تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره کلی‎گویی‎ها، وعده‌های بدون پشتوانه و عوام‎فریبانه نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری در نخستین برنامه تلویزیونی

مشت «رئیسی» باز شد؛ جفت پوچ

سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی را این‌طور می‎توان جمع‌بندی کرد: بااینکه کاندیداهای ریاست جمهوری از قبل سؤال‌ها را می‌دانند و خود در طرح آن دخیل هستند، آقای رئیسی برای این سؤال‌های از پیش تعیین‌شده هم حتی جواب قانع‌کننده و روشنی نداشت.
رویداد۲۴- حجت‌الاسلام رئیسی در گفتگوی مستقیم با مردم که از شبکه دوم سیما پخش شد در قالب برنامه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در قامت فردی معترض به وضع موجود و تشریح گر اوضاع نا به سامان اقتصادی کشور ظاهر شد.

او  بدون ارائه هیچ برنامه‌ای و بدون اینکه علت این اوضاع پیچیده را که حاصل عملکرد هم‌فکرانشان است را شرح دهند، به دادن وعده‌های عوام‌فریبانه و کلی و شیرین در مباحث ازدواج جوانان، ایجاد شغل، رسیدگی به زندگی محرومان و فقرا، فساد زدایی، مبارزه با اشرافی گری، کم شدن فاصله طبقاتی، تعهد به کار و کرامت، هماهنگی بین قوا، توجه به هنرهای هفت‌گانه و نجات سینما از وضعیت فعلی و پیوند علم و اقتصاد و سیاست و وعده عقب‌نشینی آمریکا را بدون ارائه حتی یک راهکار بیان کرد.

به گزارش رویداد۲۴ او در ابتدا با سیاه نمایی و با مدد از چشم اشک‌بار پیرمرد و پیرزن فقیر و اینکه درآمدشان فقط ۴۵ هزار تومان یارانه است، وضعیت اقتصاد کشور را که گویا در رأس برنامه تخریبی ایشان علیه دولت روحانی جای دارد، بسیار بد دانستند؛ اما نگفت که چه کسانی با عدم مدیریت در نحوه پرداخت یارانه‌ها، به‌خصوص به بخش صنعت و اجرای ناصحیح آن و با بی‌کفایتی در روابط خارجی، ایران را به تحمل بدترین تحریم‌های اقتصادی واداشت. 

در ادامه با عدم ارائه برنامه گفت «این وضعیت معیشت مردم باید تغییر کند»، «باید وضعیت را به نفع مردم تغییر داد»، «بیکاری باید ۸ درصد بشود». حال چگونه، خدا می‌داند!

رئیسی اشرافی گری را بد دانست و در مورد سؤالی درباره اینکه اگر اطلاع از فسادی پیدا کردید چه زمانی به مردم اعلام می‌کنید، بدون ارائه راهکار، گفت: «باید کاری کرد که در نظام بانکی اختلاس نباشد، باید کاری کرد که فساد به وجود نیاید و اینکه اولین کارم اصلاح ساختارهای فسادزا در کشور است». او درباره این ساختارها و چگونگی اصلاح آن‌ها هیچ نگفت. در مورد مسئله یارانه‌ها و اینکه یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کم کرده بود و آمارها نشان می‌دهد که امروزه امر نامبارکی اتفاق افتاده و این فاصله‌ها بیشتر شده نیز توضیح نداد که از کدام آمارها صحبت می‌کنند و نظر خود درباره درستی یا نادرستی اصل تخصیص یارانه و نوع اجرای آن از زمان آغاز طرح را بیان نکرد.

او در بحث حفظ آرمان‌ها و ادامه راه شهدا نیز گفت: «انقلابی بودن، احساسی بودن نیست»، این در حالی است که وقتی دولت جمهوری اسلامی ایران در بدترين شرایط، در مذاکرات حساس با قدرت‌های جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و رقبای منطقه‌ای شمشیر را برای بر هم زدن هر توافقی بین ایران و جامعه جهانی که حاصل آن آرامش برای کشور بود، عده‌ای که خود سر خوانده شدند و گويا احساسات انقلابی‌شان به جوش آمده بود و سفارت یک کشور عربی را که در حوزه نفوذ ایشان و نزدیکانشان بود، فتح شد هیچ نگفتند.

رئیسی کار را دور از هرگونه باندبازی، رفیق‌بازی، قوم‌وخویش‌بازی تعبیر کرد که در این مورد بهتر است توضیح بیشتری داده نشود و تنها رجوع کرد به اطرافیان او در ستاد انتخاباتی اش.

در مورد کرامت نیز گفت: «من آمده‌ام که انسان‌ها کرامت داشته باشند، دولت باید کرامت را تضمین کند». در پی آن از اقشار مختلف مردم نام برد و گفت همه باید کرامت داشته باشند و تحقیر نشوند. از ایشان سؤال می‌شود کرامت مردم ایران را در چه می‌دانند، چه تفکری کرامت مردم را تشخیص می‌دهد، کرامت مردم در تندروی حاصل می‌شود یا در اعتدال و ارتباط با جهان؟

در بحث اختلاف احتمالی قوا به حرف‌های ایشان بسنده می‌شود که گفت: «استقلال قوا معنایش این نیست که باهم کاری نداشته باشند، باید باهم همکاری داشته باشند». در ادامه گفت: «اگر هرروز بگوییم فساد، فساد که نمی‌شود، بیشتر مردم نگران می‌شوند. مسئله باید در داخل قوا حل بشود». این در تضاد کامل با صحبت‌های ایشان در پاسخ به مجری در سؤالات بعدی بود که مجری درباره فضای مجازی از او سؤال کرد و او پاسخ داد دولت را پشت ویترین قرار می‌دهیم، تمام گردش اقتصادی را مردم باید بدانند.

این سؤال مطرح می‌شود که اولاً مردم حق‌دارند مسائل به‌خصوص اقتصادی را در ویترین ببینند یا اینکه نگران می‌شوند و نباید بدانند. دوم اینکه اگر قرار است مردم گردش اقتصادی را بدانند، چرا جنابعالی در مسندهایی که بودید و هستید این گردش را در ویترین نمی‌گذارید.

نقطه اوج تضادها در بحث مطبوعات تبلور یافت که ایشان لازمه اصلاح‌پذیری را نقد دانستند که گویی به اصلاح‌پذیری اعتقاددارند و نقد مطبوعات را نیز یک فرصت دانستند و از مطبوعات به‌عنوان یکی از ارکان، آن‌هم در جهت اصلاح نام بردند. این‌ها در حالی بیان می‌شود که حضور او در قوه قضائیه و یار ديرينش سعید مرتضوی که در سفر انتخاباتی یزد به جهت هم‌دلی و همکاری به مدد رئیسی شتافت، از یادها نمی‌رود که چطور در نهاد موردنظر روزنامه‌ها، زنجیره‌ای قلع‌وقمع می‌شدند.

در مورد سؤال در باب ازدواج جوانان بحث از ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای جوانان در زمین امام رضا (ع) شد. از جهت تشخیص مشکل ازدواج جوانان، ایشان ۱-مسکن و ۲-شغل را مشکل دانستند. عجیب است که هیچ‌کس تابه‌حال این دو مشکل را تشخیص نداده بود!

رئیسی بحث مسکن مهر را پیش کشید و با انتقاد تند گفت چرا مردم باید معطل بمانند. مسکن مهر مشکلاتی دارد، خوب مشکلاتش را حل کنید. جناب رئیسی مشکل مسکن مهر تنها سازه‌ی آن نیست. عدم تأمین مالی مناسب و پیش‌بینی مناسب افزایش هزینه‌ها، اشتباه در انتخاب محل‌های احداث این آپارتمان‌ها، رساندن و تأمین گاز و آب و برق و تلفن و تأمین امنیت و فضاهای بهداشتی و آموزشی، انتخاب مجری مناسب برای اجرای بهینه پروژه و به قول شما عدم فامیل بازی و آشنابازی در کنار کیفیت ساخت و مهم‌تر از همه پیش‌بینی تبعات فرهنگی و انسانی با توجه به ایجاد این پروژه‌ها در حاشیه شهرها و صدها معضل دیگر محیط زیستی و اقلیمی و... از مشکلات ادامه سریع کار است که شما و هم‌فکرانتان از دولت آغازگر طرح هیچ پاسخی نمی‌خواهید و تقصیر بدبخت شدن مردمانی که زندگی و طلای خود را برای خرید مسکن مهر فروخته‌اند، مانند بسیاری دیگر از مردم که به طرق مختلف هنوز دچار گرفتاری‌های نابخردانه حاصل از عملکرد آن دولت پاک دست هستند را بر گردن دیگری می‌اندازید.

در مبحث فضای مجازی جالب اینکه تفکری که آقای رئیسی نمایندگی آن را دارد بیشترین محدودیت‌ها را در نهاد مطبوع او اعمال کرده‌اند ولی خود از بزرگ‌ترین استفاده‌کنندگان از به قول ایشان فضای حقیقی هستند که حتی در توییتر هم فعالیت دارند. چرا ایشان و همفکرانشان ‌همیشه ۸ سال، پس‌ازاینکه مردم می‌گویند فلان چیز یا فلان کس خوب است یا بد به آن نتيجه می‌رسند. تاوان این دیر رسیدن‌ها را چه کسی باید بدهد؟

جالب‌ترین قسمت بحث سؤال مجری در حوزه فرهنگ بود. دکتر رئیسی حتماً تعجب همه هنرمندان را برانگیخته، در آنجا که کفت: آنچه از همه مظلوم‌تر است، هنر است! باید در حوزه هنر، سینما، شعر و... کار و مدیریت بشود.

این صحبت‌ها از ایشان بسیار باعث خرسندي بود تا وقتی‌که گفتند در ارتباط با هنرهای هفت‌گانه در همه ابعادش برنامه دارم. سؤال مطرح می‌شود که چرا مانند بقیه امور این برنامه‌ها را نیز تبیین نکردند و سؤال دیگر اینکه آیا برای موسیقی هم برنامه دارند یا خیر؟ دیگر اینکه تفکر هنرمندان در این برنامه‌ها چه جایگاهی دارد، مثلاً هنرمندان می‌گویند موسیقی چیست و چه موسیقی خوب است یا تفکرات شما بر هنر اعمال می‌شود که این هنر است یا بی‌هنری؟

در پایان سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی را این‌طور می‎توان جمع‌بندی کرد: بااینکه کاندیداهای ریاست جمهوری از قبل سؤال‌ها را می‌دانند و خود در طرح آن دخیل هستند، آقای رئیسی برای این سؤال‌های از پیش تعیین‌شده هم حتی جواب قانع‌کننده و روشنی نداشت.

ایشان و گروهشان برنامه اقتصادی را در رأس مباحث مبارزات انتخاباتی خود قرار داده‌اند که از تخریب دولت کنونی و عدم شفاف‌سازی علت ناکامی‌های اقتصادی که به قبل بازمی‌گردد شروع و سپس با دادن وعده‌های بدون پشتوانه و عوام‌فریبانه بدون ارائه حتی یک راهکار را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

از نام امام رضا (ع)، شهدا، سردار سلیمانی و شهید بهشتی مدد گرفت و در مباحث جوانان، مسکن، شغل، مطبوعات، فضای مجازی و هنری که مورد حساسیت جامعه است قضایا را وارونه جلوه داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۶
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
28
6
سلام یعنی به نظر شما حرف هیچ کس به غیر از روحانی رو گوش ندیم فقط بگذاریم این اشرافیون امثال روحانی مملکت رو اداره کنند و به تباهی بنشینند یعنی به نظر شما هیچ حرف اقای رییسی قابل شنیدن نبود واقعا که لعنت بر کتمان کنندگان حق و حقیقت، ان شاءالله خدا شما را با سردمداران کدخدایتان آمریکا محشور کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
استاد، با هیچ منطقی با شما نمیشه صحبت کرد
ولی آیا شما از صحبت های آقای رئیسی راهکاری بیرون کشیدید بگید تا ما هم بدونیم. بالاخره شاید شما چیزایی از این حرف ها برداشت کردید که ما نشنیدیم...
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
پیدا کردن و ترسیم مراحل دست یابی به اهداف، از حرف زدن در مورد خود هدف خیلی مهمتر هست، فرق یه آدم عادی با یه مدیر همین هست! مدیر و مدبر کسی هست که نه تنها میدونه میخواد به کجا برسه، بلکه میدونه چطوری باید به اون برسه. کسی هم که بدونه چطوری میخواد به هدفی برسه حداقلش اینه میتونه دربارش صحبت کنه و کلی گویی نکنه!
امیر مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
13
6
سلام. ایشون میگه باید عمل کنیم. کار کنیم. فقط حرف نزنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
یک فرد ساده هم همین میگه!البته ایشان باید بگه چطوری عمل کنیم!در ضمن در دوره ی حضور ایشان در قوه قضاییه بزرگترین فسادهای بشیریت اتفاق افتاد و عمل نکرد الان اتفاقا داره فقط حرف میزنه
خدایا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
18
9
دشمنان سید ابراهیم رئیسی فقط بلدند فحاشی کنند و نزدیک است از غصه بترکند .
خدایا مردی از تبار ابرهیم بزرگ برای شکستن بت فساد به پا خاسته و مفسدین با تمام قوا برای دشمنی با او صف کشیده اند . خدایا مستضعفان از امداد غیبی و لطف های تو نا امید نیستند .
خدایا دل های موحدان را را در یاری دینت متحد فرما و سایه شوم کد خدا پرستان را از سر این مملکت سرفراز شهیدان دور فرما .
پاسخ ها
خاکستری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
پس کو هاله نورش؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
الان به نظرت بت نساختی از رییسی!!؟با این ادبیات!!در ضمن این صنم شما در دورانی که معاون قوه قضاییه بود بزرگترین فسادهای جهان اتفاق افتاده بود و ایشان سکوت کرده بودند!به نظرت چرا؟
مقدم
|
Germany
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
6
2
مشت اقای روحانی که چهار ساله پوچه 100 روزها رو یادتونه معیشت مردم یادتونه 80 درصد به اب برق گاز تلفن اضافه کرد اما یارانه یارانه اخمدی نژاد میداد اقای روحانی اینها که مبلغشو اضافه کردی همه ملت چه فقیذ چه متوسط چه عیانها پرداخت میکنن این معیشت مردم هست که برنج کلیو 6000 هزار تومانی الان شده 14000 هزار تومان گوشت 50 درصد اضافه شده لبنیات 150 درصد اضافه شده ما پنیر تازه قبل از دولت تو 10 هزارتمان میخریدیم الان 27 هزار تومان میخریم اقای معیشت خان روحانی
عارف پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
4
خدایا به دیوانگان هم شفای عاجل عنایت فرما
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
6
1
چه هیزم تری بهت فروخته جناب که همه صحبتاشو منفی دیدی.خدا ان شالله به هممون بصیرت بده تا راه مستقیم خدارو پیدا کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
8
1
به هر کس رای میدید بدید بجز روحانی که مملکت به خاک سیاه نشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
7
0
به هر کس رای میدید بدید بجز روحانی که مملکت به خاک سیاه نشوند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
6
1
اصلا فرض بر اینکه حاج آقای رییسی نیستند ، آقای روحانی امتحان خودش رو پس داد...فکر نکنم مردم از یک سوراخ 2 بار نیش بخورند....متاسفانه دولت چشمش یه دنبال کدخداست...
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
8
ایشان که بلدنبود حرف بزندفقط ازامام رضاع گفت معلوم نبود چه میگه
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
5
1
روحانی ب نظرم کاری برای اشتغال نتونس انجام بده و تیم قوی نداره و برنامه ریزیهای درستی نداره
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
5
1
روحانی ب نظرم کاری برای اشتغال نتونس انجام بده و تیم قوی نداره و برنامه ریزیهای درستی نداره
تیز بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
6
سلام
اقای ریئسی هیچ شانسی برای پیروزی نداره تن صدای ایشان خیلی ضیفه صدا باید گیرا ومردانه باشه که ایشان فاقد همچین مزیتی هستنند
سارا مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
7
0
من طرفدار آقای رئیسی نیستم اما به نظرم در صحبت هایش ایشان صداقت بیشتری وجود دارد تا آقای روحانی.
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
4
0
ایشان راهکاری نداشتند؛ خب، این «برنامه صدروزه» جناب روحانی، چیست؟ محرمانه و رازآلود است؟! دستاورد دولت ایشان چه بوده. از نظر من هر 6 نامزد کارآمد نیستند. اما برنامه ادعایی جناب روحانی هم صرفاً ادعای داشتن برنامه بود. آیا با شرافت و اخلاق ورزی این نظر را منتشر خواهید کرد؟ من طرفدار آقای رییسی نیستم؛ اما هر چیز نامطلوب، از هر که سر بزند؛ بد است؛ نه فقط وقتی از رقیب ما سر زده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
5
به قول شاعر :تو اگر طبیب بودی سر خود دوا کردی. ایشان اگر می توانست کاری بکند ریشه فساد را در زمانی که معاون اول قوه قضائیه بود از بین می برد
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
2
فکر می کنم شما هاله نور دور سر ایشان می بینی وما تاریک اندیشان ، چشمان حقیقت بینمان کم سو گشته است!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
2
البته مشت همه شان باز شده است . به نظرم رای دادن به اینها مشکل شرعی دارد و در ظلمشان شریکید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
5
0
برید به همون روحانی رای بدید که خیلی بابرنامه است وطرح های 100 روزه خوبی دارد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
5
توی این ۳۵سال که در قوه قضاییه بودچرا با اشرافی گری واختلاس گری مبارزه نکرده حالا یادش امده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
4
0
نه میخوای مثل روحانی وعده ۱۰۰ بده و بعدش راست راست تو چشم مردم نگاه کنه بگه من نگفتم،روحانی با برجا م مملکت رو به باد داد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
5
0
نویسنده محترم... نخور
شرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
3
0
تا الان توی هر دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری فقط کاندیدها حرف زدن و بازار گرمی کردن.این بنده خدا که تکیه به عمل میکنه نه حرف اینجوری راجع بهش قضاوت میشه.باید سوابق رو دید نه وعده ها و حرف ها رو
خوش خیال
|
Germany
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
1
2
خاک بر سرتان که عمری است این دو جناح پدر این مملکت را در اوردند و هنوز شما نادانان سنگ اینها را به سینه می زنید چه قدر در جهل و نادانی به سر می برید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
4
0
واقعا ترسیدید بدجور
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
3
0
باسلام گرچه قلم نوىسنده بانىت تخرىب آقاى رىىسى و دفاع تمام قد از آقاى روحانى است اما بدنىست اىن موارد را منصفانه قضاوت كند
١- بىشترىن برنامه عوامفرىبانه راچه كسى دردوره ىازدهم به مردم داد وعده هاى ١٠٠روزه - رونق اقتصادى آنچنانى- شكوفاىى اقتصادى بعدازبرجام و......
٢- بىشترىن وبى رحمانه ترىن سىاه نماىى براى دولت نهم ودهم راچه كسى سرداد حتى بازبعد ازچهارسال ناكارآمدى دولت خود را توزمىن دولت قبلى مى اندازد
٣-وازهمه مهمتر چه كسى بىشترىن تعابىر زشت وبى ادبانه برعلىه مخالفان ومنتقدان وحتى بىشترىن شكاىت رابرعلىه مطبوعات ورسانه ها انجام داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
0
روحانی و اطرافیانش چهار سال بیت المال رو حیف میل کردن ، بیش از او اطرافیانیکه از بی عملی روحانی استفاده میکنن از رها شدن بیت المال سوء استفاده میکنن در نتیجه مردم رو بیچاره و بدبخت کردن ، این غارتگران حق دارن از افراد پاکدست ناراحت بشن زیرا دستشان رو از بیت المال قطع خواهد شد انشاالله
ناشناس
|
Sweden
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
0
شعار و وعده بدون راهكار عملي و واقعي باد هواست. اميدوارم مردم گول پوپوليستها را نخورند.
ناشناس
|
Sweden
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
1
يارانه دو يا سه برابري از جيب مردم و تحميل دوباره تورم افسار گسيخته فقط خيانت به مردم است و بس. آقايان درامد كشور را از رقم پيشنهادي بعضي كانديداها براي دادن يارانه كم كنيد، بعد ميبينيد كه ديگه پولي براي دولت جهت آباداني و توسعه زيرساختها نميمونه كه هيچ اونوقت دولت بايد رقم زيادي هم هر ماه از بانك مركزي وام بگيرد كه اين يعني تحميل تورم سرسام آور به ملت.
علی سجادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
2
ایشون اینهمه در راس
قوه قضاییه بوده چرا درمبارزه
با فساد کاری نکرده
به عمل کاربراید
به سخنرانی نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
0
با سلام.اقای رئیسی برنامه ندارند اقای روحانی که برنامشون طی چهار سال غارت بیت المال و تعطیلی کارخانه ها والبطه خرید یک هواپیمای برگشتی بودند حتما بهتره اقای نویسنده شما کجای تیم چپاول قرار داری
حقاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
2
كسي كه نامزد انتخابات رياست جمهوري ميشود بايد برنامه داشته باشد .جناب رييسي با اينكه سوالات برنامه را خدمتشان از قبل اعلام نموده اند همانند مردم عادي حرف ميزدند كه فقط شكايت و گله مند بودند اين كه حرف مردم است شما كه كانديد شده ايد چه برنامه اي داريد؟براي مشكلات اجتماعي و فرهنگي هيچ برنامه عملي و راهكاري عنوان ننموديد.....
صادق قاسمی
|
Germany
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
0
گمون کنم بهترین رقیب روحانی وعده های عمل نشدش باشه هروقت انسان جناحی فکر کنه و از روی تعصب بیجا نتیجش همین دفاع کور کورانه از روحانیه دوستان بیاید باور کنیم این چهار سال با برجام بازیه بیهوده گذشت کاری ندارم کی میاد سر کار ولی درود بر شرف هر کسی که بجای حرف زدن و خیالبافی یه جو غیرت و مردانگی تو وجودش باشه و عمل کنه وگرنه حرف زدنو که راننده تاکسی و کارگر و کارمندو منشی ها هم خوب بلدن!
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
1
اقای روحانی جز اصلاح طلبها هستند اصلاح طلبها یعنی کروبی یعنی میر حسین موسوی که جز رئیسهای اصلاح طلب بودن و خائنین به نظام شناخته شدن روحانی کاندید شد فکر میکرد که امریکا پشتبانشه رفت امریکا التماس امریکا رو کرد که مذاکرات هسته ای رو شروع کنه زمان دولت قبل امریکا التماس میکرد مذاکره کنیم ما قبول نمیکردیم سه سال هی رفتن امدن هی به امریکا امتیاز دادن انرژی هسته رو تقریبا تعطیل کردن نتواستن هیچ امتیازی بگیرن چون به امریکا اعتماد کردن خرفهای امام رحمت الله رو فراموش کردن که گفته بود امریکا شیطان بزرگه نمیشه به امریکا اعتماد کرد رابطه امریکا رابطه گرگ میشه تو نتوانستی یک امتیاز بگیری تو مذاکرات چجوری روت شده دوباره کاندید بشی میدونی ما چند نفر شهید دادیم برای اینکه به هسته ای برسیم گرو اصلاحات مخالف هسته ای شدن ایرانه زمان محمد خاتمی هسته ایران توسط 11 تا نماینده طرفدار خاتمی انرژی هسته ای ما لو رفت و امریکا وارد عمل شد الان ما رئیس جمهوری میخواهیم جلو امریکا بایسته نه سر خم کنه هر چی از امریکا بترسی امریکا تهدیدهاشو و تحریمهاشو بیشتر میکنه ما الان ایران با اقتدار هستیم ایران زمان خاتمی دیگه نیستم اقای روحانی این رو بفهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
مموشی بابا
مذاکره در باره هسته ای با آمریکا که از جای دیگه تایید و صورت گرفت
عقل هم خوب چیزیه که بعضی ها ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
1
وقتی که روحانی از اخم آمریکا بترسه وضع بهتر از این نمیشه.طرفدارای روحانی یه مشت احمق اند که تنها راه سعادت را دوری از اسلام وانقلاب ورفتن به سمت آمریکا وغرب میدانند.آقای رییسی مثل حسن روحانی در دکترا تقلب نکرده.خلاف فرامین رهبری فعلی انجام نداده وهر پرونده ای بر عهده ایشان بوده به صورت صحیح رسیدگی کرده مگر جایی که حسن روحانی وامثال وذلک ورود کرده واعمال فشار کرده وآقای رییسی به خاطر آبروی نظام سکوت کرده و گرنه میشود مثل روحانی بلوا به پا کرد...
یه دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
3
0
حرف مفت نزنید کله خرابای احمق حاصل همفکران رییسی یعنی چی ؟؟؟ اون زمان ک برجام نا فرجام رو گذاشتید تو سفره مردم طرح موفقیت آمیز دکتر روحانی بود الان ک داداش امریکاییتون هیچ غلطی نکردند شد حاصل فکر رییسی و امثالش ؟؟؟ عجب بی منطقایی هستید برید خودتون رو احمق فرض کنید نه ملت رو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
1
بیایید به خودم رای بدید. یارانه ها را 20 برابر میکنم ، سالی 2 میلیون اشتغال ایجاد میکنم ، صادرات را 10 برابر میکنم، ایران را پرآب کرده و روستاها را آباد میکنم تا همه روستاییها برگردن برا کشاورزی، تمام ایران را قطار خواهیم کشید ، اقتصاد ایران را شکوفا میکنم، ایران را پر هواپیما میکنم، تمام مفسدان اقتصادی را گردن میزنم، آقازاده ها را از ایران بیرون میکنم، از همه مالیات میگیرم و....حالا چطوری اینکارا را میکنم دیگه نپرسید همینطوری که این کاندیداها میکنن
هاشمی طبا و میرسلیم که نخودین هیچی
جهانگیری هم که پوششیه
قالیباف که املاک نجومی و استخدامهای مترو و تراکم فروشی را جواب بدهد
رئیسی هم از عدالت میگه چند نفرتون تا حالا رفتین مشهد یک غذای امام گیرتون بیاد ولی همه عربها گرگر دارند میرن رستوران حرم
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
1
1
دوستان ما بر سر هر چه دعوا داریم بر سر سرزمینمان که دعوا نداریم
اگر هر کس می آید وعدها میدهد میخواهد کارهارا درست کند من ب شخصه از همه رییس جمهورها از بنی صدر تا روحانی تشکر میکنم
هر کدام کارهایی کردند خوب یا بد خوبها که هیچ بدها را هم باید اویزه گوش کنیم یعنی امام نمیدانست بنی صدر منافق است چرا ولی گذاشت تا مردم خود پی ببرند روحانی هم ۴سال تلاش کرد تا بفهماند ب ما که امریکا همان بوده دشمن درجه ۱ ما حال سهمی هم از سفره انقلاب ب رفقا برسد
کلی پروژه افتتاح کرده که فکر و بودجش مال دولت قبل بود ب درک
کلی کار خونه تعطیل شد که بروز نبودن ب درک
کلی خون ب دل رهبری کرد با نیش وکنایه ب درک
اما نمیزاریم کشور رو بر با بده تا همینجا هم دمش گرم بیایین برای ایرانی مقتدر رای بدهیم از ۵ کاندیدای دیگر از بین این ۵ تا بیاین رای بدین دیگران هم تشویق کنید بیا رای بدن
شیرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
2
1
واقعا ما مردم ایران خیلی بدبختیم بابا چهار ساله که اوضاع مملکت روز به روز بدتر نیشه چهر ساله دولت روحانی هی میگه دولت قبل اله و بله خودتون ببنید شما به خدا درست بشنوید آخه مگه می خواید گوینده انتخاب کنید یکی میگه صداش ضعیفه یکی میگه برنامه نداره یکی میگه فساد قوه قضاییه کجا دوزدی فساد نبود تو این چند سال .......
اميرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
2
0
اراجيف گفتن آنقدر مشهود است كه ضرب المثل هميشگي ايرانيان كه دروغگو كم حافظه مي شود براي متوليان سايت شما بايد نقره كوب شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان