تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قالیباف برای انتقام سال 92 آمده است/ او مثل احمدی‎نژاد قانون‎گریز است

عضو بنیاد باران تأکید کرد: قالیباف برای انتقام سال 92 آمده است و هیجان‌زدگی در مناقشات ازنظر اجتماعی مطلوب نیست و باید با آرامش به سؤالات پاسخ داد.
رویداد۲۴- عضو بنیاد باران با تاکید بر اینکه قالیباف برای انتقام سال 92 آمده است گفت: هیجان‌زدگی در مناقشات ازنظر اجتماعی مطلوب نیست و باید با آرامش به سؤالات پاسخ داد.

روز جمعه اولین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت زنده پخش و به درگیری لفظی بین حسن روحانی، محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری منجر شد. اسحاق جهانگیری اصولگرایان را به دلیل اشتباهات گذشته و حمایت از محمود احمدی‌نژاد نقد کرد و قالیباف هم به‌طور رسمی حسن روحانی را دروغ‌گو خطاب کرد و دلیل کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را مورد پرسش قرارداد.

قالیباف درحالی‌که سعی می‌کرد ادعای خود در رابطه با دروغ‌گو بودن حسن روحانی را به اثبات برساند با خطاب قرار دادن مردم ایران برگه‌ای را رو به دوربین گرفت و گفت که بر اساس آن حسن روحانی سخنی را چهار سال پیش مطرح کرده که امروز آن را منکر می‌شود.ادعایی که از اساس کذب بود و همان سند به سند دروغگویی خود قالیباف تبدیدل شد.
 
در واقع شهردار تهران که برای سومین بار است برای کسب مقام ریاست جمهوری تلاش می‌کند، رفتار محمود احمدی‌نژاد و مهندس میرحسین موسوی در مناظرات سال 88 را باهم ادغام و تلاش کرد تا آن را علیه حسن روحانی به کار بندد.

علاوه بر این محمدباقر قالیباف مدام تکیه به جامعه 4 درصد ثروتمند و 96 درصد فقیر در کشور می‌کرد که این خود برگرفته از جنبش اعتراضی آمریکا بوده ودقیقا با سخنان مقام معظم رهبری که تأکید داشتند نامزدهای انتخاباتی نگاه به خارج از کشور نداشته باشند، مغایرت داشت.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران، در گفت و گو با رویداد۲۴ در تحلیل خود در خصوص این مناظره گفت: سطح مناظره‌ها پائین تر از انتظار بود. آقای روحانی نباید منفعل برخورد کند، نیاز است تا بسیار شفاف از فرصتی که در اختیار دارد، بیشترین بهره را ببرد و این کار را باید بدون اخذ حالت تدافعی و ارائه فرصت به دیگران انجام دهد.

وی در ادامه ابراز کرد: امروز انتظار مردم به خاطر تبلیغاتی سویی که منتقدان دولت انجام داده‌اند از برجام بالا رفته است، روحانی باید واقعیت 8 سال گذشته را مطرح کند که در چه شرایطی دولت را تحویل گرفته بنابراین آنچه از سوی منتقدان مطرح می‌شود منطبق بر واقعیت‌های روی زمین‌مانده نیست دیگر آنکه دستاوردهای خود از برجام به لحاظ معیشتی، نفت و ... را با آمار عدد و ارقام توضیح دهد. البته رئیس دولت باید نقایص را هم با مردم در میان گذارد و همان‌طور که خاتمی گفت، دولت بعدی روحانی منسجم‌تر و کارآمدتر باشد. واقعیت این است تا به اینجا کار عدم انسجام بین دولتمردان در سطح ملی بین استانداران و در سطح منطقه‌ای بین فرمانداران وجود دارد و باید عذر برخی بازماندگان دولت گذشته را خواست زیرا این گروه مشکل‌ساز خواهند بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: روحانی با تمرکز حضور اسحاق جهانگیری می‌تواند از حالت تهاجمی فاصله بگیرد و در زمان طرح سؤالات در زمان کوتاه به طرح مسائل خود بپردازد.

عضو بنیاد باران تأکید کرد: مناظره جمعه‌شب را قدری تدافعی از جانب روحانی و تهاجمی از جانب قالیباف دیدم اگرچه درمجموع روحانی و جهانگیری موفق پایان آن بودند ولی به این نکته باید توجه داشت که مناظره کننده اصلی محمدباقر قالیباف بود که با آمارهای ناصواب دولت را در حالت تدافعی قرارداد و به‌نوعی او را از مسائل مدیریتی خود در شهر تهران دور کرد.

ناصری در ادامه یادآور شد: یک دروغ بسیار شفاف قالیباف ماجرای بلندمرتبه‌سازی بود که مجوز آن را شورای عالی شهرسازی صادر می‌کند و در این خصوص تا به امروز چندین بار مناظره جدی صورت گرفته که به نتیجه هم نرسیده است، این موضوع مطرح شد اما جواب درستی به آن داده نشد، این‌ها مسائلی است که باید نسبت به آنان تمرکز زیادی داشت.

وی در رابطه با الگوبرداری قالیباف از جنبش اعتراضی آمریکا و به میان کشیدن بحث جامعه 4 و 96 درصدی، تصریح کرد: قالیباف از این امر الگوبرداری کرده است. این مسئله‌ای که مدام قالیباف به تکرار درمی‌آورد یکی از ترفندهای او است و باید رقیب سؤال می‌کرد که بر اساس چه آمار و ارقامی این موضوع را مطرح می‌کند. رئیس‌جمهور و نامزد همراه او باید حواسشان جمع باشد که قالیباف برای انتقام سال 92 آمده است و هیجان‌زدگی در مناقشات ازنظر اجتماعی مطلوب نیست و باید در آرامش پاسخ داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص که رفتار قالیباف تقلیدی از احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی بوده، آیا می‌تواند آرا آنان را جذب خود کند، توضیح داد: خیر چنین اتفاقی نمی‌افتد، چهره‌های نظامی برای انتخابات در جامعه ایران به‌طور طبیعی مردود هستند و قالیباف سابقه نظامی دارد و علاوه براین ازآنجاکه تأثیرات اتفاقات در پایتخت به جامعه آمار خارج از تهران منتقل می‌شود این 12 سال عملکرد در مدیریت شهری تهران کارنامه خوبی از او برجای نگذاشته و این حوزه ایی است که می‌تواند به‌خوبی ماهیت مدیریت قالیباف را برای مردم بازگو کند.

عضو بنیاد باران اظهار داشت: قالیباف چهره‌ای قانون‌گریز است و مانند احمدی‌نژاد که مصوبات مجلس را ابلاغ نمی‌کرد او هم نسبت به مصوبات شورای شهر بی‌توجه است و قاعدتاً در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری به قوه مقننه اهمیتی نخواهد داد.

ناصری در ادامه اضافه کرد: قالیباف بر رأی آور نبودن خودآگاه است زیرا اگر در سال 84 دخالت برخی از نهادها سبب پیروزی احمدی‌نژاد شد بعد از حوادث سال 88 و تأکید رهبری بر حق‌الناس خواندن آرا و صیانت از صندوق‌های رأی جامعه به این سمت گرایش یافته که چنین رأی سازی‌ها شکل نخواهد گرفت؛ بنابراین شاید تنها بتوانند با توجه به وضع معیشتی مردم گروهی را با خود همراه سازد که دولت باید در این رابطه رقم سالانه همان یارانه 45 هزارتومانی را مطرح سازد و آن را به‌درستی برای مردم تفهیم کند که با چند برابر شدن آنچه اتفاقی در کشور روی خواهد داد و از کلی‌گویی بپرهیزد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
2
3
قانون گرزي تر از شما وجود ندارد . صد رحمت به احمدي ن‍اد حداقل دغل كار نبود.
مهمان
|
-
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
آقای ناصری شما قانون گریز هستید یا آقای قالیباف؟
اگر به قانون آشنایی داشتید می دانستید که دولت روحانی حق بستن قرار دادهای پنهانی با آمریکا و انگلیس ندارد ولی متاسفانه این کارو انجام داده زمان آقای احمدی نژاد آمریکا جرات بی احترامی به ایرانو نداشت ولی از زمانی که روحانی به سر کار اومده آمریکا خیلی گستاخ شده حالا بگویید چه کسی قانون گریز است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
قانون‌گریز تویی و هر کسی که مثل تو که از این خائنین به کشور حمایت میکنه
درود بر احمدی نژاد، قالبباف و رئیس مرگ بر روحانی و جهانگیری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان