تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

آذر منصوری:کاندیداها برنامه‌های خود را مفصل‌تر بیان کنند

یک فعال حوزه زنان با بیان اینکه تاثیر اشتغال زنان بر خانواده و جامعه و موضوع تحکیم بنیان خانواده یک بحث جدی است،گفت: آقای روحانی در نخستین مناظره اشاره‌ای به این موضوعات کردند اما کاندیداهای دیگر نظر خود را در این زمینه‌ها مطرح نکردند.
رویداد۲۴_یک فعال حوزه زنان با بیان اینکه تاثیر اشتغال زنان بر خانواده و جامعه و موضوع تحکیم بنیان خانواده یک بحث جدی است،گفت: آقای روحانی در نخستین مناظره اشاره‌ای به این موضوعات کردند اما کاندیداهای دیگر نظر خود را در این زمینه‌ها مطرح نکردند.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اضافه کرد: در فرصت کوتاه اختصاص داده شده به این سوال زمان کافی برای پرداختن به این موضوع نبود این در حالیست که دست کم در ۱۰ سال گذشته اتفاقاتی در حوزه اشتغال زنان رخ داده است و تاثیر آن در فرآیند توسعه و پیشرفت کشور جدی بوده است و قاعدتا باید به این موضوع پرداخته می‌شد.

این فعال حوزه زنان در ادامه گفت: علیرغم آنکه موضوع نخستین مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اجتماعی و فرهنگی بود ولی پاسخ‌ها به سمت موضوعات اقتصادی و حوزه کسب و کار سوق داده شد و تنها چند بحث خاص بیشترین وقت مناظره را گرفت، بنابراین به برخی از مباحث مورد انتظار پرداخته نشد که از جمله آنها می‌توان به عملکرد فرهنگی و اجتماعی دولت یازدهم اشاره کرد. دولت در این زمینه‌ها توفیقات بسیار چشمگیری داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار داشتیم به موضوع اقوام و زنان بیشتر پرداخته شود، کاندیداها دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کنند و روحانی گزارش جامعی در حوزه اقوام و زنان ارائه دهد این در حالیست که تنها به موضوع اشتغال زنان پرداخته شد و وقت اندکی به آن اختصاص یافت و درباره اقوام نیز پرسشی مطرح نشد.

این فعال حوزه زنان تاکید کرد: بحث‌های مطرح شده از سوی کاندیداها باید درباره محورهای تعیین شده برای هریک از مناظره‌ها باشد و انتظار می‌رود کاندیداها برنامه‌های خود را به طور مفصل‌تر بیان کنند و چندان درگیر مسائل حاشیه‌ای نشوند.

منصوری تصریح کرد: در مجموع نخستین مناظره کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری توانست فضای کشور را به سمت انتخاباتی‌تر شدن سوق بدهد و فضای رقابتی بین کاندیداها را افزایش دهد و امیدواریم مناظره‌های بعدی - که با محوریت اقتصاد و سیاست است- مشارکت مردم را برای شرکت در انتخابات بیشتر جلب شود.

این فعال حوزه زنان در پایان تاکید کرد: ‌در تشریح برنامه‌های کاندیداها و رییس‌جمهور دولت یازدهم لازم است به موضوع اشتغال زنان و رابطه آن با بنیان خانواده پرداخته شود چرا که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و مطالبات خود را دارند و علیرغم توفیق‌های دولت در حوزه زنان هنوز شکاف‌های جنسیتی نگران‌کننده‌ای وجود دارد که به طور قطع بر روند توسعه پایدار کشور تاثیر می‌گذارد و غفلت از این موضوع،نادیده گرفتن  ظرفیت ۵۰ درصد از نیروی انسانی کشور است که ظرفیت‌های بالقوه بسیار قابل توجهی دارند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان