تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
محمد حسن آصفری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

«قالیباف» و «رئیسی» به نفع هم کنار می‎روند؟ / اصلاح‎طلبان را نیروی انقلاب نمی‎دانیم

محمد حسن آصفری، از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید کرد: در این دور از انتخابات به طور صد در صد یک نامزد به عنوان نیروهای اتقلاب وارد میدان می شود و در صورتی که سایر کاندیداها علیرغم نیاز به موقع کنار نروند هزینه زیادی را باید متحمل شوند و نیروهای انقلاب به سادگی از کنار این مسئله نخواهد گذشت.
رویداد۲۴-محمد حسن آصفری، از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید کرد: در این دور از انتخابات به طور صد در صد یک نامزد به عنوان نیروهای اتقلاب وارد میدان می‎شود و در صورتی که سایر کاندیداها علیرغم نیاز به موقع کنار نروند هزینه زیادی را باید متحمل شوند و نیروهای انقلاب به سادگی از کنار این مسئله نخواهد گذشت.

پس از اعلام کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی با وجود آنکه استقلال از هر جناح و حزبی را مورد تاکید قرار داد، جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) به شدت از ورود او به عرصه انتخابات استقبال کردند و نام رئیسی را به عنوان کاندیدای نهایی و رقیب حسن روحانی بر زبان آوردند.

اما پس از چند روز در ظاهر اعضای جمنا به این نتیجه رسیدند که در این کار خود عجله به خرج دادند زیرا براساس نظرسنجی‌هایی که توسط برخی از رسانه‌ها به انتشار درآمد، آرا ابراهیم رئیسی برای رقابت با حسن روحانی مناسب نبود، بنابراین اعلام کردند که نام نامزد نهایی را در پایان مناظره‌ها مطرح می‌کنند.

با این حساب از بین محمد باقر قالیباف که یک روز پیش از آخرین نشست جمنا در بیانیه‌ای انصراف از اعلام کاندیداتوری خود را مطرح کرد و پس از آن پشیمان شد و در روزپایانی مهلت برای ثبت نام کانددیاتوری ریاست‌جمهوری به وزارت کشور رفت و نامش را برای سومین بار به ثبت رساند و سید ابراهیم رئیسی یکی باید به نفع دیگری کنار رود و بسیار بعید به نظر می‌رسد در صورتی که رئیسی تا پیش از آن زمان انصراف نداده باشد، از آنجا که اعلام استقلال داشته به نفع فرد یا گروهی کنار رود.

محمد حسن آصفری از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب و نماینده اصولگرا مجلس هشتم در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره این که آیا در صورت پیش افتادن قالیباف در نظرسنجی‎ها آیا رئیسی حاضر است به نفع او کنار رود گفت: درباره کنار رفتن یا نرفتن آقای رئیسی نمی‌توان اظهار نظر کرد زیرا این یک تصمیم شخصی است، اما قدر مسلم در دقیقه 90 جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک نامزد بیشتر نخواهند داشت و دیگر افراد در هر جایگاهی که باشند به نفع او کنار خواهند رفت.

وی در این رابطه که انتخابات ریاست‌جمهوری چهار سال گذشته آقای حداد کنار رفت اما نه به نفع فرد بلکه به سود گروه، به نظر می‌رسد آقای رئیسی هم به نفع اصولگرایان و نه شخص انصراف دهد، اظهار داشت: آقای حدادعادل نامزد اصولگرایان نبود و به طور شخصی به میدان انتخابات ورود پیدا کرده بود، اما در این دور از انتخابات به طور صد در صد یک نامزد به عنوان نیروهای اتقلاب وارد میدان می‌شود و در صورتی که سایر کاندیداها علیرغم نیاز به موقع کنار نروند هزینه زیادی را باید متحمل شوند و نیروهای انقلاب به سادگی از کنار این مسئله نخواهد گذشت.

آصفری در این باره که چه کاری نیروهای انقلاب در برابر کسی که کنار نمی‌رود انجام خواهند داد، ابرازکرد: نیروهای انقلاب نمی‌پذیرد که فردی در میدان انتخابات باقی بماند که فاقد آرا کافی است. البته این نکته را باید مدننظر داشت که صحبت مان در کل  نیروهای انقلاب را در بر می‌گیرد و فرد خاصی مورد نظر نیست.

این عضو جمنا درباره اینکه در مجموعه نیروهای انقلاب خیلی از افراد از جمله حسن روحانی هم جا می‌گیرد، اظهار داشت: منظور از نیروهای انقلاب، تمام اصولگرایان است.

وی در این باره که نیروهای انقلاب اصلاح‌طلبان را شامل نمی‌شود، توضیح داد: نام نیروهای انقلاب شامل حال جریان اصلاحات نمی‌شود. ما (اصولگرایان) نمی‌دانیم هدف اینها (اصلاح‌طلبان) چه چیزی است بنابراین به عنوان نیروهای انقلاب آنها را نمی‌شناسیم. نیروهای انقلاب کسانی را در بر می‌گیرد که اصول مشخصی دارند و به قانون و ارزش‌های مشخص شده، پایبند هستند و به دنبال منافع شخصی و سوء استفاده نباشند.

نماینده اصولگرا مجلس هشتم دراین باره که آیا با این تفاسیر اصلاح‌طلبان دشمن محسوب می‌شوند، یادآور شد: دشمن نیستند ولی در جریان نیروهای انقلاب هم جا نمیگیرند.
برچسب ها: جمنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
1
قالیباف ازخودش قیافه یک مدیر مدرن متساطع می کنه ولی بنده خدا نمیدونه افکار دهه 1320به دردمدیریت ایران نمیخوره! و با بی مسولیتی اش در ابعاد پلاسکو ثابت کرد که در مورد کشور داری خیلی بی مسولیت ترهم هست
از منطقه مرزی
|
Iraq
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
0
من به عنوان یک برادر شهید به این آقای آصفی می گویم خیلی حرف دهن خودت را نمی فیمید خواستم توهین بد کنم ولی صلاح ندانستم از طرف یک خانواده شهید این حرف بگویم
ما طرفدار نظام و رهبری و انقلاب بوده و هستیم و خیلی از شماها بیشتر از انقلاب دفاع خواهیم کرد تا پای جان

من اصلاح طلب به تمام معنی و دوست دار نظام و انقلابم و هر کس چه اصولگرا و چه اصلاح طلب بخواهد در مقابل رهبر و نظام بایستد نابود خواهیم کرد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
1
خیلی جالب هستش توضیحات این آقا که مشخص نیست چه کسی این فرد را نیرو انقلاب معرفی کرده است . هر کسی که رقیب این افراد باشند خارج از نیروهای انقلاب می شوند . فقط این اصولگرایان باید سفره انقلاب را برداشت نمایند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
1
1
بشین بینیم بابا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
1
0
براي مدعيان نيروهاي انقلابي چون شما متأسفم زيرا با حرف زدن اين آقا فقط مي توان آنها را انحصارطلب فرصت طلب ناميد.آي آقاي انقلابي ! مي داني با اين حرفهاي انحصار طلبانه چه جمعيت حداكثري را از انقلاب خارج مي كني؟ الحق مصداق سخن امام صادق هستيد كه فرمودند: جاهلان متنسك كمرم راشكستند.
نظرات شما
پیشخوان