تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

تند باد سنگین با سرعت 94 کیلومتر زابل را در نوردید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد شدید که از روز گذشته در شمال استان آغاز شده در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت همراه با کاهش شعاع دید تا هزار متر رسیده است.
رویداد۲۴-کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد شدید که از روز گذشته در شمال استان آغاز شده در زابل به 94 کیلومتر بر ساعت همراه با کاهش شعاع دید تا هزار متر رسیده است.

 علی ملاشاهی اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در این مدت در منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز مربوط به شهرستان های زابل و زهک به ترتیب با 94 و 86 کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال استان سبب کاهش دید هزار متر در زابل و 800 متر در زهک شده و حتی گرد و غبار حاصل از این شرایط نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز غبارآلود کرده است.
وی افزود: گرد و غبار صبح امروز شعاع دید را در زاهدان تا 800 متر و در نصرت آباد تا 900 متر کاهش داده و در میرجاوه و سراوان نیز آسمان غبارآلود گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان ادامه دارد.
ملاشاهی گفت: دمای هوای شهرهای مختلف استان امروز در مقایسه با 2 روز گذشته هشت تا 10 درجه کاهش یافته است به طوری که دمای فعلی زاهدان 25 و زابل 21 درجه است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت به ترتیب هفت و پنج درجه کاهش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: از روز شنبه به تدریج شدت وزش باد کاهش می یابد و دمای هوا نیز روند افزایشی پیدا می کند.
وی گفت: همچنین در ارتفاعات نوار شرقی سیستان و بلوچستان با رشد ابر، احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده باران در سه روز آینده وجود دارد.
وی افزود: زاهدان با حداقل 13 درجه و راسک مرکز شهرستان سرباز با حداکثر 42 درجه در شبانه روز گذشته به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان