تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

میرسلیم به خواست مردم کناره‌گیری می‌کند نه جمنا

اسدالله بادامچیان تأکید کرد: هر چیزی که جمنا مطرح می‌کند که نباید به اجرا درآید و اجباری در کار نیست. دوستان خود را عرضه می‌کنند که بر اساس سوابق و شخصیت آنان مردم تصمیم می‌گیرند و باید بنا درخواست آنان رفتار شود، خواست جبهه یا هر چیز دیگر در این رابطه بر درخواست مردم ارجحیت ندارد زیرا ما به مفهوم شکل غربی باهم به رقابت نمی‌پردازیم که بخواهیم پایبند نظر جبهه باشیم.
رویداد۲۴-اسدالله بادامچیان تأکید کرد: هر چیزی که جمنا مطرح می‌کند که نباید به اجرا درآید و اجباری در کار نیست. دوستان خود را عرضه می‌کنند که بر اساس سوابق و شخصیت آنان مردم تصمیم می‌گیرند و باید بنا درخواست آنان رفتار شود، خواست جبهه یا هر چیز دیگر در این رابطه بر درخواست مردم ارجحیت ندارد زیرا ما به مفهوم شکل غربی باهم به رقابت نمی‌پردازیم که بخواهیم پایبند نظر جبهه باشیم.

حاصل اولین نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) فهرستی 21 نفره بود که در آن مصطفی میرسلیم، کاندیدا ریاست جمهوری حزب موتلفه در رده چهاردهم قرار داشت، این تعداد در دومین نشست جمنا به 5 نفر کاهش یافت و نام مصطفی میرسلیم حذف شد و ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش و حمیدرضا حاجی بابایی با این قرار که به نفع یک نفر کنار خواهند رفت، در آن جای گرفتند.

موتلفه که در ظاهر برای این برنامه‌ریزی‌های جمنا اهمیتی قائل نبود در اولین روز ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری کاندیدا خود را به وزارت کشور فرستاد و نام او تحت عنوان کاندیدا این دوره از رقابت‌های انتخاباتی به ثبت رساند، علاوه بر او ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و حمیدرضا حاجی بابایی هم برای ثبت‌نام کردند و با در نظر داشتن اینکه دو نفر آخر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، در حال حاضر جمنا با دو نامزد مورد تائید شورای مرکزی و یک نامزد تائید نشده از سوی آن وارد کارزار انتخاباتی شده‌اند که هر یک ساز خود را می‌زند.

یکشنبه گذشته مصطفی میرسلیم در اولین نشست خبری خود به‌عنوان کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری گفت که «کسی جرات درخواست کناره‌گیری از من را ندارد.» از سوی دیگر مرضیه وحید دستجردی هم در گفت‌وگویی مطرح کرده بود که «جمنا دارای کاندیدا پوششی نیست» این جمله بدین معنا است که میرسلیم، رئیسی و قالیباف بنا نیست با یکدیگر متحد شوند بلکه رقیب هم به‌حساب می‌آیند.

با در نظر گرفتن این نقل‌قول‌ها به نظرمی رسد که کاندیداهای اصولگرایان بنا ندارند تا در چهارچوب جمنا حرکت کنند و اساسا برنامه‌ریزی‌هایی که با سروصدای زیاد در رسانه به انتشار درآمد بدون موضوع است و نتیجه‌ای نمی‌توان برای آن متصور بود.

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره احتمال کناره‌گیری میرسلیم، نامزد مورد حمایت موتلفه گفت: آقای میرسلیم نامزد یک حزب است بنابراین بر اساس تصمیم‌گیری‌های حزب پیش می‌رود، البته حزب هم با جمنا همراهی دارد و باوجودآنکه میثاق نامه از سوی آقای حبیبی به امضا درنیامد، بنده وایشان در مجمع حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه یادآور شد: جمنا حرکتی است که برای وحدت آغازشده و اصل آن مورد تائید است اما نامزد موتلفه پیش ازتاسیس جبهه مردمی اعلام کاندیداتوری کرده بود، تصمیم هم بر آن است تا پایان مناظره‌ها حضورداشته باشد و پس‌ازآن برای کناره‌گیری دو نفر یا حضور هر سه تصمیم‌گیری خواهد شد.

بادامچیان این مسئله را بستگی به رأی مردم دانست و اظهار داشت: رأی عمومی مردم بر هر یک از تصمیم‌گیری‌هایی که برای سه نامزد اصولگرا گرفته می‌شود، غلبه دارد و درصورتی‌که خواست این رأی آقای میرسلیم باشد، نیاز است تا سایر کاندیداها مسئله فوق را مدنظر داشته باشند و رعایت کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص آنکه در صورت خواست جمنا میرسلیم کنار می‌رود، اظهار داشت: هر چیزی که آن‌ها مطرح می‌کنند که نباید به اجرا درآید و اجباری در کار نیست. دوستان خود را عرضه می‌کنند که بر اساس سوابق و شخصیت آنان مردم تصمیم می‌گیرند و باید بنا درخواست آنان رفتار شود، خواست جبهه یا هر چیز دیگر در این رابطه بر درخواست مردم ارجحیت ندارد زیرا ما به مفهوم شکل غربی باهم به رقابت نمی‌پردازیم که بخواهیم پایبند نظر جبهه باشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ارزیابی خود از فعالیت‌های جمنا را این‌گونه مطرح کرد: انشا الله موفق می‌شود، موتلفه هم به دنبال وحدت است. در کشور ما انتخابات آزاد است و کاندیداها می‌توانند با یکدیگر به رقابت برخیزند و دراین‌بین حتماً نامزدی که دارای سابقه کار اجرایی است از توانایی بیشتری برای حل مشکلات مردم برخوردار است. علاوه براین نامزد انتخاباتی موتلفه حمایت یک حزب نیم‌قرنی را به دنبال دارد و در 54 سال زندگی خود انحراف اخلاقی و سیاسی و مالی نداشته است.

وی در رابطه با حضور مستقل نامزد موتلفه در انتخابات یادآور شد: نامزد اصلی جمنا که آقای رئیسی است هم به‌صورت مستقل وارد انتخابات شده و این جمنا است که از او حمایت به عمل می‌آورد.

بادامچیان در رابطه با عدم امضا میثاق نامه از سوی موتلفه نیز اظهار داشت: در رابطه با عدم امضا میثاق نامه با آیت‌الله موحدی کرمانی مشورت صورت گرفت و ایشان هم گفتند که امضا نکنید، البته آقایان قالیباف و رئیسی هم میثاق نامه را به امضا درنیاوردند.

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با علت عدم امضا این میثاق نامه اظهار داشت: متن میثاق نامه خوب نبود. به‌هرحال منتظر نظر مردم باید باقی ماند و دید که از بین میرسلیم و رئیسی کدام‌یک را انتخاب می‌کنند.

نظرات شما
پیشخوان