادامه تاکید کرد: برای پاسخ به سوالی که مطرح شد ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که آیا احمدی‌نژاد نماینده اصولگرایان در دولت نهم و دهم بود یا خیر؟ واقعیت این است که اصولگرایان فریب احمدی‌نژاد را خوردند و چاره‌ای جز حمایت از او را نداشتند.

دبیر کل حزب اصولگرای سبز درباره چنین حمایتی، توضیح داد: کسانی در چهار سال اول به او اعتماد کردند و از او حمایت به عمل آوردند. احمدی‌نژاد پاسخ این حمایت‌ها را با روش منحصر به فرد خود در چهار سال دوم داد. البته در همان زمان هم نقدهایی مطرح شد، اما بیان کردند با توجه به اینکه جریان احمدی‌نژادی در دولت حاکم شده بهتر آن است، مخالفتی صورت نگیرد. 

وی در این باره که رفتار فوق کشور را متضرر کرد، اظهار داشت: در کشور ما از آنجا که احزاب نقشی در تعیین ریاست‌جمهوری ندارند بنابراین اشخاص بر سر کار می‌آیند و سپس مطرح می‌کنند که به صورت مستقل موفق به کسب آرا مردم شده اند، همین نظر سبب می‌شود که نسبت به احزاب پاسخگو نباشند.

این عضو شورای مرکزی جمنا اضافه کرد: در دنیا زمانی که حزب فردی را معرفی می‌کند، باید در برابر این معرفی خود به مردم و رئیس‌جمهور هم به حزب پاسخگو باشد. در ایران متاسفانه چنین نیست و نتیجه آن هم دولتی می‌شود که پس از 8 سال پاسخ عملکرد خود را نمی‌دهد و از کنار سوالاتی را که در ذهن مردم می‌گذرد بدون هیچ اشاره‌ای عبور می‌کند.

کنعانی‌مقدم در این‌باره که ابراهیم رئیسی هم اعلام استقلال کرده است، یادآور شد: نسبت به اصولگرا بودن رئیسی شکی باقی نمی‌ماند و جمنا براساس همین تفکر از ایشان حمایت کرد، اما اینکه وابستگی حزبی ندارد بدین دلیل است که آقای رئیسی تا به امروز به عضویت هیچ حزبی در نیامده و این مسئله اعلام استقلال هم نافع این نیست که جمنا در برابر عملکرد رئیسی در آینده پاسخگو نباشد.

دبیر کل حزب اصولگرا سبز افزود: در صورتی که جمنا برای عملکرد رئیسی پاسخگو نباشد، غش در معامله محسوب خواهد شد و باطل است. 
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان