تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ظریفیان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ دونامه اخیر تولیت آستان قدس به رییس‌جمهور و رییس صدا‌وسیما را تحلیل کرد

«رئیسی» نشان داد تقابل را بهترین روش برای مطرح کردن خود می‌داند

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: شروع مسئله تبلیغات انتخاباتی از این نقطه توسط آقای رئیسی که نامه ای به آقای عسکری نوشته است، نشان از این دارد که وی تقابل را بهترین روش برای طرح خود به عنوان کاندیدا ریاست‌جمهوری می‌داند.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: شروع مسئله تبلیغات انتخاباتی از این نقطه توسط آقای رئیسی که نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما برای پخش نشدن برنامه‌های رییس جمهور از صدا و سیما نوشته است، نشان از این دارد که وی تقابل را بهترین روش برای مطرح کردن خود به عنوان کاندیدا ریاست‌جمهوری می‌داند.

ابراهیم رئیسی از کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت ماه، در دو نامه‌ای جداگانه به حسن روحانی و رییس صداوسیما، مسائلی را مطرح کرد که البته بیشتر بر ابهامات افزود.

وی در نامه اول که خطاب به رییس‌جمهور در رابطه به تبلیغات انتخاباتی هشدارهایی را داده است و در نامه دوم که مخاطب آن علی‌عسکری، رییس صدا و سیما است، آورده شده که: « متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند. از آنجا که بسیاری از برنامه‌های مزبور، جزو شئون انحصاری رئیس دولت نبوده و انجام آن‌ها متوقف به حضور ایشان نیست، از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جداً پرهیز نماید.»

رئیسی در حالی اقدام به نگارش این نامه‌ها می‌کند که تکلیف تائید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان هنوز مشخص نشده و زمان محدودیت تبلیغاتی فرا نرسیده است و به نوعی در حال حاضر او تنها یک نامزد است.

غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره دو نامه دیروز رئیسی گفت: این رفتار آقای رئیسی تعجب‌آور است زیرا هنوز زمان تبلیغات انتخاباتی شروع نشده و مشخص نیست که دقیقا ایشان بر چه چیزی تکیه کرده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: حتی در زمان  تبلیغات انتخاباتی هم سخنرانی رئیس‌جمهور اگر درباره مسئولیت مستقیم او باشد، جنبه تبلیغاتی ندارد مگر اینکه درصدد برآید در مورد دیگر کاندیداها نظر دهد که ممنوعیت در این‌باره طبیعی هم هست. بنابراین نامه آقای رئیسی در این مقطع از زمان موضوعیت ندارد و این عزیز که در مسندهای حقوقی بودند، به خوبی می‌دانند  طرح این مباحث در چه زمانی باید انجام گیرد. 

ظریفیان یادآور شد: شروع مسئله تبلیغات انتخاباتی از این نقطه توسط آقای رئیسی نشان از این دارد که وی تقابل را بهترین روش برای طرح خود به عنوان کاندیدا ریاست‌جمهوری می‌داند. در حالی که به نظر می‌رسد، مناسب‌تر آن است تا  در این شرایط به راهکارهای منطقی و چهارچوب‌هایی که برای آنها در نظر دارد و بیان استفاده از تجربیاتی که می‌خواهد بابت اداره جامعه بزرگی مانند ایران مورد استفاده قرار دهد بپردازد، اما مواردی را برجسته می‌سازد که قانون در آن به صراحت صحبت کرده است.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار داشت:  آغاز کار با این نوع تقابل‌ها نشان می‌دهد که مسیر خوبی انتخاب نشده است و آقای رئیسی که هیچ‌گاه در عرصه اجرایی نبوده و همیشه یک مسئول قضایی به حساب می‌آمده، بهتر است کار را بامنطقی آغاز کند که توانایی‌های او را به نمایش گذارد، البته در مورد این نگاه‌ها نباید حساس بود و بهترین راه عبور از کنار آنها است.

وی اضافه کرد: در هر صورت باید منظر ماند و دید که چه میزان مشاوران این کاندیدای ریاست‌جمهوری به کمک او خواهند آمد، هر چند در بیانیه اولیه ورود به صحنه نشان داد که بیانیه سنجیده‌ای از جهت اینکه «من آمده‌ام و قرار است چه اتفاقاتی افتد» ضعیف بود. آقای قالیباف هم با وجود تجربه اجرایی فراوان به جای طرح مسائلی مانند سرانه کشور و... جنبه‌های تبلیغاتی را مدنظر داشت که نشان می‌دهد به لحاظ کارشناسی قوی نیستند.

این عضوشورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ابراز کرد: روحانی یا هر عزیز دیگری که خود را در معرض انتخابات قرار خواهد داد ممکن است به دلیل برخی مشکلات و کاستی‌ها شعارهایی را مطرح کنند که با امیدواری همراه شود اما در مدتی کوتاه خود آن شعارها منجر به افزایش ناامیدی خواهد شد بنابراین باید صادق بود و در حد  توانایی‌ها وعده داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
خدابداد هممون برسه.اولش که اینطوری شروع کنه آخرش معلومه چی از آب در میاد.
نظرات شما
پیشخوان