تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی روحانی:

انتخابات عرصه مبارزات «بگم بگم» نیست

رییس ستاد انتخابات روحانی گفت : دولت اصلاحات با سیاستگذاری خرازی و روحانی در حل مساله هسته‌ای گام برداشت.
رویداد۲۴- رییس ستاد انتخابات روحانی گفت : دولت اصلاحات با سیاستگذاری خرازی و روحانی در حل مساله هسته‌ای گام برداشت.

محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: در آستانه ورود به یک واقعه بزرگ سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستیم. همه تلاش‌ها را در هفته‌های اخیر برای ایجاد مشارکت حداکثری در میان همه مردم و انتقال این مفهوم که حق تعیین سرنوشت برای انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور برعهده مردم است، انجام دادیم.

او افزود: گاهی در اذهان این دیدگاه و سوال وجود دارد که سهم دستگاه اجرایی چقدر است و گاهی این سهم محدود فرض می‌شود. امروز مقایسه‌های روشن و مشخصی شکل گرفته است. رهبری سال‌ها است که کشور را هدایت می‌کنند ولی عنصر دولت در دوره‌هایی تغییراتی دارد. امروز همه شاخصه‌های موثر در عرصه‌های مختلف را از ابتدای انقلاب تا به امروز مشاهده می‌کنید.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی یادآور شد: می‌توان دولت جنگ، دولت سازندگی، دولت اصلاحات توسط سیدمحمد خاتمی و دولت احمدی‌نژاد را مقایسه کرد و در چهار سال اخیر دولت توسط روحانی اداره می‌شود. با مقایسه این دولت‌ها می‌توان حضور مردم در انتخابات‌ها را مشاهده کرد. در روزهای پایانی دولت خاتمی با مساله پرونده هسته‌ای روبرو بودیم و دشمنان برای ایران پرونده‌سازی کرده بودند. دولت اصلاحات با سیاستگذاری آقایان خرازی و روحانی با کفایت در حل این مسیر گام برمی‌داشت و با وجود ادامه تحقیقات هسته‌ای، این پرونده به درستی هدایت می‌شد.

او افزود: با تغییر دولت و بی‌توجهی به خارج، پرونده‌مان نه به شورای حکام می‌رود و نه به شورای امنیت می‌رود و نه قطعنامه می‌گیریم. به عبارتی، با عدم توجه به مساله هسته‌ای و عدم تدبیر دچار واقعه صدور قطعنامه‌های وحشیانه علیه ایران شدیم که هشت سال کشور را با بحران‌های اساسی روبرو کرد.

شریعتمداری گفت: یکی از علل رشد منفی اقتصادی در دولت قبل و از دست دادن رشد اقتصادی متوسط شش درصدی به خاطر عدم توجه به تدبیر و عقلانیت بود. تورم کنترل شده توسط دولت خاتمی در دوره بعد به گونه‌ای شد که با تورم و شرایط وخیمی روبه رو باشیم به گونه‌ای که تورم ۱۱ درصدی به ۴۶ درصد رسید.

حاکم شدن فضای نه امن بلکه امنیتی در کشور، محدود شدن فعالیت در عرصه‌های سیاسی و امنیتی به دلیل عدم شرکت مردم در انتخابات حاصل این دوره بود. این موضوع مهمی است که باید به مردم انتقال داده شود و گفت که حضور شما در سرنوشت کشور تاثیر گذار است. حضور و مشارکت حداکثری موحب تداوم عقلانیت و تدبیر می شود و ضامن کشور است.

او با اشاره به رونمایی از سایت‌های اصلی و رسمی ستاد حسن روحانی در انتخابات گفت: این سایت‌ها متعلق به ستاد آقای روحانی و بیانگر دیدگاه‌های ایشان است. علاوه بر آن، ستاد خبری ایجاد شده که مسئولیت آن با آقای خانجانی است. پایگاه‌های خبری، اینستاگرام و شبکه‌های مجازی توسط ستاد آقای روحانی اعلام می‌شود. تا پایان انتخابات، روزنامه دو برگی به نام آرمان ملی توسط ستاد منتشر می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شریعتمداری یادآور شد: همه این توانایی در سایه یک اقدام اساسی در دولت تدبیر و امید رخ داده است. ما در روزی که این دولت بر سرکار آمد، میزان سرمایه‌گذاری محدودی در زیرساخت‌های ارتباطاتی مشاهده می‌کردیم. ۲۰ میلیارد سرمایه‌گذاری در حوزه آی سی تی شکل گرفته است. دولت با برقراری ثبات و آرامش در عرصه‌های مختلف توانسته جمع کثیری از مردم برای مشارکت در عرصه‌های مختلف گرد آورد و بخش عمده‌ای از آنها از جوانان است. ۱۵ میلیارد بخش خصوصی بوده است و تنها ۵ میلیارد سرمایه‌گذاری دولتی بوده است.

او گفت: سرعت اینترنت قبل از این دولت ۱۲۸ بیت بود ولی این سرعت امروز نامحدود شده است. در روستاها در شرایطی که دولت یازدهم بر سرکارآمد، با تاکید روحانی گسترش اینترنت در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت در حالی که این مساله تا پیش از حضور دولت نزدیک به صفر بود. بالغ بر ۲۵ هزار روستا در کشور از این نعمت برخودار هستند. این وعده را هم می‌دهیم که تا پایان این دولت تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از دسترسی به اینترنت برخودار باشند که بالغ بر ۳۴ هزار و ۵۰۰ روستا است.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی تاکید کرد: وقتی این دولت بر سرکار آمد، ۳ میلیون کاربر داشتیم ولی امروز مصرف‌کنندگان اینترنت به ۴۰ میلیون نفر رسیده و ۱۳۰ هزار اپلیکیشن اینترنتی فعالیت می‌کنند. ۵۷ درصد خانوار ایرانی از اینترنت برخودار هستند در حالی این درصد کمتر از ۳۰ درصد بود. با وجود یک و دو دهم میلیارد صفحه فارسی، امروز حدود ۴ میلیارد صفحه فارسی در دنیای مجازی ایجاد شده است.

او یادآور شد: با تلاش همکاران روحانی ستاد انتخاباتی ایشان موفق شده است که برنامه دولت بعدی را با شعار آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت رونمایی کند و این معنا را به جامعه منتقل کند که مبارزات انتخاباتی مبارزات بگم بگم نیست بلکه مبارزات برنامه‌های افراد است. همه نامزدها باید در کارنامه خود یک برنامه و سابقه درخشان در سوابق اجرایی داشته باشند تا مردم این استنباط را داشته باشند که فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود توانمند است. سند دیگری به نام گزارش عملکرد دولت یازدهم تهیه شده است که به زودی در اختیار افکارعمومی قرار می‌گیرد.

شریعتمداری در پایان گفت:‌ وکیلی به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس در ستاد روحانی مسئولیت سخنگویی ستاد را بر عهده دارد و در موارد ضروری مواضع ستاد را در اختیار افراد قرار می‌دهد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مقدم
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
برای دولت مردان و سیاسمداران متاسفم اون دست دزدیها و خائنین به این نظام رو رو کرد دست لاریجانیها رو رو کرد دیگه خودتون هم شنیدید هم دیدید اون زمان اونها محکوم شدن و الان این بنده مخلص خدا باید رد صلاحیت بشه
نظرات شما
پیشخوان