تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمدمهدی تندگویان و علی تاجرنیا در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح کردند

«قالیباف» تهران را یک شهر ورشکسته کرد

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در حال حاضر وضعیت مالی شهرداری تهران به‎گونه است که اگر شهردار بعدی هیچ کاری هم نکند، تهران هیچ بودجه‎ای نخواهد داشت. چرا که تمام منابع مالی پایدار پیش فروش شده است.
رویداد۲۴یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در حال حاضر وضعیت مالی شهرداری تهران به‌گونه‎ای است که اگر شهردار بعدی هیچ کاری هم نکند، تهران هیچ بودجه‎ای نخواهد داشت. چرا که تمام  منابع مالی پایدار پیش فروش شده است. 

«اگر نمی‎توانستم درآمد کشور را دو و نیم برابر کنم اصلا کاندیدا نمی‎شدم» این یکی از وعده‎های انتخاباتی شهردار تهران برای  انتخابات ریاست‎جمهوری است، شهرداری که در طی 12سال کاری خود تهران را به شهری ورشکسته تبدیل کرده که به پیمان‎کاران زیادی بدهکار است در حالی که دیگر هیچ تراکمی برای فروش ندارد. 

علیرضادبیر چند ماه قبل در صحن شورای شهر گفته است شهرداری در حال حاضر بیش از 20هزار میلیارد بدهی دارد. 

محمدمهدی تندگویان عضو اصلاح‎طلب شورای شهر در این خصوص  به خبرنگار رویداد۲۴ گفت: 20هزار میلیارد فقط بدهی‎ای است که آقای دبیر آن را اعلام می‎کند! شهرداری فقط 40هزار میلیارد تومان پروژه انجام نشده و ناقص دارد. حتی اگر خود آقای قالیباف هم دوباره شهردار شود، این بدهی‎ها قابل جبران نیست. 

شهردار تهران تبلیغات انتخاباتی خود را با شعارهای اقتصادی و وعده‎های توخالی و غیرممکن آغاز کرده است، قالیباف گفته است، در طول دوره کاری خود درآمد شهرداری را به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسانده بدون اینکه چای نفت داشته باشد. 

آقای قالیباف چای نفت نداشتند اما، در طول این 12سال به فروش و پیش فروش تراکم شهری که مدیریت آن را بر عهده داشتند مشغول بودند. 

جدا از شعارهای انتخاباتی که فقط رنگ و بوی  شعار دارند و پیوستن‎شان  به حقیقت  بعید به نظر می‎رسد، باید از آقای شهردار پرسید که با وجود این میزان بدهی که حاصل 12سال کار ایشان است، شهردار بعدی چطور و با چه پشتوانه‎ای باید شهر را اداره کند؟

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: یک اتفاقی در شهرداری تهران افتاده است که مشابه این اتفاق را  در دولت نهم و دهم در کشور دیدیم و آن بالا بردن هزینه‎های شهرداری و بدهی‎های شهرداری به پیمانکارها و همچنین تراکم‎فروشی است. 

او ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مالی شهرداری تهران به‎گونه است که اگر شهردار بعدی هیچ کاری هم نکند، تهران هیچ بودجه‎ای نخواهد داشت. چرا که تمام  منابع پایدار مالی پیش فروش شده است و به نوعی در حالی حاضر تهران شهری ورشکسته است. 

تاجرنیا اظهار کرد: اگرچه کار کردن در چنین وضعیتی برای شهردار و شورای شهر آتی بسیار مشکل خواهد بود اما، ما به عنوان کسانی که به سلامت شهروندان و تهران به مثابه پایتخت اهمیت می‎دهیم. باید در این راستا تلاش کنیم که هر چه بیشتر جلوی تخریب‎ها و مصرف نامتعارف منابع گرفته شود.  باید با کم کردن هزینه‎ها و تلاش در جهت تعریف منابع جدید، جلوگیری از ریخت‎وپاش‎ها، شفاف‎سازی مالی، فرصت برابر برای همه مجموعه‎ها، اوضاع شهر را سامان دهیم. 

این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت گفت: در دولت نهم و دهم دیدیم که  کشور با سیاست‎های این چنینی اداره می‎شد و اگر دولت روحانی نبود اتفاقی مشابه کشور ونزوئلا برای دولت ما هم می‎افتاد. در مدیریت شهری هم اگر تغییری در آن صورت نگیرد، اوضاع به همین ترتیب است. شورای شهر آتی ضمن اصلاح سیاست‎های قبلی و آمادگی شنیدن انتقادها باید ببیند مصلحت شهر در چیست.
 
تاجرنیا همچنین بیان کرد: آقای قالیباف و  اکثر کسانی که سودای مدیریت دائمی کشور  را در سر دارند، مردم را کم حافظه می‎دانند.   این افراد به خاطر عدم وجود سیستم قضایی و نظارتی کارآمد و کافی، خود را در حصاری امن می‎بینند و  شعارهای انتخاباتی‎شان فقط با رویکرد  فریب افکارعمومی صورت می‎گیرد. این افراد به جای سربلندی کشور به مسائل جناحی اهمیت می‎دهند و وظیفه خود در قبال آیندگان را انجام نمی‎دهند. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
وطن پرست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
2
زنده باد که شهامت گفتن حق رو داری......
نظرات شما
پیشخوان