تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
انصاری، عضو اصلاح‎طلب شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

خود قالیباف از به وجودآورندگان ۴ درصد ادعایی خودش است

یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران گفت: بخشی از به وجودآورندگان ۴درصد ادعایی آقای قالیباف، شهرداری تهران و شخص آقای قالیباف است که طی 12سال مدیریت خود در شهر تهران رانت‌هایی را در اختیار برخی افراد خاص قرار داده است و بر شکاف طبقاتی افزوده است.
رویداد۲۴-یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران گفت: بخشی از به وجودآورندگان ۴درصد ادعایی آقای قالیباف، شهرداری تهران و شخص آقای قالیباف است که طی 12سال مدیریت خود در شهر تهران رانت‌هایی را در اختیار برخی افراد خاص قرار داده است و بر شکاف طبقاتی افزوده است. 

قالیباف، نامزد ریاست جمهوری و شهردار تهران، در مناظرات انتخاباتی چندین بار بر شکاف بین طبقات مختلف جامعه تأکید و خود را حامی فقرا معرفی کرد و تلاش کرد با کپی برداری ناشیانه از جنبش اعتراضی آمریکا دوقطبی را در جامعه بر پایه ادعای پوچ 4 درصدی و 96 درصدی ایجاد کند.

او در مناظرات انتخاباتی بارها با لحنی زننده و گاه سخیف و به دور از ادب دولت حسن روحانی را حامیان 4 درصدی‎ها خواند که به گفته او زالو صفتند و در حال مکیدن خون مردم ایران و حق 96 درصد باقی مانده هستند.

شهردار تهران در حالی حرف از رانت و رانت‌خواری می‌زند که دستگاهی که 12سال مدیریتش را به عهده داشته است خود به یکی از رانتی‌ترین دستگاه‌های کشور معروف است و هرروز سند جدیدی از تخلفات این دستگاه برای افکار عمومی آشکار می‌شود.
 
غلامرضا انصاری، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در درباره ادعای قالیباف در مناظرات انتخاباتی گفت: بخشی از به وجودآورندگان  ۴درصد ادعایی آقای قالیباف، شهرداری تهران و شخص آقای قالیباف است که طی 12سال مدیریت خود در شهر تهران رانت‌هایی را در اختیار برخی افراد خاص قرار داده است و بر شکاف طبقاتی افزوده است. 

او ادامه داد: در این 12سال همه  باغ‌های تهران توسط شهرداری نابودشده و به‌جای آنها برج ساخته‌شده است و همین برج‌سازی‌ها بخش بزرگی از این 4درصد را به وجود آورده است. 

این حرف‌های شعارزده آقای قالیباف برای افکار عمومی قابل‌قبول نیست چراکه او ابتدا باید برای تخلفات بی‌شمارش در شهرداری تهران پاسخگو باشد. اگر آقای قالیباف نگران 96درصد فقیر جامعه است ابتدا باید در خصوص اینکه شهرداری تهران یکی از اصلی‌ترین دامن زنان به این شکاف است، پاسخگو باشد. 

املاک نجومی، قراردادهای نجومی، حقوق نجومی، پلاسکو، آلودگی شهر تهران، مسئله زباله‌ها و... مسائلی هستند که آقای قالیباف هنوز هم هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای در مورد آنها برای افکار عمومی نداده است، علاوه بر اینکه  هنوز افکار عمومی توضیح شهردار شيفته مسئوليت تهران در این خصوص را نشنیده‌اند، سؤالات اعضای شورای شهر نیز در خصوص خیلی از این‌ها  هنوز بی‌جواب مانده است. 
 
حالا تخلف تازه‌ای از شهرداری تهران منتشر شده است که در این شکاف طبقاتی موجود_ به گفته خود آقای قالیباف_ نمک بر زخم آن 96 درصد می‌زند و آن سند پرداخت کمک‌هزینه‌های مسکن به معاونان و نزدیکان آقای قالیباف است. 

شهرداری تهران این پرداخت‌ها را با استناد به اصل 44 آیین‌نامه استخدامی کارکنان شهرداری تهران و اصل 31 قانون اساسی توجیه می‌کند درحالی‌که در اصل 31 قانون اساسی به‌روشنی اولویت فراهم کردن مسکن را به روستاییان و کارگران داده است نه مدیران و معاونان شهرداری!

بر اساس این مصوبه مقررشده است تا به «معاونان شهردار، از ٣٠٠ تا ٣٥٠؛ مشاوران موظف شهردار تهران، شهرداران مناطق، قائم‌مقام و مشاور، معاونین شهردار و مدیران کل ستادی، مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های مستقل و غیرمستقل از ٢٥٠ تا ٣٠٠ میلیون تومان؛ مشاورین معاونان شهردار از ٢٠٠ تا ٢٥٠ میلیون تومان؛ معاونین مناطق وادارات کل و مراکز ستادی و شرکت‌ها و سازمان‌های مستقل و غیرمستقل از ١٠٠ تا ١٥٠ میلیون تومان» پرداخت شود.

انصاری ضمن تایید این تخلف از سوی شهرداری، در خصوص این کمک‌هزینه‌های مسکن که به افراد خاص پرداخت‌شده است، به رویداد۲۴ گفت: ما در خصوص این واگذاری‌ها و پرداخت‌های بی‌اساس شهرداری به مدیران بارها  و بارها تذکر داده‌ایم اما تخلفات شهرداری ادامه داشته است.

او بیان کرد: تخلفات شهرداری در این زمینه تنها منحصر به این بخشنامه نبوده است و تخلفات مشابه در مجموعه مدیریتی آقای قالیباف بسیار زیاد بوده که این بخشنامه تنها بخشی از آن است.

مردم چیزی را از یاد نمی‌برند، نه حادثه‌های دل‌خراش شهر تهران را، نه باغات شهر را که تا چند سال پیش  درختانشان منبع تنفس مردم  بود و نه تخلفاتی را  طی 12سال بر مردم روا داشته شد. اینکه آقای قالیباف در فرصت‌های مناظره خود بازهم به پاسخگویی و شفاف‌سازی تخلفاتش نپرداخته و بیشتر به تخریب دیگر نامزدها روی آورده و یا شعارهای پوچ و توخالی داده است بیشتر مردم را ناامید می‌کند، آنها می‌خواهند بدانند آیا آن 4درصدی که شهردار تهران بر وجود آن تأکید می‌کند همان نجومی بگیران نیستند؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان