تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ دلایل حمایت از یک طرح شکست خورده را تشریح کرد:

ایده‎پردازان مسکن مهر در حلقه مشاوران رئیسی هستند/مسکن مهر میراث نامبارک دولت احمدی‌نژاد بود

سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس درباره انگیزه ابراهیم رئیسی برای دفاع از مسکن مهر احمدی‌نژاد تاکید کرد: ماهیت فعالیتها و سوابق قبلی آقای رئیسی عمدتا غیر اجرایی و غیر اقتصادی بوده و از سوی دیگر امروز ایده پردازان و مجریان اصلی طرح مسکن مهر در دولت اقای احمدی‌نژاد جزء حلقه مشاوران نزدیک ایشان به‌حساب می‌آیند بنابراین طبیعی است اطلاعاتی که در خصوص مسکن مهر دارند مبتنی بر واقعیت نباشد.
رویداد۲۴عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره انگیزه ابراهیم رئیسی برای دفاع از مسکن مهر طرح دولت احمدی‌نژاد تاکید کرد: ماهیت فعالیت‎ها و سوابق قبلی آقای رئیسی عمدتا غیر اجرایی و غیر اقتصادی بوده و از سوی دیگر امروز ایده پردازان  و مجریان اصلی طرح مسکن مهر در دولت اقای احمدی‌نژاد جزء حلقه مشاوران نزدیک ایشان به‌حساب می‌آیند بنابراین طبیعی است اطلاعاتی که در خصوص مسکن مهر دارند مبتنی بر واقعیت نباشد.

ابراهیم رئیسی از کاندیداهای ریاست جمهوری، روز یکشنبه در نشستی با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین محور صحبت‌های خود را به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی اختصاص داد و مشخصاً عدم توسعه مسکن مهر در دولت روحانی که از طرح‌های پر ابهام و شکست‌خورده دولت محمود احمدی‌نژاد در دو دولت او به‌حساب می‌آید را موردنقد قرارداد.

وی در جمع نمایندگان مجلس دراین‌باره گفته است که «مسکن مولد اشغال در کشور بود و متأسفانه در همین زمینه طرح مسکن مهر تعطیل شد. اگر اشکالاتی به این طرح داشتند باید آن اشکالات را برطرف می‌کردند نه اینکه کلاً آن را تعطیل کنند. من نمی‌گویم اشکالی وجود نداشته است، خودم هم به اشکالاتی برخورده‌ام اما نباید طرح به‌صورت کامل تعطیل می‌شد.»

نقدهای فراوانی به مسکن مهر وارد است، اما درصورتی‌که بخواهیم مهم‌ترین آن را در نظرگیریم باید به چاپ اسکناس بدون پشتوانه برای حمایت از این پروژه اشاره کرد. مسکن مهر که کلید اجرا آن در زمان محمود احمدی‌نژاد روشن شد در ابتدا از مکان‌یابی مناسبی برخوردار نبود و دولتمردان سابق به‌قدری درگیر شعارهای عوام‌فریبانه خود بودند که فراموش کردند هر بیابانی مناسب زندگی برای انسان‌ها نیست و تجمع بدین شکل در مکانی نامناسب با مشکلات اجتماعی و فرهنگی فراوانی همراه خواهد شد.

 دوستان دولت سابق باید بدانند که درواقع زمان نگاه کالایی به انسان و چیدن آنان در کنار یکدیگر به‌دوراز در نظر داشتنشان و جایگاه آنان سال‌ها است که از برنامه‌ها دولت‌ها خارج‌شده و بر اساس آن حرکتی صورت نمی‌گیرد مگر آنکه دولت تصمیم داشته باشد تا بر پایه وعده‌های پوپولیستی مردم را در ظاهر راضی از خود نگه‌دارند واژ آرا آنان برای حفظ قدرت اطمینان حاصل کنند.

دکتر سید فرید موسوی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره انگیزه ابراهیم رئیسی برای دفاع از مسکن مهر احمدی‌نژاد، گفت: ماهیت فعالیت‎ها و سوابق قبلی آقای رئیسی عمدتا غیر اجرایی و غیر اقتصادی بوده و از سوی دیگر امروز ایده پردازان و مجریان اصلی طرح مسکن مهر در دولت اقای احمدی‌نژاد جزء حلقه مشاوران نزدیک ایشان به‌حساب می‌آیند بنابراین طبیعی است اطلاعاتی که در خصوص مسکن مهر دارند مبتنی بر واقعیت نباشد.

وی در ادامه اظهار داشت: هرچند مسکن مهر در نگاه اول به نظر می‌رسد که مشکلات بخشی از هم‌وطنانمان را که به دنبال خانه‌دار شدن هستند را مرتفع می‌سازد، اما زمانی که گزارش‌های کارشناسی موردمطالعه قرار می‌گیرد مشاهده می‌شود که این طرح و اجرای آن تبعات منفی زیادی بر اقتصاد کشور وارد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقاط ضعف مسکن مهر بیان کرد: جایابی آنها اغلب اشتباه بوده و علاوه بر این امر پیمانکارانی که در این رابطه با آنان قرارداد بسته‌شده بود عمدتا درجه‌دو یا سه محسوب می‌شدند که قاعدتاً این ویژگی بر کیفیت کار تأثیر داشت. در کنار این مسئله کیفت مصالح به کار گرفته‌شده را هم باید در نظر گرفت که بسیار ضعیف بود، بطوریکه مواردی هست که امنیت و ایمنی ساکنان آن درخطر است.

عضو خانه ملت در قالب پیشنهادی به ابراهیم رئیسی اظهار داشت: بهتر آن است گزارش‌های موجود در کمیسیون اصل 90 و مرکز پژوهشهای مجلس که در این رابطه تهیه‌شده، موردمطالعه قرار گیرد تا ابعاد اجرایی و آسیبها و معایب آن مشخص شود مسکن مهر میراث نامبارکی بود که احداث انها پاسخگوی نیاز مردم نبوده و در بسیاری موارد خود به نوعی معضل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حاشیه شهر تبدیل شده اند.

موسوی یادآور شد: ایده احداث مسکن مهر و روش تامین منابع آن عامل اصلی رشد نقدینگی در کشور و منجر به استقراض از بانک مرکزی، چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش شدید تورم در کشور شد. پرداخت هزینه از جیب کل مردم برای خانه دار شدن خریداران مسکن مهر در شرایطی که آنها اغلب تبدیل به حاشیه‌نشنیان بی امکاناتی شدند  که در خانه‌هایی با نازل‌ترین مصالح مشغول زندگی شدند، توجیه اقتصادی نداشت.

وی افزود: دولت یازدهم علیرغم تمام این مشکلات تمام تلاش و هم و غم خود را بر تکمیل این واحدها گذاشته و بسیاری از آنها را تحویل و یا آماده تحویل کرده است ولی به سبب برخی سهل انگاری‎ها و بی تدبیری‎های دولت گذشته در عدم پیش‎بینی امکانات اولیه سکونت‎گاه استاندارد مصایب طرح همچنان پابرجاست. اگر منصفانه به مسکن مهر نگاه شود هدف اولیه هرچند خوب بوده وبه‌عبارتی‌دیگر خانه‌دار کردن مردم کاری پسندیده به‌حساب می‌آید، اما باید دید چند درصد از مردمی که مسکن مهر برای آنان طراحی شده بود، در حال حاضر صاحب‌خانه شده‌اند؟ و آیا هزینه هایی که برای این مورد بر کشور و مردم تحمیل شده است منطقی است؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
2
2
آقای موسوی سواد آدمها در گفتار آنها اندازه گیری میشود شما بهتر است تعداد واحد های مسکن مهر را در نظر بگیرید بعد با تعداد اندک مشکل دارش درصد گیری کنید آن وقت میفهمید که کار بزرگی انجام گرفته است بی خود نبود که سازمان جهانی ایران را به عنوان کشور الگو به کشور های جهان سوم پیشنهاد داد. شما چه بخواهید چه خست به خرج دهید احمدی نژاد مسکن را با مسکن مهر از بورس بازی و سرمایه گذاری خارج کرد تا مانند خودرو از حالت لوکس فخر فروشی برای خانواده های بدون مسکن و خودرو خارج شود همچنین تلفن همراه، در خصوص سهام عدالت و یارانه هم ابن دولت و دولت های آینده برای تبلیغات وامدار دکتر احمدی‌نژاد هستند خودش گفت که مکانیزم زیر ساخت را طوری طراحی کرده که دولتهای آینده مجبور شوند به اقشار کم درآمد توجه داشته باشند، پروژه پوپولیستی گری که یک واژه مدرن استعماری است نیز با شکست مواجه شد اکنون دیگر به داد محروم رسیدن امری پوپولیستی محسوب نمی شود. اینها فقط شمه ای از عملکرد دکتر بود. برای گذر از سیلاب نمی توان نشست تا برایمان کشتی استاندارد حاضر کنند باید خودتان بلمی بسازید و حد اقل کمکی به دیگران کرده باشید مردم اکثراً خانه دار و ماشین دار شدند.
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
1
این مرفه بی درد با زبان بی زبانی میگه چرا هزینه مسکن مهر ا احمدی نژاد برای دولت روحانی نگذاشت تا در اختیار نجومی بگیران انسان نما قرار دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
2
یه سوال از آقای موسوی نماینده و وکیل ملت: شما خونه دارید؟حتما دارید چون حقوقت بد نیست.سوال بعدی:ای وکیل مردم درباره خونه دار شدن این همه جوان و مردم بیکار و یا با حقوق کم چه فکر بکری کرده اید؟بعضیا مردم را به حساب نمیارن از جمله شما.لطفا به زندگی مردم بیندیشید اینقد دنبال سیاست آشغال نباشید.خودتونو عوض کنید.روزی از در قبر همه مونو وارد می کنن به فکر آن روز باشید و دنباله روی سودجوها نباشید.طبقه پایین جامعه حق دارند از ثروت کشور.فراموش نکن.نظرم را حذف نکنید حتما بزارید ببینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
1
شماها که این همه از مسکن مهر دفاع میکنید...لطفا مسکن مهر بابلسر را نگاه میکردید که پایان کار فرو ریخت.....وبقيه جاها راهم نگاه کنین لطفاً....بدون توجه دسترسی شهری.آب و برق و گاز ساخته شده
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
1
1
اقای موسوی تو عقب افتاده نیستی همه از مسکن مهر تعریف میکنن چون کسانی بودن تو خواب هم نمیتوانسند ببیند که خونه دار بشدن اما بکوری چشم امثال شماها خونه دار شدن
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
1
1
این اقای موسوی نماینده کدام شهر هست با این طرز فکر که داری کی بتو رای داده مسکن مهر رو احمدی نژاد شروع کرد و زمان خودش خوب و موفق بود نمیدونست که این دولت میاد مملکت رو بنگاه اقتصادی میکنه و با مسکن مهر مخالفت میکنه و میگه دولت نباید برای ساختن خونه برای افراد کم درامد کاری کنه دولت باید برای افراد پر درامد کاری کنه مثل حقوقهای نجومی و وامهای نجومی
عضو بی مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
1
0
بهترین ایده ؛ همین مسکن مهر بود
شایدنواقصی داشت ولی بهترین کاری بود ،که افراد میتوانستندصاحب خونه شوند
هرموقع ازشهری عبور می کنید مسکن مهر می بینید که جلوه ای زیبا به بعضی شهرها داده ؛ ای کاش این طرح ادامه میدادندو...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
1
0
ای بابا چی چی رو ادامه بدن پس بودجه برای پرداخت اوقات فراغت فرزندان اهل بیت روحانی وذخایرنظام راچطوری تامین کنند
مهمان
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
اتفاقا مسکن مهر بسیار ایده خوبی بود دولت روحانی چون لیاقت نداشت و نمیخواست تا به محرومین برسه از موقعی که اومد همش گفت مسکن مهر و پرداخت یارانه بودجه مملکت رو به باد داده در حالیکه اصلا اینطور نیست اینها میخواهند ایرانو دو دستی به آمریکا بسپارند و با اونها به غارت ایران بپردازند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان