تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
نماینده بروجرد در مجلس دهم:

هیچ سازمانی زیر بار کار فرهنگی برای حل معضل زنان خیابانی نرفته است

نماینده مجلس شورای اسلامی بار دیگر به لزوم برخوردهای فرهنگی در کنار برخوردهای سلبی در مضووع زنان خیابانی تاکید کرد.
رویداد۲۴نماینده مجلس شورای اسلامی بار دیگر به لزوم برخوردهای فرهنگی در کنار برخوردهای سلبی در مضووع زنان خیابانی تاکید کرد.

عباس گودرزی (نماینده شهر بروجرد استان لرستان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) با اشاره به لزوم برخورد فرهنگی درکنار برخورد پلیسی و سلبی با زنان خیابانی گفت: شایسته نیست که با این موضوع فقط برخورد پلیسی شود و در عین حال نمی‌توان برخوردهای پلیسی را هم رد کرد و گفت باید تنها کار فرهنگی صورت بگیرد.

او افزود: واقعیت آن است که این دو توام و قرین با هم هستند و باید کار زیرساختی انجام شود که البته انجام این دو کار باید به صورت توامان انجام شود که همان کار زیرساختی محسوب می‌شود. در بحث قانونگذاری و رسالتی که همه نهادهای فرهنگی حوزه، دانشگاه، رسانه‌های جمعی و آموزش و پرورش بر دوش دارند؛ مجلس و دولت و همه نهادهای قانونگذار و اجرایی باید نقش خود را ایفا کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: وظیفه پلیس را هم نباید در این موضوع نادیده بگیریم. پلیس وظیفه خود را عمل می‌کند و باقی سازمان ها هم عهده‌دار وظایف خودشان هستند.

او گفت: ماهیت انقلاب ما فرهنگی است. توازن و تعادل در دو شیوه برخورد با این زنان باید رعایت شود. نهادهای فرهنگی برای پیشگیری از ابتلا به این آسیب اجتماعی کوتاهی کرده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: نهادهای مسئول باید آرامش ذهنی خود را درباره حل این موضوع به هم بزنند و به قولی دغدغه‌مند این موضوع باشند.

او گفت: خانواده و جامعه هم باید پیش‌قدم حل این مشکل شوند. در ایران مشکلات با گفتمان‌سازی امکان حل شدن دارند و گفتمان زمانی تحقق می‌یابد که همه در حل مشکلات مشارکت کنند.

گودرزی گفت: کم‌کاری در حوزه فرهنگی به دلیل آن است که هیچ سازمانی نیامده کمرش را زیر این بار ببرد و این بار را بلند کند. هیچ دولتی قبول مسئولیت نکرده و مسئول حل این مسئله نشده است.

او گفت: ماهیت انقلاب ما فرهنگی است. توازن و تعادل در دو شیوه برخورد با این زنان باید رعایت شود. نهادهای فرهنگی برای پیشگیری از ابتلا به این آسیب اجتماعی کوتاهی کرده‌اند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان