تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
حسن رسولی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید کرد:

شایسته‎گزینی ملاک اصلاح‎طلبان در انتخابات شورای شهر

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان از قبل تصمیمی در بستن لیست گرفته نشده است، گفت: هر خانم یا آقایی که تخصص و قابلیت کمک به کارآمدی شهر را داشته باشد و در سامانه الکترونیکی شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت‌نام کرده باشد قطعاً در چرخه غربالگری قرار می‌گیرد. شأن جریان اصلاحات شایسته گزینی است وکسی که امتیاز بالاتری دریافت می‌کند و شایسته‌تر است قطعاً در لیست قرار می‌گیرد.
رویداد۲۴یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان از قبل تصمیمی در بستن لیست اصلاح‎طلبان در شورای شهر گرفته نشده است، گفت: هر خانم یا آقایی که تخصص  و قابلیت کمک به کارآمدی شهر را داشته باشد و در سامانه الکترونیکی شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت‌نام کرده باشد قطعاً در چرخه غربالگری قرار می‌گیرد. شأن جریان اصلاحات شایسته گزینی است وکسی که امتیاز بالاتری دریافت می‌کند و شایسته‌تر است قطعاً در لیست قرار می‌گیرد.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای شهر و منتشر شدن لیست‎های احتمالی اصلاح‌طلبان و آغاز گمانه‌زنی‌ها، این جو در فضای مجازی به وجود آمده است که قرار نیست افرادی که در نظر مردم کارآمد، متخصص و باسواد هستند و مردم به پاک دستی آنها اعتماد دارند در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرند. همین گمانه‌زنی‌ها باعث نگرانی مردم و به وجود آمدن  هشتک «به متخصص رای دهیم» در فضای مجازی شده است. 

خیلی‌ها خواستار این شدند که متخصصان و کسانی که کارآمدی‌شان برای مردم ثابت‌شده است در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرند، خیلی‌ها گفته‎اند اگر این افراد در لیست قرار نگیرند مطابق لیست رای نمی‌دهند و به کسانی رای می‌دهند که فکر می‌کنند وجودشان در شورای شهر تهران می‌تواند مفید باشد و علاوه بر فاش کردن تخلفات شهرداری می‌توانند کاری هم برای شهر آشفته تهران بکنند. 

«حسین» در توییتر خود نوشته است، بجای انتخاب جناحی، فرقه‌ای و رای دادن به ورزشکار، هنرمند و سرشناس غیرمتخصص به کسي رای دهیم که متخصص،کاردان باتجربه وآگاه به مدیریت شهری باشد.

«نیما» نیز  در این خصوص توییت کرده است، در انتخابات شورا شهر به لیستی راى دهيم كه ضد فساد و متخصص باشند... خط قرمزمان فساد و رانت باشد نه حزب و جناح ...

سؤال اینجاست که اگر لیست اصلاح‌طلبان مطابق خواست مردم نباشد، چه اتفاقی ممکن است برای این لیست بیافتد؟ آیا ممکن است این بار برخلاف انتخابات مجلس دهم تمام لیست اصلاح‎طلب‎ها  نتواند کرسی‎های شورای شهر را بگیرد؟

حسن رسولی، عضو شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان در به خبرنگار رویداد۲۴ درباره لیست اصلاح‎طلبان در شورای شهر تهران گفت:  افکار عمومی انتظار دارد،فهرستی که درنهایت ارائه می‎شود، چه تک‌تک آنهایی که در لیست هستند و چه به‌عنوان هویت  جمعی، از قابلیت‎های موردنیاز پارلمان شهری برخوردار باشند، اما توصیه من به آنها و آن دسته از دوستان رسانه‎ای که این مسئله را دنبال می‎کنند این است که اندکی خویشتن‎دار باشند.

رسولی بیان کرد: در خصوص انتخاب کارآمدترین‌ها فعالیت‎های مطالعاتی بسیار خوبی در سطوح ملی انجام‌شده و تا قبل از ارائه لیست در جریان است. اگرچه توجه به مطالبات مردم هم ضروری است اما توجه به همه ابعاد دیگر نیز در بستن لیست اصلاح‌طلب‌ها ضروری است. فهرستی که نوشته می‌شود تحت تأثیر میزان قابلیت‎ها قرار دارد. باید کسانی در لیست قرار بگیرند که ظرفیت هدایت شورای شهر را داشته باشند.

این عضو شورای عالی سیاست‎گذاری اظهار داشت: شورای عالی سیاست‎گذاری در لیست 21 نفره‎ای که تنظیم می‌کند، علاوه بر مطالبات افکار عمومی نکاتی دیگری از جمله مسائل مربوط به شورای اسلامی شهر و روستا و ماهیت شورای شهر که یک‌نهاد مدنی و عمرانی  است، را باید در نظر داشته باشد. 

رسولی در پایان با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان از قبل تصمیمی در بستن لیست گرفته نشده است گفت: هر خانم یا آقایی که تخصص و قابلیت کمک به کارآمدی شهر را داشته باشد و در سامانه الکترونیکی شورای عالی سیاست‎گذاری ثبت‎نام کرده باشد قطعاً در چرخه غربالگری قرار می‎گیرد. شأن جریان اصلاحات شایسته گزینی است و کسی که امتیاز بالاتر دریافت می‌کند و شایسته‌تر است قطعاً در لیست قرار می‌گیرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان