تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در آستانه انتخابات بیانیه داد

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در راستای انجام وظیفه حرفه‌ای اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی بیانیه‌ای را منتشر کرد.
رویداد۲۴_ انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در راستای انجام وظیفه حرفه‌ای اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به سرویس رسانه ایسنا ارسال شده، بر انجام وظیفه حرفه‌ای اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی رسانه‌ها در انتخابات تاکید و ابراز امیدواری شده است که نهادهای ذی ربط و همکاران در رسانه‌نگار بدان اهتمام ورزند.

در این بیانیه آمده است:

«انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ابراز امیدواری می‌کند با تأکید بر اصل آزادی بیان و مطبوعات و گردش آزاد اخبار و اطلاعات، با هدف تحقق اصل «دانستن حق مردم است»، در پرتو حق انتخاب شهروندان، زمینه انجام انتخابات منصفانه از حیث دسترسی به منابع خبری فراهم آید. از این رو هر گونه محدودیت و ترویج خودسانسوری و دروازه‌بانی ارتباطات و ایجاد کنترل فنی، گامی مغایر با اصول حقوق شهروندی و آزادی بیان و انتشار و انتخاب آگاهانه محسوب می‌گردد.

در ادامه بیانیه انجمن دفاع از آزادی مطبوعات درباره انتظارها از انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری آمده است:

«انتظار دارد، دولت محترم و نهادهای ذی ربط با فراهم ساختن شرایط مناسب و مساعد زمینه گفت‌وگوها و تعامل فکری و انجام همایش‌های قانونی را فراهم سازند.

انتظار دارد، رسانه‌های ارتباطی با رعایت منشور اخلاق حرفه‌ای و قوانین موضوعه از برجسته‌سازی اخبار و اطلاعات فاقد سند و شایعات، زمینه ترویج و نشر اندیشه‌های پوپولیستی مخرب را جلو گیرند.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات امیدوار است، هم میهنان عزیز با آگاهی و تدبیر و ترجیح منافع ملی رئیس جمهور را برگزیده و با انتخاب نمایندگان خویش در جهت اصلاحات تدریجی روندی پایدار و امیدبخش را نوید دهند.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات انتظار دارد، دولت محترم ضمن اصلاح قانون جامع انتخابات در آینده نزدیک قانون جامع رسانه‌های همگانی را با لحاظ اصلاحات پیشنهادی و مطابق با معیارهای حقوق ارتباطات بین‌المللی و داخلی جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

انجمن معتقد است بی‌تردید آزادی بیان و مطبوعات دروازه تحقق تمامی حقوق شهروندی در عصر کنونی است.

در پایان این انجمن انتظار دارد، رعایت منشور اخلاق حرفه‌ای و حس حریم خصوصی اشخاص در فضای مجازی سرلوحه تمامی کاربران فرهیخته قرار گیرد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات

اردیبهشت 1396»
منبع: ایسنا
برچسب ها: رویداد24 ، مطب ، انتخابات ، آزادی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان