تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
علی صوفی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

قطعا اصلاح‎طلبان در انتخابات شورا یک لیست واحد ارائه می‎کنند

وزیر تعاون دولت اصلاحات تاکید کرد: قطعا شورای عالی سیاست‎گذاری یک لیست واحد ارائه می‎دهد، او همچنین گفت: دیگر زیرشاخه‎های اصلاحات اگرچه طبق سازوکار اصلاح‎طلبان فعالیت می‎کنند اما ممکن است سازوکار انتخاباتی شورای سیاست‎گذاری را برای این نظرات کافی ندانند و لیست جداگانه برای انتخابات ارائه دهند اما، ارائه لیست‎های جدا باعث از بین رفتن انسجام بین گروه‎های مختلف اصلاح‎طلب خواهد شد.
رویداد۲۴وزیر تعاون دولت اصلاحات تاکید کرد: قطعا شورای عالی سیاست‎گذاری در انتخابات شورای شهر تهران یک لیست واحد ارائه می‎دهد، او همچنین گفت: دیگر زیرشاخه‎های اصلاحات اگرچه طبق سازوکار اصلاح‎طلبان فعالیت می‎کنند اما ممکن است سازوکار انتخاباتی شورای سیاست‎گذاری را برای این نظرات کافی ندانند و لیست جداگانه برای انتخابات ارائه دهند اما، ارائه لیست‎های جدا باعث از بین رفتن انسجام بین گروه‎های مختلف اصلاح‎طلب خواهد شد.
 
موج ثبت‎نام‎ها برای انتخابات شورای شهر، چه در میان اصول‎گرایان و چه در میان اصلاح‎طلبان این ذهنیت را ایجاد می‎کند که احتمال ارائه چند لیست از سوی هر کدام از دو جریان اصلاح‎طلب و اصول‎گرا زیاد است و ممکن است لیست‎های جداگانه‎ای از زیرشاخه‎های هر کدام از این دو جریان ارائه شود. 

در همین حال دیروز حجت‌الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب در گفت‎وگو با تسنیم مدعی شد: اعضای این کمیته در حال تهیه لیست هستند و تلاشمان این است ائتلافی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل دهیم اما ممکن است لیست جدا ارائه کنیم.

قبل از این هم گمانه‎زنی‎هایی مبنی بر ارائه لیست‎های جداگانه صورت گرفته بود. اما علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات معتقد است اگر چه تمامی این افراد و تشکل‎ها اصلاح‎طلب هستند اما باید طبق سازوکار شورای سیاستگذاری اصلاح‎طلبان فعالیت ‎کنند چرا که ارائه لیست‎های جدا از هر کدام از این زیرشاخه‎ها در درجه اول باعث از بین رفتن انسجام بین گروه‎های مختلف اصلاح‎طلب خواهد شد. 

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: گروه‎های مختلف زیرشاخه جریان اصلاحات، ممکن است در سازوکار انتخاباتی نظراتی داشته باشند که شورای‎عالی سیاست‎گذاری را برای این نظرات کافی ندانند و این حق را به خود بدهند که اقدامی جداگانه انجام دهند و لیست جداگانه برای انتخابات ارائه دهند. اما، ارائه لیست‎های جدا باعث از بین رفتن انسجام بین گروه‎های مختلف اصلاح‎طلب خواهد شد.

او با تاکید براینکه ارائه لیست‎های جدا در درجه اول انسجام اصلاح‏‎طلبان را بر هم می زند اظهار داشت: اصلاح‎طلبان با استراتژی اجماع و  اعلام لیست واحد در انتخابات مجلس گذشته پیروز شدند. کسانی که امروز خبر از ارائه لیست‎های جدا از سوی جریان‎های زیرشاخه اصلاحات می‌‎دهند در حال حاضر مسئولیتی در هیئت رییسه شورای عالی سیاست‎گذاری ندارند. ولی قبلا از سیاست تجمیع و ارائه لیست واحد دفاع و برای تحقق اجماع خصوصا در انتخابات مجلس تلاش زیادی کردند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات بیان کرد: اینکه زیرشاخه‎های اصلاحات خبر از ارائه لیست‎های جداگانه می‎دهند معنایش می‎تواند این باشد که این تشکل‎ها نمی‎خواهند با شورای عالی سیاست‎گذاری همکاری کنند. 

صوفی در پایان گفت: قطعا شورای عالی سیاست‎گذاری یک لیست واحد ارائه می‎دهد اما اینکه در خصوص همراه کردن دیگر زیر شاخه‎های اصلاحات که موازی با شورای عالی سیاست‎گذاری کار می‎کنند، چه رایزنی‎هایی انجام شده است خبر ندارم. 
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان