تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون وزارت بهداشت مطرح کرد:

کمک به بیماران نیازمند توسط مراکز خیریه مستقر در بیمارستان‌ها

معاون اجتماعی وزارت بهداشت از کمک به بیماران نیازمند توسط مراکز خیریه مستقر در بیمارستان‌ها خبر داد.
رویداد۲۴-معاون اجتماعی وزارت بهداشت از کمک به بیماران نیازمند توسط مراکز خیریه مستقر در بیمارستان‌ها خبر داد.

سید محمد‌هادی ایازی ، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب گفت: ۴ نوع بیمارستان در سطح کشور وجود دارد. بیمارستان‌های دولتی، خیریه، خصوصی و بیمارستان‌های دولتی که در تملک سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و... هستند. در توسعه و تجهیز  زیرساخت‌های  ۵۷۰ بیمارستان دولتی کشور و گسترش فضاهای درمانی این بیمارستان‌ها محدودیت منابع داریم.

وی افزود: برخی مراجعان به این بیمارستان‌ها تمکن مالی کافی برای تامین حداقل هزینه های درمانی خود را نیز ندارند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در بیمارستان‌های دولتی مراکز خیریه‌ای را ایجاد کنیم تا علاوه بر اینکه تهیه، تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها را در  بیمارستان‌ها به عهده می‌گیرند و بیمارستان‌ها را بهسازی و بهینه‌سازی می‌کنند، بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده و تمکن مالی کافی ندارند را نیز حمایت مالی می‌کنند.

ایازی گفت: در سال ۹۵ این طرح را ابلاغ کرده و در حال حاضر اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی به دنبال تحقق آن هستند.

معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی مدت اجرای این طرح در مراکز درمانی کمک‌های خوبی از طرف مردم صورت گرفته و هموطنان مثل همیشه نشان داد‌ه‌اند که افرادی نیکوکار و به دنبال فعالیت‌های خیریه هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل ۵۷۰ مرکز خیریه بیمارستانی زمینه گسترده‌تری برای مشارکت مردم در فعالیت‌های خیریه ایجاد شود.

وی افزود: فعالیت‌های مراکز خیریه دایر در بیمارستان‌های دولتی هیچ گونه منافاتی با فعالیت بیمارستان‌های دولتی ندارند. بیمارستان خیریه خدمات خود را در زمینه توسعه اورژانس، تجهیز دستگاه‌های پزشکی یا ساخت پارا کلینیک‌ها به بیماران ارائه می‌دهند و به همراه خیرین به بیمارستان‌های دولتی کمک مالی می‌کنند. مشکلات زیادی در بیمارستان‌های دولتی وجود دارند که خیرین باید برای حل آن پیش قدم شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره چگونگی ارائه خدمات در ۸۰ کیلینک دندان پزشکی سیار  اعزامی به مناطق محروم گفت: در ۸۰ خودرو یونیت دندان‌پزشکی نصب کرده‌ایم تا به مناطق دور افتاده و محروم اعزام شوند و خدمات دندانپزشکی را ارائه دهند.

وی افزود: حتی امکانات عکس‌برداری از دندان را هم در این خودروها تعبیه کرده‌ایم. در این کلینیک‌های سیار، کشیدن، پرکردن و عصب‌کشی دندان به صورت رایگان انجام می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
دروغگو هستيد. در بيمارستان اورژانس هم نوبتي شده است و تا ژول ندهي هيچ كاري برايت نمي كنند. من خود دستم دوماه قبل شكست و رفتم بيمارستان تا ژول نگرفتند هيچ كاري نكردند و موقع اقدام هم گفتند ما دكتر كشيك اورتوپد نداريم و.... حداقل مرد باشيد و از عملكرد ناقص و سوء مديريت خود نهراسيد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان