تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

عضو هیات رییسه مجلس:کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وعده‌های غیرقابل اجرا ندهند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواست از بیان وعده‌هایی که امکان تحقق ندارد پرهیز کنند.
رویداد۲۴-اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اثرگذاری انتخابات بر سرنوشت مردم، اظهار داشت: انتخابات یک سرمایه اجتماعی است و همه مردم، کاندیداها و هواداران آن‌ها و همچنین مجریان انتخابات باید برای حفظ و حراست از این سرمایه اجتماعی تلاش کنند تا ان شاءالله این انتخابات نیز بدون کوچک‌ترین خدشه‌ای برگزار شود.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تخریب کاندیداها و تضعیف روحیه مردم، یادآور شد: کاندیداها باید با برنامه وارد عرصه انتخابات شوند و تلاش کنند حقایق را عنوان کنند و از بیان وعده‌هایی که امکان تحقق ندارد بپرهیزند.

وی اضافه کرد: مردم در جریان انتخاب کاندیدای مورد نظر خود برای ریاست جمهوری باید هوشیار باشند که تیم همراه دولت و کابینه آن چه کسانی خواهند بود؛ زیرا اگر وزرا و کابینه ضعیف باشند حتی در صورتی که رییس‌جمهور قوی باشد با مانع روبرو خواهد شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس بر ضرورت برنامه‌محور بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: اگر کوچک‌ترین انحرافی در مسیر برنامه‌ها وجود داشته باشد این مردم هستند که آسیب می‌بینند و فرصت از دست می‌رود؛ بنابراین کاندیدا و برنامه‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که ما را به عقب نراند؛ چراکه اگر تصمیمات ناصحیح گرفته شود دچار عقبگرد خواهیم شد و اگر امروز انتقادی داریم این به انتخاب‌هایی بر می‌گردد که ما در آن به شکل سطحی قضاوت کرده‌ایم.

وی هم‌چنین از کاندیداها خواست در رقابت‌های انتخاباتی ضمن رعایت اخلاق انتخاباتی، با مردم صادق باشند و اضافه کرد: توصیه من به همه فعالان سیاسی و احزاب این است که همت خود را بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات قرار دهند؛ زیرا افزایش سطح مشارکت برای دشمنان مایوس کننده و برای دوستان نظام امیدوارکننده خواهد بود؛ لذا همگان باید در این زمینه سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در پایان از مجریان انتخابات نیز خواست به دور از جنجال و با اخلاق‌مداری و حفظ و حراست از رای مردم این انتخابات را برگزار کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان