تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
بازیکنان یکی یکی اردو را ترک می کنند

تیمی که با 9 بازیکن آماده جام جهانی می‌شود!

حضور تنها 9 بازیکن در اردوی تیم ملی جوانان در حالی که این تیم کمتر از یک ماه دیگر باید در جام جهانی زیر 20 سال به مصاف تیم خوب آمریکای جنوبی یعنی کاستاریکا – زامبیا قهرمان آفریقای جنوبی و پرتغال تیم پرافتخار جام جهانی برود در نوع خود عجیب است!
رویداد۲۴_حضور تنها 9 بازیکن در اردوی تیم ملی جوانان در حالی که این تیم کمتر از یک ماه دیگر باید در جام جهانی زیر 20 سال به مصاف تیم خوب آمریکای جنوبی یعنی کاستاریکا – زامبیا قهرمان آفریقای جنوبی و پرتغال تیم پرافتخار جام جهانی برود در نوع خود عجیب است!
 تیم های لیگ برتری و دسته اولی که تا پیش از حضور تیم ملی در جام ملت ها و کسب سهمیه جام جهانی اصلا نگاهی به بازیکنان این تیم نمی کردند و حتی آنها را در لیست 18 نفره هم قرار نمی دادند اکنون بازیکنان خود را از اردوی تیم ملی جوانان فرا خوانده اند تا تعداد بازیکنان حاضر در اردوی این تیم به 9 نفر برسد و طبیعتا یک تیم فوتسال هم نمی تواند با 9 بازیکن تمرینات تاکتیکی موثر داشته باشد چه رسد به تیم فوتبال!

البته این درد و دعوا همیشه وجود داشته چرا که باشگاه ها در وهله نخست به منافع خود فکر می کنند و بعد تیم ملی. در حالی که همه تلاش های دولت و هزینه هایی که متحمل می شود خروجی اش باید یک تیم ملی خوب و کسب افتخار در میادین بین المللی به خصوص جام جهانی باشد. اگر تیم باشگاهی در لیگ برتر به جای سوم چهارم شود و یا تیم دسته اولی حتی از صعود باز بماند مهم تر از حضور شایسته تیم ملی در جام جهانی نیست و بازتاب نتایج تیم ملی در میادین بین المللی به خصوص جام جهانی بیشتر از عملکرد تیم های باشگاهی است. 

تیم ملی جوانان که بعد از جام ملت های بحرین به خواب زمستانی فرو رفته بود و تنها در تعطیلات نوروز اردوی ده روزه ای را در آلمان برگزار کرده بود و دو بازی دوستانه  هم با تیم های باشگاهی انجام داده بود از مدت ها پیش برنامه ریزی کرده بود تمرینات جدی خود را برای حضور شایسته در جام جهانی از اول اردیبهشت ماه در کمپ تیم های ملی آغاز کند و تا 23 اردیبهشت که زمان اعزام تیم به کره جنوبی است تمرینات هماهنگی را پیگیری کند و در این بین فدراسیون فوتبال برگزاری دو بازی با تیم سنگال از تیم های حاضر در جام جهانی را برنامه ریزی کرده است. با وجود همه تاکیدات از سوی امیر حسین پیروانی در حال حاضر تعداد بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی جوانان به 9 بازیکن کاهش یافته است و فدراسیون فوتبال هم نشان داده است در مدیریت این درخواست ضعیف عمل کرده است و نتوانسته باشگاه ها را برای در اختیار گرفتن بازیکنان به منظور حضور در اردوی تیم ملی جوانان متقاعد کند!

این جای خوشحالی است که بازیکنان زیر 20 سال در لیگ برتر و لیگ یک آن قدر مهم شده اند که باشگاه ها اصرار به استفاده از آنها در بازی ها دارند اما تیم ملی جوانان بعد از 16 سال به جام جهانی راه پیدا کرده، تنها همین بیست و اندی روز را برای هماهنگی فرصت دارد و از همه مهمتر تنها دو بازی در لیگ برتر و لیگ یک باقی مانده و طبیعتا تیم ها به هر هدفی که قرار بود دست یافته اند! حتی با وجود اهمیت هم از باشگاه ها انتظار می رفت اولویت را به تیم ملی بدهند. 

نمی شود با 9 بازیکن تیم را برای حضور شایسته در جام جهانی آماده کرد! این در حالی است که 23 تیم دیگر حاضر در جام جهانی هم اکنون با همه نفرات در اردوی شبانه روزی هستند و آخرین تمرینات تاکتیکی خود را برای سفر پر امید و پرقدرت به کره جنوبی پشت سر می گذارند.

منبع: ورزش سه
نظرات شما
پیشخوان