تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
احمد حکیمی‎پور در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

اعتراض شورای شهر به تخلف نجومی تازه بر ملا شده «قالیباف»

یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران ضمن تایید خبر پرداخت کمک‌هزینه‌های مسکن به معاونان و نزدیکان آقای قالیباف گفت: پرداخت کمک هزینه‏‎های مسکن خارج از وظیفه شهرداری است و این بذل و بخشش‎ها باید زیر نظر شورای شهر انجام بگیرد که این اتفاق نیافتاده است. من معتقدم شهرداری در امر واگذاری املاک قانونی عمل نمی‎کند.
رویداد۲۴یک عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران ضمن تایید خبر پرداخت کمک‌هزینه‌های مسکن به معاونان و نزدیکان قالیباف گفت: پرداخت کمک هزینه‏‎های مسکن خارج از وظیفه شهرداری است و  این بذل و بخشش‎ها باید زیر نظر شورای شهر انجام بگیرد که این اتفاق نیافتاده است. من معتقدم اساسا شهرداری در امر واگذاری املاک قانونی عمل نمی‎کند.

 متولی شهرداری تهران خود را حامی و یاور فقرا می‎داند ولی تخلفات بی‎شماری به نفع یاران و دوستان خود انجام می‎دهد که این ذهیت را ایجاد می‎کند که حرف و عمل او یکی نیست و باید نسبت به صداقتش تردید جدی کرد. از جدیدترین تخلفات شهرداری که سند آن برای نخستین بار در رویداد۲۴ منتشر شده است پرداخت کمک هزینه‎های مسکن به معاونان و نزدیکان شهرداری است. 

پرداخت کمک هزینه‎های مسکن خارج از وظیفه شهرداری است

سندی که منتشر شده است نشان می‎دهد شهردار تهران کمک هزینه‎های مسکن به نزدیکان و معاونان خود پرداخت کرده است. برخی از کسانی که زیر این سند را امضا  کرد‎ه‎اند، همان کسانی هستند که اسامی‎شان در واگذاری املاک نجومی نیز بوده است.

شهرداری تهران این تخلف را با استناد به اصل 31 قانون اساسی و ماده 44 آیین‎نامه استخدامی کارکنان شهرداری تهران توجیه می‎کند. در حالی که اصل 31 قانون اساسی  فراهم کردن مسکن را برای همه ضروری می‎داند و اولویت را به کارگران و روستاییان می‎دهد. هیچ جای این قانون نگفته است مدیران شهرداری که از حقوق و مزایای خوبی هم برخودار هستند باید در اولویت گرفتن کمک هزینه مسکن قرار گیرند. 

مطابق این سند، سقف کمک هزینه‎های مسکن 350 میلیون تومان است که این سقف به مدیران و نزدیکان شهرداری تعلق دارد.

در شرایطی که قالیباف حرف از شکاف بین 96 درصد و 4درصد مردم جامعه می‎زند و معتقد است تنها 4 درصد از مردم جامعه در رفاه هستند. آیا پرداخت کمک هزینه مسکن به مدیران و دیگر تخلفات شهرداری خود به عمیق‎تر شدن هر چه بیشتر این شکاف بین فقیر و غنی دامن نمی‎زند؟ 

احمدحکیمی‎پور، عضو اصلاح‎طلب شورای شهر تهران، ضمن تایید پرداخت کمک هزینه مسکن به مدیران شهرداری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: پرداخت کمک هزینه‎های مسکن خارج از وظیفه شهرداری است و  این بذل و بخشش‎ها باید زیر نظر شورای شهر انجام بگیرد.  اگر شهرداری می‎خواهد کمک هزینه پرداخت مسکن  به کسی بدهد باید مجوز شورای شهر را بگیرد که این اتفاق نیافتاده است. من معتقدم شهرداری اساسا در امر واگذاری املاک قانونی عمل نمی‎کند.

او ادامه داد: من ندیدم که چنین مجوزی از سوی شورای شهر به شهرداری داده شده باشد. این اختیار را شورا باید به شهرداری بدهد تا بتواند به برخی مدیران کمک هزینه مسکن پرداخت کند! این مساله باید در شورای شهر پیگیری شود.

حکیمی‎پور در خصوص اینکه آیا این مساله در شورای شهر  پیگیری شده است گفت: دیگر اعضای شورا را نمی‎دانم ولی من خودم پیگیر این مسائل هستم، در خصوص این مساله هم پیگیری کردم و در نهایت گزارش دادم و یک نامه طولانی در این خصوص به رئیس شورا، آقای چمران نوشتم. 

این عضو اصلاح‎طلب شورای شهر افزود: شورای شهر باید این مساله را پیگیری کند. اگر چه قوه قضاییه نیز در حال پیگیری واگذاری های غیر قانونی شهرداری است اما این چیزی از وظایف شورای شهر کم نمی‎کند شورا هم وظایف خودش را دارد. هر دستگاه وظیفه خودش را دارد و مردم از شورا انتظار دارند به کارهای  شهرداری نظارت داشته باشد. 

او  در پایان افزود: شورای شهر چهارم در امر پیگیری کاملا منفعل بوده و در واقع اقدام موثری نکرده است. این عملکرد شورای شهر از نظر من قابل قبول نیست. 

به نظر می رسد شهرداری تهران ابتدا باید در خصوص انبوه تخلفاتش که حتی حالا در بزنگاه انتخابات هم خبرهای جدیدی از این تخلفات به گوش می‎رسد، به افکارعمومی پاسخگو باشد و بعد در خصوص آن 96درصد فقیر جامعه ابراز نگرانی کند. مردم بیشتر می‎خواهند درباره سرنوشت آن همه املاکی که توسط شهرداری فروخته شد، آن همه باغ‎هایی که نابود و به جای آنها برج ساخته شد، آن همه تخلفات و زد و بندهای شهرداری، آن همه املاکی که به بهانه‎های مختلف به نزدیکان آقای قالیباف واگذار و یا کمک هزینه‎اش به آنها پرداخت شد و هزار جور تخلف دیگر، بدانند تا این که وعده‎های پوچ و توخالی انتخاباتی او را  بشنوند. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
2
هردم از این باغ بری میرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
1
0
اگر اصل نامه باشد نياز به توضيح دارد و حال كه كپي نامه از طريق ترفندهاي فتو شاژ قابليت تهيه دارد. اگر حرف براي گفتن نداريد چرا جوراب خود را درمي اوريد و مي چرخانيد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی
هر لحظه به دام دگری پابستی؛
گفتا؛ شیخا، هر آن‌چه گویی هستم،
آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟
حالا باز دم از حمایت از 96 درصدی ها بزنید، مردم هم که اصلا و ابدا "شعور" ندارند!!!!!
نظرات شما
پیشخوان